Aproape 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate și se află în situația de risc de abandon școlar, potrivit Inspectoratului Școlar Județean

1.296 de vizualizări
Abandon şcolar
Foto: Barry Zhou – Unsplash.com
Aproximativ 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate pe primul semestru al acestui an școlar 2021 – 2022, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Ada Macovei, potrivit Agerpres.

Sute de elevi au rămas cu situaţia şcolară neîncheiată pentru că nu au mai venit la școală, explică Inspectoratul Școlar Județean Botoșani. “Sunt cauze complexe, care trebuie în continuare monitorizate, dar care se încadrează în statisticile anilor precedenţi”, a afirmat Ada Macovei.

De asemenea, oficialul Inspectoratului Şcolar susţine că aproximativ 1.100 de elevi se află în risc de corigenţă. Dintre aceştia, 1.075 au rămas corigenţi la matematică, iar 542 la limba şi literatura română.

Reamintim că mâine, 21 ianuarie, este termenul limită până la care școlile care au risc de abandon școlar se pot înscrie în programul MATE – Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație, finanțat cu fonduri europene, care să reducă abandonul școlar.

Școlile sunt astfel invitate de Ministerul Educației să se înscrie aici.

MATE face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) care este primul proiect finanțat din PNRR, și care are o valoare de 543 milioane euro, nerambursabilă.

Pe lista publicată de ministerul Educației, 12 unități de învățământ în Botoșani apar cu risc de abandon școlar și ar putea să primească granturi de până la 200.000 de euro fiecare pentru a combate acest fenomen și a ajuta copiii să rămână la școală prin diverse programe, dacă depun cerere de înscriere. “Până pe 19 ianuarie erau 3.700 de intenții de participare în platformă. Probabil până vineri vom ajunge aproape de 4000 de solicitări”, a declarat miercuri Simona Tănase, director monitorizare și evaluare Direcția Generală „România Educată”, referindu-se la numărul școlilor care au solicitat să fie incluse în Programului Național pentru Reducerea Abandonului școlar.

Inspectorul școlar Ada Macovei a mai spus că “în ceea ce priveşte nevoia noastră de analiză şi centralizare a datelor, a reieşit foarte clar că elevii întâmpină probleme foarte mari la matematică, aşa cum ştiam. De aceea, oferta noastră educaţională pentru anul viitor a fost modificată”.

Cu o zi înainte, mai mulți profesori au protestat în curtea Colegiului Național Mihai Eminescu din Botoșani tocmai pentru că sunt nemulțumiți de faptul că Inspectoratul a decis să desființeze una dintre cele patru clase cu profil de matematică-informatică şi una din cele două clase de-a V-a. În schimb au fost înfiinţate două clase cu profil de ştiinţe sociale.


1 comment
  1. Edupedu, ai contract cu PNL-ista asta de ne sufoci de cateva zile cu cate un articol despre scolile din Botosani? Dar de ce nu spuneti lumii si ca atunci cand a luat sefia ISJ Botosani nu avea nici macar titulatura luata dar era plina de arfe si mare formatoare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
colegiile universitare la care se intră fără BAC

Numirea politică în funcțiile de director de școală sau inspector școlar “garantez că nu va mai fi” realitate, spune ministrul Cîmpeanu. Argumentul lui: componența comisiei de interviu la concursul de directori

Influența politică în numirile de directori sau inspectori școlari “garantez că nu va mai fi” realitate, a spus duminică seară, într-un interviu acordat B1 TV, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. El…
Vezi articolul

Olimpiada „Tinerii dezbat” 2024. Temele pentru etapele pe județ și națională – document / Elevii de la secțiunea Avansați să aibă experiență de la competițiile de profil, transmite Ministerul Educației

Moțiunile pentru meciurile de dezbateri de la etapa județeană și etapa națională a Olimpiadei Naționale de dezbateri „Tinerii dezbat” (ONDTD), pentru elevii de liceu, au fost trimise profesorilor printr-o adresă…
Vezi articolul

Copiii de la școli din Tulcea învață despre ecosistemul Deltei Dunării în Centre de Educație pentru Mediu, posibile prin fonduri europene. Sălile sunt dotate cu table interactive și se organizează acțiuni de ecologizare – FOTO

Începând din acest an școlar, câteva unităţi de învăţământ din satul Turcoaia şi oraşul Măcin, judeţul Tulcea, beneficiază de centre educaţionale de protecţie a mediului, realizate cu fonduri europene prin…
Vezi articolul

Președintele Iohannis dojenește sindicatele că “cer întotdeauna foarte mulți bani” și “n-au constatat că s-au adoptat legile Educației” / Copii aduși din Brașov i-au cântat “O lume minunată”, iar el le-a spus să “învețe bine că merită”, în ziua când la București 15.000 de oameni au participat la protestul profesorilor

Un cor de copii din Brașov i-a cântat președintelui Klaus Iohannis “o lume minunată”, în timpul unei vizite a acestuia într-o comună din județul Sibiu, în ziua când, la București,…
Vezi articolul