ARACIP, agenția care autorizează și acreditează școlile și grădinițele, cere școlilor să facă activități remediale cu fiecare elev

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) cere școlilor planificări remediale pentru fiecare elev, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro. Este vorba de instrucțiunea nr. 3/2022, instrucțiune ce vizează evaluarea externă periodică. Nu este clar ce studiu sau analiză stă la baza deciziei ca toți elevii din România să treacă prin activități remediale, nu și de consolidare a cunoștințelor sau de stimulare a elevilor capabili de performanțe superioare, așa cum prevede Legea educației.

UPDATE Răsturnare de situație. Ministerul Educației s-a răzgândit și nu mai cere școlilor activități remediale pentru fiecare copil, ci doar pentru cei din grupurile vulnerabile. Inițial, ARACIP a solicitat școlilor să facă planificarea activităților remediale pentru fiecare elev

Instituția anunță că, în vederea evaluării externe privind obținerea evaluării externe periodice, pentru vizita de evaluare, se va posta în platforma https://calitate.aracip.eu și planificarea activității remediale pentru fiecare elev.

Foto: Captură – Instrucțiunea nr. 3/2022 – ARACIP
Despre activitățile remediale

Iată ce prevede Legea Educației Naționale la art. 66 alin. (3):

„Pentru fiecare disciplină și domeniu de studiu, programa școlară acoperă 75% din orele de predare și evaluare, lăsând la dispoziția cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/ domeniului de studiu respectiv. În funcție de caracteristicile elevilor și de strategia școlii din care face parte, profesorul decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/ domeniului de studiu este folosit pentru învățare remedială, pentru consolidarea cunoștințelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare, conform unor planuri individuale de învățare elaborate pentru fiecare elev.”

Articolul 162 din legea menționată mai sus precizează că „activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde:

O altă cerință pentru școli se referă la analiza progresului fiecărui elev (pentru o clasă). Pentru grădinițe este cerută fișa de progres a preșcolarului pentru fiecare preșcolar, conform documentului documentului consultat.

Foto: Foto: Captură – Instrucțiunea nr. 3/2022 – ARACIP

Documentul poate fi consultat mai jos:

Despre evaluare externă

Ordonanța de urgență nr. 75 din 12 iulie 2005 stabilește la articolul 10^1 – (1) că „ARACIP realizează evaluarea externă în vederea autorizării provizorii/acreditării/menținerii acreditării în învățământul preuniversitar de stat, prevăzută la art. 10 pct. A lit. b), fără verificarea existenței autorizației de securitate la incendiu și a autorizației sanitare de funcționare”.

ARACIP „efectuează, periodic, din 5 în 5 ani, evaluarea externă a unităților de învățământ preuniversitar acreditate”, după cum apare la art. 24. alin. (3) lit. h.

ARACIP este o instituție aflată în coordonarea Ministerului Educației, cu personalitate juridică şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, conform site-ului propriu.

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version