Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

312 vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

“În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

“Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

“Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

Elevii de liceu și tinerii își pot completa Harta Independenței Financiare până pe 24 aprilie și pot afla ce carieră li se potrivește sau ce fel de profil financiar au, în plus participă la o tombolă cu premii

Pentru a două oară în istorie România sărbătorește pe 11 aprilie Ziua Educației Financiare, iar în această zi specială EduFinFest vine cu a doua ediție. Organizat de BCR prin Școala…
Vezi articolul

Campanie susținută de BCR, prin proiectul Școala de Bani

Concurs „Educație digitală pentru școala rurală”. Aplicații deschise până pe 6 iunie, premii totale de 7.000 de euro. Școala de Bani, BCR: Prin asocierea cu Adservio, putem duce educația digitală și cea financiară în mai multe școli din mediul rural

Adservio și Școala de Bani au lansat programul „Educație digitală pentru școala rurală”, în care școlile și liceele din mediul rural pot aplica pentru a câștiga acces timp de un…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

GHID Ce am putea face rapid și ieftin pentru a reduce impactul de mediu în viața noastră cu un buget mai restrâns / Sfaturi la cumpărături de haine, mâncare sau locuințe, în epoca facturilor mari

Avem majorări de prețuri lună de lună – comparația prețurilor din prezent cu cele de anul trecut, din aceeași lună, arătă, în medie, diferențe procentuale de două cifre, potrivit Institutului…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Tinerii ne-au spus că vor să cunoască oameni care au făcut ceva în viață, pentru ca asta să-i inspire și pe ei să facă ceva, la rândul lor. Nimeni nu ne-a spus că vrea întâlnire cu un om care să-l învețe să fie bogat – Ionuț Stanimir, BCR, despre discuțiile cu tinerii care vin la ZBOR, cel mai mare proiect recent de huburi pentru tineret / Am constatat că vorbim prea mult despre ei, dar nu-i și ascultăm. Aici îi putem asculta pe tineri – Nicoleta Deliu-Pașol

Tinerii cu care am discutat vor să întâlnească oameni care au făcut ceva în viață, de la care să învețe ce să facă și ei, spune Ionuț Stanimir, director de…
Vezi articolul

VIDEO Programul-pilot în care profesorii creează resurse educaționale aplicate de educație financiară pentru mai multe discipline, iar elevii învață despre viață – LifeLab By BCR

Lansat în două școli din România, „LifeLab by BCR” este un program-pilot de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață, inițiat de BCR și Școala de Bani. Prin acest…
Vezi articolul