Aproape 40% (peste 81 de mii) dintre elevii care au intrat acum 8 ani în clasa I nu au luat măcar media 5 la Evaluarea Naţională sau nu au ajuns la acest examen

14.336 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Din 10 elevi care au intrat în clasa I în urmă cu 8 ani, în anul școlar 2012-2013, doar 6 au mai ajuns să susțină în anul 2020 Evaluarea Națională, arată datele analizate de Edupedu.ro. Asta înseamnă că peste 81 de mii de elevi nu au mai ajuns la acest examen, fie că au abandonat școala, fie au migrat, au rămas corigenți sau repetenți ori au lipsit.

Această generație de elevi a fost una dintre cele mai numeroase dintr-un an școlar, din ultimii 10 ani.

În 2012 intrau în clasa I 203.387 de elevi, potrivit datelor oficiale.

A fost prima generație care a dat toate cele trei Evaluări Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a – deci performanțele lor ar fi trebuit să fie foarte bine studiate.

Au ajuns în clasa a VII-a, în anul școlar 2018-2019, doar 182.203 de elevi (date publicate de minister la simularea Evaluării Naționale 2019). Adică o scădere de 21.184 de elevi din clasa a I-a până la a VII-a, în doar 6 ani. Este o pierdere medie de 3.530 de elevi pe an.

La simularea din clasa a VII-a s-au prezentat 168.108 elevi din cei înscriși, iar din aceștia 47,6%, adică 79.991 au luat sub media 5

În 2020, la finalul clasei a VIII-a au fost înscriși automat în Evaluarea Națională 172.470 de elevi (absolvenți din promoția curentă). Numărul a scăzut într-un singur an în mod dramatic, cu 9.733 de elevi care nu au mai absolvit anul școlar. Iar asta s-a întâmplat în condiții speciale, într-un an în care ministerul a reglementat inclusiv încheierea mediilor în mod avantajos pentru elevii aflați în situație de corigență sau repetenție.

Față de câți erau în clasa I, în Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a au ajuns cu 30.917 elevi mai puțini.

Din examen însă au lipsit cei mai mulți elevi din ultimii 7 ani. Raportat la numărul de înscriși, rata de absenteism a fost de 6,6%.

După afișarea rezultatelor parțiale, numărul celor care nu au reușit să ia o medie peste 5 (38.310) la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, au lipsit sau nu au mai ajuns în acest examen din diferite motive este de 81.229 de elevi. Este vorba despre copii de 14 ani, iar numărul lor este echivalentul populației unui oraș cât Târgu Jiu.

Graficul de mai sus conține numărul de elevi înscriși (cu albastru) și al celor care lipsesc din diverse motive (cu portocaliu) în dreptul claselor I, a VII-a și a VIII-a. Pe coloanele 3 și 5 apar numărul elevilor care au fost prezenți și care au luat măcar media 5 (cu albastru) la simularea Evaluării Naționale din clasa a VII-a, respectiv Evaluarea Națională din clasa a VIII-a și numărul elevilor care au lipsit/au luat sub media 5 la cele doua examene (cu portocaliu). Toate datele sunt raportate la cohorta inițială, la numărul elevilor care au intrat în clasa I.

Analizând graficul se poate observa că peste 34 de mii de elevi care anul trecut au avut sub media 5 la Evaluarea Națională sau nu s-au prezentat, anul acesta au trecut peste pragul mediei 5 la acest examen.

Foto: Fotografie creată de Arthur Krijgsman, de la Pexels


8 comments
  1. ceva despre grevă din zilele de azi? nu se mai spetește nimeni sa ne explice ce greu este sa fii îngrijitor de copii? da, îngrijitori de copii sunt jumătate din profesorii de la catedre, adică vin să vadă 45-50 de minute de niste copii, de trei-patru ori la rând, apoi pleacă acasă. :-)))

  2. Te plangi ca nu reusesti sa -i faci pe elevii vostri si ,,plozii nostri”daca va citez asa pedagog ,,educat” , sa va asculte,sa va respecte ,dar numai dupa atitudinea pe care o ai pentru elevi si parintii lor,se vede si se percepe clar ca esti pedagog de moda veche care i trateaza pe elevi si parinti ca sclavi si voi profesorii stapani.Rusine ,instruiti va ca asta nu i atitudine de om care sa merite respectul .

