Aproape o treime dintre tinerele femei (20-34 de ani) din România nu sunt nici angajate, nici nu urmează o formă de educație. În cazul bărbaților, rata este de doar 11%, sub media europeană

305 vizualizări
Foto: captură Eurostat
Statistica Eurostat arată că acest fenomen – tinere femei neangajate care nu urmează o formă de educație – este comun sudului și estului Europei, în Italia și Grecia situația fiind chiar mai proastă decât în România, Ungaria, Cehia sau Polonia, potrivit Biziday. La nivel european, media persoanelor tinere care nu sunt nici angajate nici în școală (NEET) este de 21,5% pentru femei și de 13,8% pentru bărbați.

Cea mai mare discrepanță o oferă Cehia, cu doar 5,6% dintre bărbații tineri aflați în situația de a nu avea de lucru și de a nu fi în școală, față de un procent de 30% în cazul tinerelor femei. Italia, în schimb, are cea mai proastă situație pe ambele sexe, cu 24% dintre tinerii adulți și 35% dintre femeile de până în 34 de ani, fără slujbă și fără a fi prinși într-un sistem de instrucție. Situația este mult mai echilibrată în Germania, Olanda, Elveția și în țările nordice.

Eurostat mai arată că situația tinerilor a fost agravată de pandemie, cei mai afectați fiind cei din categoria 25-29 de ani. De altfel, 2020 a întrerupt un ciclu de șapte ani în care procentul tinerilor din Europa care nu aveau nici serviciu, nici nu urmează vreo școală, a scăzut permanent.

Citește și: Analfabetismul științific al “României Educate”: Probleme metodologice grave semnalate de cercetătorul Dacian Dolean

Foto: captură Eurostat


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Erori umane” – explicația Ministerului Educației pentru notele finale modificate pe șest la admiterea la liceu 2024 / Instituția plasează decizia în curtea Comisiei de organizare a Evaluării Naționale, condusă de secretarul de stat Sorin Ion

„În etapa de vizualizare a lucrărilor de către candidați, au fost constatate erori umane la încărcarea lucrărilor pe platformă”, iar Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale „a dispus evaluarea acestor…
Vezi articolul

Un student din Braşov a creat „profesorul online”, care folosește inteligența artificială: Memorează cărțile din programă, selectează subiectele pentru examen, susține testul și trimite mail cu rezolvările, după examen

Creat de un student din Braşov: „Profesorul online” este un soft care îți selectează subiectele pentru examen și nu te lasă să trişezi, anunță Bună Ziua Brașov. Fabian Pavel Velicea este…
Vezi articolul