ASE București și Universitatea de Medicină Carol Davila – singurele universități românești în top 1000 al clasamentului global Times Higher Education 2024 / Cele mai multe instituții românești – în coada rankingului ajuns la a 20-a ediție

18.887 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila, ambele din București, sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al clasamentului global al universităților Times Higher Education – ediția 2024, publicat miercuri. Anul acesta, UMF Carol Davila ia locul UMF Iuliu Hațieganu din Cluj în top 1000 al rankingului global. 

Clasamentul, ajuns la a 20-a ediție, a trecut prin schimbări de metodologie și este bazat pe 18 indicatori de performanță ce pun accent preponderent pe calitatea și rezultatele cercetării, dar păstrează o greutate considerabilă pentru rezultatele educaționale.

Pe următoarele locuri în topul universităților românești, după pragul 1000 (intervalul 1001-1200), apar Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea din București, UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca (în coborâre din top 1000, unde apărea în ediția precedentă), USAMV Cluj-Napoca.

  • Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, care anul trecut producea o surpriză apărând pe locul 4 al clasamentului, înaintea Universității din București, coboară acum mai multe locuri, ajungând în intervalul 1201-1500, în clasamentul ce listează 1.904 universități din 108 țări și regiuni ale lumii, numărul total de universități luate în calcul și analizate fiind 2.673.

În total, din România apar nu mai puțin de 25 de universități, dintre care 3 doar au prezentat date, dar nu au fost incluse în ranking-ul propriu-zis. Pe lângă cele 3, alte 16 dintre cele 25 de instituții figurează dincolo de pragul 1201.

Top 6 universitati romanesti in Times Higher Education World University Rankings 2024 – Sursa: Captura THE WUR 2024
Universități românești în Times Higher Education World University Rankings 2024:

801-1000 – ASE București

801-1000 – UMF Carol Davila

1001-1200 – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca

1001-1200 – Universitatea din București

1001-1200 – UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca

1001-1200 – USAMV Cluj-Napoca

1201-1500 – UMFST George Emil Palade din Târgu Mureș

1201-1500 – UMF din Craiova

1201-1500 – Universitatea din Oradea

1201-1500 – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

1201-1500 – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1201-1500 – Universitatea Transilvania din Brașov

1201-1500 – Universitatea de Vest din Timișoara

1501+: Universitatea Al.I Cuza din Iași, Universitatea din Craiova, Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Universitatea Tehnică Ghe. Asachi din Iași, UMF Grigore T Popa, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Politehnică din Timișoara

Universități care au raportat date, dar nu au fost incluse în ranking: USAMV București, Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din București, Universitatea Valahia din Târgoviște

Metodologie: accent pe cercetare

Pentru această ediție, a 20-a, rankingul Times Higher Education a folosit o metodologie modificată în mod semnificativ, așa încât să fie reflectate mai bine rezultatele universităților axate pe cercetare. Numărul indicatorilor de performanță au crescut de la 13 la 18. Aceștia au fost grupați în cinci categorii:

  • Predare (mediul de învățare) – pondere 29.5%
  • Mediul de cercetare (Volum, venituri și reputație) – pondere 29%
  • Calitatea cercetării (impactul citărilor, calitatea cercetării, excelență și influența cercetării) – pondere 30%
  • Pespective internaționale (personal, studenți, cercetare) – pondere 7.5%
  • Impact în industrie (venituri, patente) – pondere 4%.
Cele mai bune universități ale lumii în THE World University Rankings 2024

La nivel global, ediția 2024 a Times Higher Education este condusă de University of Oxford, Stanford University și MIT.

Top 5 global – Times Higher Education World University Rankings 2024 – Sursa: Captura THE WUR 2024

Top 10 global – Times Higher Education 2024:

1 – University of Oxford

2 – Stanford University

3 – Massachusetts Institute of Technology

4 – Harvard University

5 – University of Cambridge

6 – Princeton University

7 – California Institute of Technology

8 – Imperial College London

9 – University of. California, Berkeley

10 – Yale University 

Citește și:
ASE București și Universitatea de Medicină Iuliu Hațieganu din Cluj Napoca – din nou singurele universități românești din top 1000, în clasamentul Times Higher Education 2023. Majoritatea instituțiilor românești, în coada rankingului global / Top 3: Oxford, Harvard, Cambridge

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primarul Mihai Chirica le cere directorilor de școli din Iași să facă economii la consumul de agent termic și anunță controale. Sălile de sport nu vor mai folosite în afara activităților școlare

Primarul Iașului, Mihai Chirica, a cerut, luni, directorilor de unități de învățământ din municipiu să facă economii, în vederea scăderii consumului de energie electrică și termică. Edilul a declarat, în…
Vezi articolul

Meditații gratuite oferite de elevii de la oraș colegilor lor din mediul rural / Sesiunile se desfășoară online și sunt susținute de 60 de liceeni voluntari, sub supravegherea a opt profesori evaluatori

Proiectul MOV (Meditații Oferite de Voluntari) este conceput și organizat de Asociația Lume Bună. Editura Booklet este sponsorul ediției din 2023 al unuia dintre cele mai ambițioase proiecte educaționale din România, proiect dezvoltat în plină pandemie și…
Vezi articolul

Profesorii ar putea realiza planuri de învățare pentru fiecare elev, în funcție de rezultatele evaluărilor și de interacțiunea cu elevii și părinții, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar / Planurile individualizate fac parte din portofoliul educațional obligatoriu

Cadrele didactice ar urma să realizeze planuri individualizate de învățare, în funcție de rezultatele evaluărilor, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Acestea vor fi un instrument de planificare și…
Vezi articolul