Planul Național de Reziliență și Redresare dorește să aducă în școlile românești aproape 9.000 de laboratoare de fizică, chimie, biologie, științe, potrivit ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, care a declarat la DCNews că lucrările practice necesită prezență fizică. Declarațiile au fost făcute joi, pe 22 aprilie 2021.
PNRR propune circa 4 miliarde de euro investiții în diferite reforme ale Educației, din totalul celor 30 miliarde euro care-i revin României prin acest proiect, potrivit documentului oficial prezentat de Ministerul Fondurilor Europene. Draftul propus se află zilele acestea în negocieri cu specialiștii Comisiei Europene.
Moderator: „Eu nu pot să înțeleg cum poți să faci ore de chimie fără să intri în laborator fizic?”
Sorin Cîmpeanu: „Nu ai cum să faci ore de chimie fără să intre fizic în laborator. Nici eu nu înțeleg. Tocmai de asta această oportunitate numită PNRR dorește să aducă aproape 9.000 de laboratoare în școlile românești, laboratoare de fizică, de chimie, de biologie, de științe…”
Moderator: „Dar cu condiția să venim și fizic la școală, că dacă aducem laboratoare și nu venim fizic la școală ce facem?”
Sorin Cîmpeanu: „Păi da, păi da. Lucrările practice necesită prezență fizică. Partea teoretică, de curs, eventual de seminar poate fi făcută pentru anumite discipline, dacă sunt îndeplinite condițiile de pregătire cadre didactice, conectivitate, disponibilitatea de echipamente pot fi făcute, dar partea de lucrări practice, de stagii practice, de lucrări de laborator, de proiecte necesită prezență fizică”.
La începutul anului şcolar 2018-2019, numărul laboratoarelor din liceele de stat era cu 290 mai mic decât în anul şcolar 2014-2015, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Şi în învăţământul gimnazial şi primar apărea o scădere de 21 de laboratoare în perioada analizată. În schimb în învăţământul profesional numărul laboratoarelor a crescut de la 33 în 2015, la 175 în 2019.
În total, în sistemul preuniversitar, exceptând școlile postliceale, în anul școlar 2018-2019 erau 26.923 de laboratoare.
FORMA DE PROPRIETATE NIVELUL EDUCAŢIONAL | LABORATOARE |
TOTAL | 26923 |
Învăţământ antepreşcolar | – |
Învăţământ preşcolar | – |
Învăţământ primar şi gimnazial | 8146 |
Învăţământ liceal | 7897 |
Învăţământ profesional | 183 |
PROPRIETATE PUBLICĂ | 25692 |
Învăţământ antepreşcolar | – |
Învăţământ preşcolar | – |
Învăţământ primar şi gimnazial | 7988 |
Învăţământ liceal | 7737 |
Învăţământ profesional | 175 |
PROPRIETATE PRIVATĂ | 1231 |
Învăţământ antepreşcolar | – |
Învăţământ preşcolar | – |
Învăţământ primar şi gimnazial | 158 |
Învăţământ liceal | 160 |
Învăţământ profesional | 8 |
4 comments
Cum comentati decizia unor scoli de de a desfiinta laboratoarele de chimie/fizica si de a le transforma in sali de clasa? De ce suprapopulam scolile pana intr-atat de mult incat sa trebuiasca desfiintate laboratoarele pentru a le transforma in sali de clasa? Pe de-o parte luptăm pentru creșterea interesului elevilor pentru științe si pe d ealtă parte desfiintam laboratoarele.
Nici macar vise ,nu le pot zice!Bla,bla,……..Vezi asa zisul proiect ,,România educată” care este un mare ,,rahat” mai ales ca presedintele tarii este la baza profesor.Toti vor prosti si multi!
Ar trebui sa fie săli de clasa suficiente în acele scoli, iar laboratoarele sa fie în plus.
Nu sa pui elevii sa umble ca bezmeticii prin scoala cu hainele pe brate, cu ghiozdanele in spinare și sa schimbe mereu sălile de clasa.
Felicitări!