Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal – Vasile Dâncu, senator PSD

8.234 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal, a declarat senatorul PSD Vasile Dâncu la prezentarea studiului “Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?“, realizat de IRES și Societatea Academică din România, lansat joi, 3 iunie.

“La sistemul paralel ar trebui să construim o alternativă în sistemul formal. Profesorii de exemplu se poate să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă. Acesta este un lucru care ar trebui făcut, uneori se face asta la școală dar fără să fie normate, probabil”, a spus Dâncu, subliniind că trebuie legiferate asemenea acțiuni.

Dâncu este membru în Comisia pentru Învățământ a Senatului României.

Vasile Dâncu: “Să legiferăm, în mod special poate, realizarea unor întreprinderi de pregătire extrașcolară. Nu trebuie să lăsăm lucrurile astea la întâmplare. Lituania mi se pare că are un sistem de profesori free-lancer, o lege care permite profesorului să lucreze în sistemul free-lancer, de aceea cred că am putea avea și noi, nici pe noi nu ne încurcă acest lucru. Cred că ar trebui să ajutăm la crearea de centre educaționale private care pot fi acreditate de ARACIP, de exemplu.

Pentru elevii din mediul rural ar trebui să găsim niște posibilități. Se pot primi vouchere, de exemplu, pentru pregătirea în afara școlii, cu condiția să avem niște centre educaționale alternative la acest lucru. Pentru familiile sărace ar trebui făcut asta și lucrul acesta se poate dovedi printr-un dosar social.

Reorganizarea sistemului de învățământ din varianta asta hibrid. Are Mircea Miclea o propunere interesantă, care ține de dezvoltarea unor platforme educaționale naționale, care să fie coordonate de minister, în care să fie lecții model făcute de cei mai buni profesori, să aibă o alternativă mereu elevul, pentru că de multe ori familia și elevul nu sunt mulțumiți de profesorii lor, dar a avea o asemenea alternativă pentru învățământ hibrid – acest lucru s-ar putea face.

Cred că ar trebui să luăm ideea asta de educație remedială să-i găsim un sens, nu numai declarații politice pe care le face din când în când un ministru sau altul, ar trebui să-i dăm o formă importantă pentru că după ce vedem rezultatele la testele PISA ar trebui să ne gândim la educație remedială și aici educația remedială s-ar întâlni cu acest gen de meditație privată, de pregătire individualizată a elevului, pentru că nu toți elevii sunt la fel și este nevoie de pregătire diferențiată. Chiar dacă asta este foarte scump.

Aș spune că avem nevoie și de centre educaționale în mediul rural, organizarea unor centre, cât mai multe în centrele de comună cred că ar fi o soluție”, a mai spus Vasile Dâncu.

Matematica este disciplina la care fac meditație cei mai mulți elevi, potrivit studiului IRES și Societatea Academică din România. Motivul principal, invocat de părinți, pentru care aceștia își trimit copiii la meditații este acela că elevii nu înțeleg lecțiile de la școală. Studiul mai arată că circa o treime dintre elevii claselor V-XII fac meditații, iar părinții lor plătesc, în medie, 300 de lei pe lună.

Foto: gov.ro


3 comments
  1. Gratis, oricum la cum merg lucrurile cu inghetarea salariilor o sa ajungem din nou sa fim platiti cu salariul minim. Dupa guvernarea Boc de dreapta cei noi din sistem erau platit aproape la nivel de salariu minim. Poate se trezesc sindicatele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Protest în fața Guvernului, anunțat de sindicatele profesorilor pentru miercuri la prânz. Stavri, FSLI: Un profesor ar fi trebuit să aibă 5.200 de lei în 2022, dar are 3.000. Nu avem nici o speranță că legea salarizării s-ar putea aplica vreodată

Miercuri, 25 mai, între orele 11-13, trei federații reprezentative din învățământ protestează în fața Palatului Victoria, pentru că Guvernul încă nu a aplicat legea Salarizării, la 2 ani de la…
Vezi articolul

Salariul mediu net în Învățământ a crescut cu 35% în ianuarie 2024, față de aceeași lună din anul trecut, potrivit Institutului Național de Statistică / Politicienii au prezentat „creșteri de 50%” până în iunie 2024, iar sindicaliștii au anunțat că „suntem în grafic cu salarizarea”

Media creșterilor câștigurilor salariale nete în Învățământ, în perioada ianuarie 2023-ianuarie 2024 a fost de 35,3%, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Concret, în ianuarie 2024 câștigul…
Vezi articolul