Asociația Elevilor din Constanța îi cere ministrului educației “să recunoască pretențiile ridicate în procesul pentru suspendarea prevederii ce trimite elevii care nu au reușit să obțină media de admitere peste 5,00 în școlile profesionale, în cadrul Curții de Apel Constanța”.
Pe 5 septembrie a intrat în vigoare Ordinul de ministru nr. 4948 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021, care, la art. 2, alin. (10), instituie condiționarea dreptului elevilor de a urma un liceu vocațional, tehnologic sau teoretic de obținerea mediei 5:00 la admiterea în clasa a IX-a.
Această prevedere a fost criticată încă de la început atât de Asociația Elevilor din Constanța, cât și de actualul ministru al Educației, Monica Anisie, din poziția de președinte Sector 2.
Pe 30 septembrie, Asociația Elevilor din Constanța (AEC) a dat Ministerul Educației în judecată la Curtea de Apel Constanța, pentru suspendarea acestei prevederi, “aceasta formând obiectul dosarului cu nr. 501/36/2019, fiind stabilit un termen pentru data de 14 noiembrie”, spun elevii.
“Și Avocatul Poporului s-a pronunțat în sprijinul Asociației Elevilor din Constanța, afirmând, de asemenea, că dreptul elevilor la educație este afectat de această măsură, motiv pentru care instituția s-a autosesizat”, anunță AEC, într-un comunicat remis Edupedu.ro.
“Ministrul Educației și Cercetării, Cristina-Monica Anisie, s-a pronunțat în repetate rânduri în sensul susținerii demersului Asociației Elevilor din Constanța, criticând, de asemenea, această măsură, organizația județeană a PNL Sector 2 depunând chiar o sesizare către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. Pe cale de consecință, solicităm doamnei ministru să recunoască pretențiile AEC din cadrul procesului, astfel încât prevederea aflată în momentul acesta în vigoare să fie suspendată de urgență, iar ea să nu afecteze elevii ce urmează să ia parte la procesul de admitere, permițându-le să își aleagă de unii singuri traseul educațional”, spun elevii.
Citește și:
1 comment
Și atunci cum se face departajarea intre cei ce iau note peste 5 și cei sub 5? Așa este corect și normal, cei ce au note sub 5 sa meargă la scoli slabe. Așa a fost dintotdeauna. V-a găsit acum discriminarea. Și elevii buni cum vor fi apreciați? Intrând la același liceu cu cei care nu au reușit să ia 5? Un elev care a luat nota 9 de exemplu poate intra la liceu cu un elev care a luat nota 3. Unde e aprecierea? Care ar fi stimularea copilului sa invete, daca știe că oricum are loc asigurat la liceu? Și sincer acum se caută cei care știu să facă ceva manual, practic. O diplomă de liceu, te scoate direct șomer.