Aproape jumătate dintre elevi au luat note sub 5 la probele de matematică de la simularea de Evaluare Națională 2022 și BAC 2022, organizate de Inspectoratul școlar Constanța / Elevii au cunoștințe lacunare la algebră și geometrie necesare rezolvării exercițiilor, raportează ISJ

13.530 de vizualizări
Foto: © Claraaa | Dreamstime.com
Probele de matematică le-au creat dificultăți atât elevilor de clasa a VIII-a cât și celor care termină liceul și se pregătesc pentru a susține BAC-ul, arată rezultatele publicate de Inspectoratul școlar județean Constanța pentru simulările organizate la nivel de județ în perioada 26-28 ianuarie.

2.145 de elevi de clasa a VIII-a au luat sub nota 5 din cei 3.704 care au susținut simularea la Evaluarea Națională la proba de matematică. Nici la proba de matematică de la BAC, rezultatele nu au fost mai bune. La profilul real, 727 de elevi din 1.303 prezenți au obținut sub nota 5.

Foto: ISJ Constanta

La simularea probei de limba și literatura română, la Evaluarea Națională, peste 66% dintre cei care au susținut examenul au luat peste nota 5, dar nu a fost nicio notă de 10.

La simularea de la BAC organizată de ISJ Constanța, peste 51% au obținut peste nota 5.

Foto: ISJ Constanta

În raportul ISJ după simulările organizate la nivelul județului se precizează puncte forte și puncte slabe.

Câteva puncte slabe de la proba de limbă și literatură română, la simularea de la Evaluarea Națională 2022:

  • Elevii au dificultate în identificarea noțiunilor literare pe diverse fragmente de texte;
  • Elevii au dificultăți de exprimare a unui punct de vedere argumentat sau a propriei opinii în raport cu o temă dată;
  • Destul de mulți elevi care nu au încercat deloc să abordeze în rezolvare compunerile;
  • Număr mare de răspunsuri incomplete;
  • Abordarea schematică sau ezitantă a textului literar prin raportare la alt text citit sau studiat;

Câteva puncte slabe de la proba de matematică, la simularea de la Evaluarea Națională 2022:

  • Elevii au cunoștințe lacunare la algebră și geometrie necesare rezolvării exercițiilor (subiectul III);
  • Confuzii în folosirea formulelor/regulilor (subiectele II și III);

Câteva puncte slabe de la proba de limba și literatura română, la simularea de la BAC 2022:

  • 70% dintre elevi dovedesc carențe alarmante în ceea ce privește capacitatea de argumentare;
  • Insuficienta stăpânire a normelor specifice vocabularului limbii române;
  • Discursul majorității elevilor este lipsit de suplețe, adesea confuz.
Calendarul simulărilor Examenelor Naționale 2022
Raportul privind simularea județeană a examenelor naționale din Constanța:

Foto: © Claraaa | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și: Simulare examene Iași: 76% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au luat 5 la Matematică / La Română, la clasa a XII-a, rezultatele sunt cu 10 puncte mai slabe față de testarea inițială din toamnă
Ministrul Educației nu își explică rezultatele slabe de la simularea de Evaluare Națională 2022 la Brăila, unde sub jumătate dintre elevii participanți au luat nota 5 la matematică: Nu pot să cred așa ceva

8 comments
  1. Matematica cere atenție sporita la orele de curs, cere mult exercitiu, concentrare si seriozitate.In plus nu se prinde din zbor, ci se lucreaza cu creionul in mana.
    Ori ce matematica sa știe elevii care vin la școală obosiți de jocuri pe telefon si de stat pana dupa miezul noptii pe retele de socializare?
    Ce matematica sa stie elevii care vin la scoala doar sa socializeze?
    In timpul orelor de curs stau cu telefonul pe sub banca si din cand in când mai prind ceva din zbor de la materii care sunt de comunicare, nu stiinte.
    Acasa nici nu isi efectueaza tema, sau in cel mai bun caz le-o dicteaza meditatorul.
    Ce rezultate sa obtina astfel de elevi, care sunt enorm de multi?

