Asociația Elevilor din Constanța cere, în instanță, suspendarea ordinului ce stabilește metodologia de decontare a transportului pentru elevi

1.924 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Asociația Elevilor din Constanța cere, în instanță, suspendarea executării Ordinului prin care Ministerul Educației a stabilit metodologia de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevi. Acțiunea în instanță a fost înregistrată, luni, la Curtea de Apel Constanța.

Metodologia pentru decontarea navetei școlare a fost publicată acum două săptămâni, după ce aceeași asociație a elevilor depusese o plângere penală împotriva ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, în legătură cu nepublicarea, până la acea dată, a normelor de aplicare a Ordonanței 50/2021 privind decontarea cheltuielilor de transport.

Potrivit “Ordinului privind aprobarea Metodologiei de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu”, intrat acum în vigoare, suma maximă aprobată pentru decontarea navetei la nivel de județ este de 171 de lei pe lună – sumă care se aplică pentru cea mai mare distanță, anume de 50 de kilometri.

După publicarea metodologiei, asociația constănțeană a continuat să protesteze, inclusiv în timpul unei vizite a premierului Florin Cîțu, iar pe 23 iulie nota, pe Facebook: “Din cauza Ordonanței de Urgență 50/2021, situația (ineficiența tarifelor maximale – n. red.) se va repeta. Transportul este în teorie gratuit, însă în practică, nu au fost alocate fonduri pentru gratuitatea acestuia, iar legea a fost modificată pentru a nu fi clară”.

Citește și:
Povestea unei eleve care a făcut naveta 4 ani: Ajungeam să ne îngrămădim și 50 de oameni într-un vehicul de 20 de persoane. Dădeam 2.300 de lei pe abonament și la școală ne deconta 700 de lei pe an
Metodologia pentru decontarea navetei școlare a fost publicată în Monitorul Oficial
Mai multe asociații de elevi cer guvernului să nu voteze proiectul de ordonanță care reglementează decontarea navetei și anunță proteste în București și în țară

2 comments
  1. Chiar nu se găsește o soluție pentru plata orelor remediale efectuate? E bătaie de joc ce li se întâmplă profesorilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trist este că majoritatea orelor de matematică au ca scop învățarea unor algoritmi care mai departe duc la promovabilitatea unui examen, spune profesorul Flavian Georgescu: Scopul matematicii este să te învețe să gândești rațional, obiectiv. Această disciplină nu are legătură cu învățatul pe de rost

„Trist este că majoritatea orelor de matematică au ca scop învățarea unor algoritmi care mai departe duc la promovabilitatea unui examen”, spune profesorul de Matematică Flavian Georgescu în emisiunea „Sfatul Profesorului”…
Vezi articolul

Directorul executiv al firmei de testare standardizată, unde peste 100.000 de elevi din 329 de școli vor susține teste la Română și Matematică peste 10 zile: Încercăm să ne purtăm exact ca la un cabinet medical în care ne purtăm frumos cu copiii

Fiecare copil din școlile alese de ministerul Educației pentru a participa la proiectul pilot de testare standardizată la finalul acestei luni va susține două teste, a explicat Gabi Bartic directorul…
Vezi articolul
caldura calorifer

Prețul facturat pentru căldura furnizată în unitățile de învățământ din municipiu Tulcea este cu 78% mai mare decât cel de anul trecut / Primăria trebuie să suporte facturi de aproape 11 milioane de lei din bugetul local

Costurile de funcţionare a unităţilor de învăţământ din municipiul Tulcea vor creşte anul acesta cu aproape 3 milioane de lei, față de 2021, pe fondul creșterii prețurilor la utilități. Suma…
Vezi articolul