Ministerul Educației recomandă asistențe la ore şi activităţi de consiliere pedagogică a cadrelor didactice. În total sunt 13 măsuri „în scopul ameliorării rezultatelor școlare ale elevilor, atât la nivelul inspectoratelor școlare, cât și la nivelul unităților de învățământ.”
- Măsurile se află într-un răspuns al Ministerului Educației către senatorul Ștefan Pălărie (USR).
„Realizarea de către persoanele abilitate legal, la nivelul unității de învăţământ preuniversitar (director/director adjunct, responsabilul comisiei pentru curriculum) de asistențe la ore şi activităţi de consiliere pedagogică a cadrelor didactice”, potrivit Ministerului Educației.
O altă recomandare se referă la organizarea și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.
Iată care sunt cele 13 măsuri propuse de Ministerul Educației:
„În scopul ameliorării rezultatelor școlare ale elevilor, atât la nivelul inspectoratelor școlare, cât și la nivelul unităților de învățământ se recomandă următoarele măsuri:
- Realizarea de către persoanele abilitate legal, la nivelul unității de învăţământ preuniversitar (director/director adjunct, responsabilul comisiei pentru curriculum) de asistențe la ore şi activităţi de consiliere pedagogică a cadrelor didactice.
- Realizarea de activități metodice la nivelul catedrelor/comisiilor metodice din unităţile
de învăţământ preuniversitar și al cercurilor pedagogice, inclusiv activititi de interasistență la orele de curs. Este necesar ca activitățile metodice şi cele de consiliere didactică să se focalizeze pe:- a. modalitățile de dezvoltare a competentelor de lectură și matematică la toate
disciplinele din planurile cadru; - b. predarea diferențiată, prin adaptarea strategiilor didactice la nevoile elevilor;
- c. modalităţile de dezvoltare a unor relații de încredere între cadrele didactice şi elevi, precum și dezvoltarea coeziunii colectivelor de elevi şi a unui climat de susținere a elevilor în clasă;
- a. modalitățile de dezvoltare a competentelor de lectură și matematică la toate
- Identificarea nevoilor de formare a cadrelor didactice și susținerea participării cadrelor
didactice la programe de formare continuă în domeniul specialităţii şi al didacticii
disciplinei, inclusiv privind evaluarea competențelor elevilor, predarca diferențiată,
organizarea activităților de educatie remedială, strategii didactice şi de managementul
clasei eficiente în lucrul cu copiii din categorii dezavantajate social, cultural şi/sau
economic; - Prioritizarea de către CJRAE, CMBRAE a activităților de consiliere psihopedagogică
a elevilor din anii terminali pentru: creșterea motivației pentru participare şi pregătire pentru examenele naționale, eliminarea stigmei şi a discriminării elevilor cu rezultate şcolare scăzute, precum şi a celor care dezvoltă suferință emoțională ca urmare a bullyingului (inclusiv pe criterii de apartenență etnică), gestionarea neîncrederii în propriile abilități, încurajarea progresului personal, a perseverenței și a rezilienței (inclusiv în relatie cu rezultatele obținute la simulările examenelor naționale). - Organizarea și desfăşurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare
remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali, care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru evaluarea naţională, respectiv examenul de bacalaureat. - Organizarea și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.
- Sustinerea de către ISJ/ISMB a unităților de învățământ în implementarea proiectelor
cu finanțare externă (PNRAS, ROSE) în vederea valorificării activitatilor și a
resurselor acestora pentru prevenirea abandonului scolar şi pentru îmbunătăţirea
rezultatelor la examenele naționale. - Ghidarea unitatilor de învăţământ în organizarea unor activități si programe de
orientare şcolară și consiliere în carieră, cu implicarea părinților/reprezentanților
legali, a angajatorilor locali, cu accent pe prezentarea rutelor şcolare, a
profesiilor/meseriilor/ocupațiilor actuale şi a rolului pe care il poate avea educația în
creşterea sanselor de succes în viață; - Monitorizarea prezenței elevilor și luarea măsurilor pentru prevenirea şi diminuarea
absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezenței la
şcoală a elevilor şi de informare permanentă a familiilor acestora. Sesizarea cazurilor
de absenteism ridicat către serviciile publice de asistență socială şi colaborarea cu
acestea în vederea reintegrării elevilor la cursuri; - Implicarea parintilor in activități de informare, susținere și responsabilizare privind participarea şcolară a elevilor şi continuarea studiilor; organizarea de activititi de informare, susținere și consiliere a familiei elevilor, în parteneriat cu serviciile publice de asistenţă socială;
- Organizarea unor campanii de informare şi întâlniri cu părintii/tutorii de etnie romă
cu privire la importanta şcolii/participării copiilor la examenele naționale, vizând și impactul pe care îl are educația asupra viitorului unui elev în centre de zi, cămine cultural si alte spatii populare din comunitate, cu implicarea mediatorilor școlari și/sau a resurselor umane de etnie romă de la nivelul unității de învățământ sau a mediului asociativ; - Inițierea la nivelul unităților de învățământ a unor programe de mentorat intensiv,
asigurat de tineri romi, studenți sau elevi de liceu, pentru elevii din anii terminali de
liceu și de gimnaziu, după caz, pentru o mai bună retenție a acestora; informarea,
consilierea și orientarea educațională și vocațională a elevilor, oferită de către tineri care sunt în următorul ciclu educațional, cu accent pe familiarizarea, din timp, a elevilor cu mediul din următorul ciclu educațional; - Încurajarea elevilor să participe la examenele naționale, în mod special la evaluarea
națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, informarea corectă a acestora cu privire la
rolul examenelor și al evaluărilor naționale.”
