Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) cere școlilor planificări remediale pentru fiecare elev, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro. Este vorba de instrucțiunea nr. 3/2022, instrucțiune ce vizează evaluarea externă periodică. Nu este clar ce studiu sau analiză stă la baza deciziei ca toți elevii din România să treacă prin activități remediale, nu și de consolidare a cunoștințelor sau de stimulare a elevilor capabili de performanțe superioare, așa cum prevede Legea educației.
- Nota ARACIP obținută de Edupedu.ro nu explică motivele aplicării de planuri remediale pentru toți elevii. În document nu este precizat ce fel de planificări sunt cerute: săptămânale, lunare, anuale.
Instituția anunță că, în vederea evaluării externe privind obținerea evaluării externe periodice, pentru vizita de evaluare, se va posta în platforma https://calitate.aracip.eu și planificarea activității remediale pentru fiecare elev.
Despre activitățile remediale
Iată ce prevede Legea Educației Naționale la art. 66 alin. (3):
„Pentru fiecare disciplină și domeniu de studiu, programa școlară acoperă 75% din orele de predare și evaluare, lăsând la dispoziția cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/ domeniului de studiu respectiv. În funcție de caracteristicile elevilor și de strategia școlii din care face parte, profesorul decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/ domeniului de studiu este folosit pentru învățare remedială, pentru consolidarea cunoștințelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare, conform unor planuri individuale de învățare elaborate pentru fiecare elev.”
Articolul 162 din legea menționată mai sus precizează că „activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde:
- a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ, de pregătire pentru evaluări/ examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;
- b) activități de pregătire metodico-științifică, de dezvoltare a curriculumului la decizia școlii, în acord cu nevoile elevilor;
- c) activități de educație, complementare procesului de învățământ: mentorat, școală după școală, învățare pe tot parcursul vieții.
- d) activități de dirigenție.
- e) activități specifice scrierii, derulării și evaluării proiectelor educaționale”.
O altă cerință pentru școli se referă la analiza progresului fiecărui elev (pentru o clasă). Pentru grădinițe este cerută fișa de progres a preșcolarului pentru fiecare preșcolar, conform documentului documentului consultat.
Documentul poate fi consultat mai jos:
Despre evaluare externă
Ordonanța de urgență nr. 75 din 12 iulie 2005 stabilește la articolul 10^1 – (1) că „ARACIP realizează evaluarea externă în vederea autorizării provizorii/acreditării/menținerii acreditării în învățământul preuniversitar de stat, prevăzută la art. 10 pct. A lit. b), fără verificarea existenței autorizației de securitate la incendiu și a autorizației sanitare de funcționare”.
ARACIP „efectuează, periodic, din 5 în 5 ani, evaluarea externă a unităților de învățământ preuniversitar acreditate”, după cum apare la art. 24. alin. (3) lit. h.
ARACIP este o instituție aflată în coordonarea Ministerului Educației, cu personalitate juridică şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, conform site-ului propriu.
- Reamintim că Guvernul a aprobat noul regulament de organizare al ARACIP pe 2 februarie 2022. Actul normativ care reorganizează Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar a abrogat hotărârea prin care instituția a fost organizată în 2005 și a instituit o nouă organigramă, noi reguli pentru stabilirea conducerii, pentru noi direcții, un număr mai mare de angajați și o cu totul altă abordare în privința acestei agenții, care până în ianuarie 2022 a fost una specializată.
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
7 comments
ARACIP a trimis informari catre toate institutiile de invatamant prin care informeaza ca NU trebuie facute aceste planuri remediale decat la nevoie si ca ele, daca sunt facute, vor fi parcurse in timpul orelor de curs, nu in afara orelor.
Mă întreb de ce oare a trebuit să trimită ARACIP în teritoriu o asemenea precizare/dezmințire?
Aceste planuri remediale se fac în cazul fiecărui copil cu CES, ori , în cazul celorlalți elevi, pur şi simplu, se poate folosi termenul ” muncă diferențiată”. Ca să nu amintesc de curriculum extins, curriculum aprofundat, etc…Noi, cei din sistem, cunoaştem aceste noțiuni.Lucrăm cu ele.Şi practic.De foarte mulți ani.
Bine că au aflat şi noii “experţi” şi noua conducere a ARACIP.
Eu tot sunt convinsă că este doar o instituție căpuşă pe lângă ME…😔
Trăiască birocrația !
ARACIP, cea mai odioasă invenție!
O întrebare, dacă cineva vrea să înființeze a grădiniță particulară și solicită o autorizare provizoriu de funcționare de la ARACIP și asta vine în control sau face o evaluare externa eu nu am obligația să-i prezint autorizație ISU și autorizație sanitară de funcționare?
A, acum ARACIP nu mai numără dosare, toalete şi prize, a trecut să măsoare şi să mărească IQ-ul copiilor prin remediere? După ce ne arătați cum se face…poate acceptăm şi porcăria asta născută ( upsi, era mai bine ” fătată” ?…) din mintea vreunui frustrat neomarxist cu creier neted, pus acolo politic ? Nu mai bine vă faceți voi câteva teste, inclusiv la psihiatrie, după care plecați frumuşel acasă???
Pe de altă parte, la câte aberații ați impus profesorilor, elevilor, doar ca să dovediți ” cât e de proşti” cei din colonia România, de la 1990 încoace, una în plus ce contează?
E plin sistemul de yesman/ yeswoman care nu crâcnesc, execută şi aleargă după adeverințe, credite; aşa că : SĂ FIE PRIMIT!
P..s : “Noi (cadrele didactice) muncim , nu gândim, nu crâcnim” reloaded…🙈🙉🙊
O remarca pe care as dori sa o si publicati dupa ce faceti o scurta documentare cu privire la acest aspect. De cine este aprobata aceasta instructiune mai ales ca in HG 993/2020 la art. 6 alin 5 ceva foarte interesant. De cine au fost emise aceste instructiuni mai ales ca nu scrie nicaieri acest aspect nici macar in procesele verbale postate pe site-ul Aracip.
Nu m-ar mira ca niste politruci incompetenti sa ceara plan remedial si pentru un elev de nota 10. Sper insa ca nu au ajuns in halul asta de incompetenta …
Educatia remediala se face doar pentru grupuri vulnerabile, CES cu certificat, CES fara certificat, elevi care au ramas din diverse motive in urma.