Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

312 vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

“În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

“Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

“Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Seria de conferințe este susținută de BCR

Conferință pentru profesori și învățători la Cluj – Universitatea Babeș-Bolyai – FSEGA, pe 19 octombrie: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar / Înscrieri deschise pentru cadrele didactice

A treia conferință regională din seria „Școala de bani începe școala: resurse educaționale transdisciplinare de educație financiară“, este organizată pe 19 octombrie 2023, de la ora 13:30, la UBB –…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO „Magazinul cu de toate”, proiectul prin care învățătoarea Dana Iacob de la Școala Gimnazială Poieni, Iași, le-a dezvoltat elevilor competențe de educație financiară, de comunicare și colaborare, matematice și de alfabetizare

Pasionată de lucrul cu copiii, Dana Iacob a lucrat mai întâi 20 de ani în sectorul bancar, după care a lăsat cariera de bancher pentru cea de profesor pentru învățământul…
Vezi articolul

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Luciana Antoci, ISJ Iași: După părerea mea ar trebui să facem educația financiară la zona de confluență dintre celelalte discipline și nu ca disciplină distinctă, așadar transdisciplinar

Educația financiară ar trebui să fie inclusă în fiecare disciplină predată la școală, este de părere inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci. „Ar trebui să încetăm să mai…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Ultima noapte de cheltuială, lecția predată la clasa a XI-a pe care orice profesor o poate aplica – descarcă fișa / Daniel Burlacu, directorul Liceului Tehnologic Ciorani: Foarte mulți elevi își doresc foarte mulți bani rapid, fără să știe ce presupune parcursul acesta

Romanul subiectiv „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” este un roman scris de Camil Petrescu și publicat în 1930, piesă de marcă în programa de Bacalaureat făcută de Ministerul…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Dezvoltarea de conținut interactiv prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata, printre schimbările în educație posibile cu ajutorul inteligenței artificiale. Interviu Claudia Oprescu, CSR Expert BCR și Radu Constantinescu, CEO Qualitance

Dezvoltarea de conținut interactiv, prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata sunt două dintre schimbările în educație care…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Matematica adusă în concret, prin aplicații practice, e văzută ca o dovadă de diletantism, când de fapt asta ar trebui să facem cu toții la clasă – Cătălina Leuca, coordonatorul proiectului de numerație al Teach for Romania / Descarcă cele trei manuale gratuite

Programul de numerație al Teach for Romania a pornit de la problemele pe care testările interne și internaționale le scot în evidență în rândul elevilor de la noi, în privința…
Vezi articolul