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
16 comments
Este asa ireal ce am citit aici ca pare mai mult lista unui copil de clasa a6-a care privește prea mult la Disney Channel.🤣🤣🤣
Îmi și imaginez pe piți care a scris lista:blonda,cu Netflix nelimitat,90/60/90, abonament la sala (nu la bibliotecă) și extrem de sigura pe ea ca în sfârșit face treaba buna și ce competenta este ea fata de moftangii.
Bine ziceau bătrânii:Un pr….t arunca o piatra și zece înțelepți nu o pot scoate.
Piți a aruncat ditamai bolovanu’ sa facă scurt circuit sinapsele moftangiilor,la ea nu are ce sa facă scurtcircuit.😂😂😂
Cat despre rromi,ca să ii motivați eu va zic sa ii trimiteți o săptămână în tara de baștină sa vada acolo trai si drepturi și nu vor nimeri aeroportul și sala de examen.🤭🤭🤭
Nu mai chinuiți băieții intelectuali decât dacă nu cumva vreți sa ii specializați pe operații pe creier sau sa ii învățați cum sa facă modificări în structura ADN!
Puneti-i pe profesori sa dea examene in locul elevilor! Adica, daca elevul nu invata, consiliati profesorul. Mai duceti-va toti cu imbecilitatea voastra! Cand veti recunoaste ca se vrea distrugerea tinerilor pentru a nu fi in stare sa mai lucreze, asa incat , sa fie prosti si usor de manipulat si AI-ul intra in scena fara probleme? Ce este prost, este ca se da vina pe profesori , pe oricine , numai pe cine nu trebuie nu.
Ministerul împreună cu doamna doctor docent nu înțeleg că degeaba are profesorul un plan, o programă etc. dacă elevul nu are aceeași țintă, obiectiv, plan etc. Ministerul e habarnist, incompetent, lipsit de viziune și ipocrit. Ce cauți, doamnă, în fruntea unui organism extrem de greu de înțeles și de experți, mai ales de d-ta?
Nu poti ajuta un elev care îți refuza ajutorul indiferent cat ai incerca ! Din contra de multe ori incepe sa te urasca fiind ca pur si simplu incerci sa il presezi ! Atata vreme cat societatea huleste școala si profesorii , nu se va putea realiza nimic !
Nu mai există incredere in faptul ca profesorul vrea binele copiilor si ca stie mai bine decat cei fara implicare cum sa comunice cu copii !
Acum toata lumea stie mai bine decat el cum trebuie facuta meseria de dascăl!
👍
Doamne, ținem pe umerii noștri întreaga societate, uneori împotriva voinței ei! In acest timp, unii ne dau la genunchi, alții la șale! Tot atât de mult efort pe de o parte câtă ipocrizie pe cealaltă parte!
Veți rămâne fără elevi care să facă școală din convingere proprie, din dorință de cunoaștere, de autodepășire-la orice nivel!
Nu vor ști tinerii să se autoevalueze, să se autoaprecieze realist! Vor avea pretenții exagerate, așteptări nerealiste pentru o ora de pregatire in plus- pentru efortul de a mai sta in banca o oră, dupa ce au luat cinci in loc de șase!
Veți rămâne fără profesioniști la catedră !!! In locul lor, vor veni inconștienți care vor spune ,,da, să trăiți!” la orice, dar nu vor face nimic in plus! Pentru că voi, cei de sus, nu ați recunoscut, nu ați prețuit efortul de adaptare enorm la moment al profesionistului!