    1. să nu uităm contextul acestor probleme: avem studiul online pe o perioadă foarte lungă şi matematică online, e cam complicat…

  2. Matematica, care se face în școala generală, în alte țări, spre exemplu: Finlanda, Suedia etc., o fac la liceu. Materia la matematică, în liceu, ei, o fac la facultate. Sistemul educațional, este extrem de putred, nu pune accent pe dorințele elevului și ce dorește acesta să facă mai departe. Nu toți sunt buni la matematică sau la alte științe exacte, dar mai marii din Ministerul Educației, vor să țină niște profesori scârbiți și fără chef și care nu au chef să predea, cu salarii grase, ca să nu mai vorbim de vouchere de vacanță și alte sporuri și beneficii, care fac meditații, fără a declara la Fisc, veniturile obținute în mod ilicit, în școli și care dacă au chef fac ora respectivă, dacă nu, îi cheamă pe copii la meditații, ca să le mai scoată niște bani din buzunar. Mi-e deosebit de scârbă, de sistemul educațional din România 🤢🤮

    1. Aţi găsit vinovaţii, ca un român adevărat: altul e de vină… Cu siguranţă sunt profesori care nu-şi fac treaba la un nivel înalt, fiecare pădure are uscăturile ei, dar haideţi să ne uităm puţin şi la copii (verificaţi cam cât stă un copil pe instagram şi tik-tok), haideţi să ne uităm un pic şi în oglindă, oare părinţii nu sunt vinovaţi deloc, oare nu părinţii sunt cei care-i trimit la meditaţii la cei care nu-şi fac treaba la şcoală, pentru nişte note, că cine nu-şi face bine treaba la şcoală, nu o face nici în privat…? Dar e mai uşor să găsim vinovaţii în altă parte…

  3. Problema e cu cei care fac materia, nu cu elevii. Școala generală trebuie să formeze cultura generală, indiferent dacă vorbim de matematică, literatură, biologie etc. Ori, cultura generală se definește ca ceea ce reții din ceea ce uiți. Studiile arată că acest procent este de 20%. Problema de bază e că ceea ce reții poate fi aleatoriu și accidental și nu un sistem coerent. De aici și lacunele. Sistemele avansate de educație au adoptat o strategie nouă: în loc să îndese cu lopata materie în furnale oferă doar acel 20%, însă sub forma unui sistem coerent. La noi veselia e generală. Noi suntem țara lui BURTĂ PE CARTE. La noi se poate. Să fie, că nu cere de mâncare!

    1. Solutia ar fi încărcarea materiilor fără limita.ore in privat non stop.cartea de matematica istorie…etc sa fie scrisa de un laureat al premiului Nobel.daca copilul nu stie sa fie umilit în clasa și public. Și după sa pice toți la evaluare sa între și părinții la ore în privat sa susțină copilul…după și bunicii@!!

      1. Nu va suparati dar ce castiga profesorul daca il face pe elev de ras in cazul on care nu stie, in afara de putere si orgoliu? 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ar fi trebuit întâi să începem cu planurile-cadru până să mutăm examenele de final, spune directorul Lucian Popa, despre suprapunerea cursurilor și Bacalaureatului în 2025: Este foarte ușor să spunem că facem Săptămâna Altfel sau Verde. Va fi buluceală

Până să umblăm la calendarul examenelor de final, „ar fi trebuit întâi să se înceapă cu o nouă programă, un nou plan-cadru”, este de părere Octavian Lucian Popa, directorul Școlii…
Vezi articolul

Generația 2024 – ultima fără clasa pregătitoare. 30% dintre cei care au intrat în clasa I în urmă cu 12 ani nu au mai ajuns la Bacalaureat, adică peste 60.000 de elevi, cu 10 mii mai mulți față de anul trecut

Peste 60.000 de elevi care au început în urmă cu 12 ani clasa I nu s-au înscris în acest an la bacalaureat, potrivit unei analize Edupedu.ro pe baza datelor publice…
Vezi articolul

Maria Manea, despre săptămâna de școală care se suprapune cu Evaluarea Națională: Nu vor fi organizate cursuri cu prezență fizică în timpul probelor de examen, ci după, acolo unde acest lucru este posibil / În centrele zonale de evaluare orele vor fi exclusiv online

În nicio școală în care elevii susțin Evaluarea Națională 2021 „nu vor fi organizate cursuri cu prezență fizică în timpul probelor de examen”, a precizat Maria Manea, secretarul de stat…
Vezi articolul

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de elevi buni la Matematică în clasa a IV-a, în 2015, au intrat în „declin” în gimnaziu și au luat sub 5 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în 2019

Declin fără precedent pentru 18.731 de elevi care în clasa a IV-a, la Evaluarea Națională formativă din anul 2015, aveau rezultate bune și reușeau să dea răspunsuri corecte la peste…
Vezi articolul