Nervii tuturor sunt întinși la maxim!
Oameni buni, nu mai apăsați suplimentar butoane după ce zeci de ani ați creat cadre de lucru strâmbe, după ce societatea a pierdut motivația, exercițiul efortului!
Va crăpa totul și va dispărea și ce a mai supraviețuit printr-o minune!
Lăsați profesorii să își facă treaba in clase! Lăsați să pună nota potrivită rezultatului competențelor acumulate de elevi, a efortului depus etc.! Puneți apoi in contextul creat pe elev, pe parintele lui și lăsați-i să conștientizeze situația, urmările! Dați-le tihna luării deciziilor in mod asumat!
Luați decizii politice in care să se vadă că individul cu educație este apreciat, iar trendul se va schimba!
Acum totul e nefericire, frustrare, speranță palidă in jurul notelor patru, cinci, șase! Și pentru elevi, și pentru profesori, si pentru părinți! Facerea de bine cu forța, pentru oricine, e cel mai rău lucru al momentului!
Crezi ca le pasa lor de tot ce spui tu acolo?Și dacă crapă ce?Vin alții.Simplu.
ce idioțenie, pai ăștia din minister sunt duși cu pluta? in foarte multe școli, directorii sunt profesori de matematica , uneori de română. sa vad cine va merge in inspecție la ăștia? 😁
Colegul de educatie fizica:)
Organizarea și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.
Practic ăștia vor dublarea orelor de predare pentru copiii care nu au media 6 (evident, gratuit). Să ajungi, ca elev, să nu ai minim media 6 într-un an (fără teze, fără prea multe lucrări scrise, cu o mie de adaptări și aplicări de metode moderne și paramoderne), iar apoi ministerul să concluzioneze că tot profesorii sunt de vină… România eșuată. Trăim într-un film cu proști.
PS Toate ”măsurile” alea sunt deja folosite de ani, zeci de ani de zile. Nu e nicio noutate acolo. Există ore remediale, există ore pentru performanță, toate gratuite, în școală. Nu există motivare din partea elevilor, nu există programe scuturate de tot ce nu e necesar, nu există clase omogene ca să poți face un progres. Există integrarea incluzivă forțată (elevii cu nevoi speciale sunt aruncați în clasă, să înoate sau să se înece împreună cu cadrele didactice, cărora nu li se pun la dispoziție și niște suporturi deși sunt prevăzute în lege – nu există fonduri!). Există o birocrație care este insidios transferată asupra școlii din toate direcțiile – de la inspectoratele școlare până la poliție și asistența socială.
Dar o să fie bine și la vară, cald.
👍
sunteti prea draguti. sa nu ne dam dupa cires
1. fara acceptul profesorului nu poate face nimeni inspectia
2. nu e normal sa fie presiune pe profesori
3. sa incetam cu acceptarea tuturor ideilor. venite de?la?minister-se stue foarte clar ca ministerul NU face nimic
4. elevii si familiile acestora sunt peincipalii vinovati. sunt indiferenti si total nepasatori. generatii care nu vor nimic, nu fac nimic!
Atâta tămbălău pentru nimic!Și ministerul și toată lumea uita un lucru:dacă genele nu îl ajută, ce sa ii facă profesorul?Operație pe creier?Intervine în structura ADN-ului?Întreb și eu…Poate ca va trebui sa învățăm și asta .Nu se știe niciodată.
Și se știe ca acele cărți motivaționale atât de populare în rândul celor din minister ar trebui puse la secția SF.
Ana, total de acord. E vorba despre transferul complet și cu nesimțire a răspunderii statului asupra profesorilor.Daca intr o clasă de 25 elevi, sa zicem, sunt vreo 2 – 3 f. buni, 5-6 bunicei, 7-8 mediocri și restul slabi, cine e de vina? Când îți mai baga în clasa vreo 2 – 3 cu probleme cu CES sau alte probleme sau ai peste 30 de elevi, ce performanta vreți? Chiar ne luam toți după fenta și învinuim profesorii, fara rost? Eliminand uscaturile inerente in orice sistem, cum putem sa. U vedem că societatea e alta și părinții nu înțeleg că în ultimii 20 -30 de ani sunt altele modelele, dar copiii vor salarii mari fara sa înțeleagă că e vorba de munca, foarte multa munca…individuala… ?
Clasa cu 20 elevi si 8 cu CES. Vreti sa stiti cume? Cumplit.
…exista toate acelea in scoli, in program(e), dar “ei” inca nu au aflat.