  3. Domnule/doamna Spic aveti perfecta dreptate.Cadrele didactice nu stiu ce inseamna sa muncesti si sa fii raspunzator pentru ceea ce faci la serviciu.Oamenii astia muncesc mai putin decat elevii lor.Invatatoarea asta care face pe victima ,sta cu elevii ei la scoala 16 ore pe saptamana,iar elevii stau 20-21 ore pe saptamana,fac 1-2 ore de lb.engleza,2 ore de ed.fizica si 1 ora religie.N -am vazut nicio invatatoare in ultimii 20 de ani care sa scrie caiete la clasa intai cu literele lucrate acasa ,cu dictari zilnic la scoala si corectate acasa ,material didactic ajutator confectionat acasa ,auxiliarele si banii parintilor sunt puterea.Invatatoarele stau la scoala 16 ore intr o saptamana mai putin timp,fata decat timp stau la hipermarket si piata 2-3 ore pe zi stau 21 ore la cumparaturi.Elevii in vacanta au caiete de vacanta si ele nu citesc o carte in 3 luni,nu stiu nici povestile .Rusine!Iar profesorii au norma 18 ore pe saptamana,in afara orelor de curs nu fac nimic nu fisa,planuri de lectii,corectat lucrari teze in timpul orelor de curs,nu verificat teme,iar prin comparatie elevii de la inv.gimnazial si liceal au 30-35 ore la scoala, 2-3 ore teme zilnic,meditatii 2-4 ore saptamanal,deci in medie 50-55 ore de munca.In vacante elevii au lecturi pe care profesorii nu le au citit,iar profesorii in vacante iarna-3 sapt.,primavara-2 sapt,ultimele 2 saptamani de la sfarsit an scolar,si 10 saptamani in vacanta de vara,in totat 17 saptamani deci 4-5 luni pe an cadrele didactice nu fac nimic,apropo cand sunt in ,,activitate” in vacante la scoala ,putini vin la scoala dar nu fac nimic socializeaza sau marea majoritate nu trec deloc pe la scoala.La examene refuza sa vina 75% dintre ei pentru ca isi dau seama ca nu sunt in stare sa faca corect si responsabil activitatile.Fratilor asta este,, valoarea” profesorilor ,invatatorilor si educatorilor din tara asta si se vede in ,,rezultatele bune” ale elevilor ,dar cel mai bine se regaseste in banii parintilor elevilor.

    1. Ai merita un raspuns mai lung, dar n-are rost sa-mi pun mintea cu tine si nici cu aberatiile pe care le debitezi. Ca sa te mai linistesti un pic si sa-ti mai treaca din criza, uite ceva la care sa reflectezi: te-ai gandit ca profesorii trebuie sa aiba atata vacanta cat au si elevii? Si de la intrebarea asta, daca iti mai functioneaza neuronul, ai putea sa ajungi la o concluzie logica. In rest, lasa-ne cu crizele astea, ca le faci de vreo doua luni si zau ca devii penibil/a. Si ia-l pe Spic de mai jos si alfabetizati-va, nu de alta dar “fata decat” majoritatea celor care scriu aici, voi fracturati grav limba materna.

  4. Dar tu esti pornita rau, tu. Ai frustrari grave, draga. Ia fa tu toate alea si noi venim sa-ti dam dreptate. Pentru ca tu nu esti in stare sa ai grija de unul. Ia ai tu grija de o clasa si educ-o si vino apoi si “refuleaza” pe aici. Si daca, dupa toata treaba asta, inca nu esti internata la nebuni, sa ne spui cum a fost si paraseste-ti, draga, actualul serviciu si vino in invatamant la un serviciu “usor” cum baigui pe aici. Daca nu faci acest experiment, nu te mai intoarce aici decat in calitate de parinte si atat. Fara frustrari, fara acuze si fara ura fata de cei ce-ti educa “plodul”.

  5. analiza egala cu 0. Trebuia plecat de la : pentru a lua 5 trebuia sa stie sa deseneze un cub in clasa a 8a. Si asta arata ca a acumulat cunostinte la fizica, chimie, biologie si tot ce a invatat in 8 ani de scoala. Chiar nu vede nimeni adevarata ironie? Chiar si pentru asemenea gen de subiecte de nivel subteran parintii isi mediteaza copiii “la greu”. Scoala a ajuns un loc de “luat salariu” pentru 90% din personal si in care majoritatea cred ca produc ceva valoare prin munca lor da fff putini o produc intr-adevar. Atata timp cat persista ideea mamelor (ce ar lua mai putin decat copiii lor la un test de adunari) ca invatatorii “se spetesc” muncind 3 ore pe zi timp de 7 luni, din care vreo 2 luni sunt “relaxul” ca a inceput scoala sau ca “se incheie mediile”, atata timp cat persista minciuna ca ei se duc acasa in celelalte 5 ore plus cele 5 luni de vacanta si nu isi vad de treburile casnice, atata timp cat trimit copiii acasa sa stea singuri pt ca parintii lor “gresesc” si muncesc pana la ora 17 in timp ce invatatorii se duc sa stea cu copiii lor imeduat cum termina scoala; atata timp cat “evaluarea” unui copil care face 12 stiinte in scoala se va face doar la romana si matematica ceea ce face ca din clasa5a sa se mediteze lumea iar celelalte materii sa se faca asa, optional; atata timp cat nu se face o evaluare completa a copilului in clasa a8a la TOT ce a acumulat pana atunci prin testare din toate materiile plus evaluare psihologica plus evaluare sociologica si astfel Evaluarea sa repr un indicator Pentru Realele Aptitudini ale copilului, pana atunci stam in Marea Minciuna ca scoala e de fapt scoala, evaluam copiii complet daca pot sa adune si sa deseneze cuburi, ramane crasa diferenta ajunsa la cote de “rasism” nu intre scoala de la tara si cea de la oras ci intre copiii de la tara si copiii meditati de la oras. Calea spre analfabetism functional in splendoarea ei cea mai crunta. Noi nu gandim, noi muncim!

    1. Greșiți! Învățătorii chiar se spetesc! Copiii de învățători sunt cei mai neglijați, chiar dacă suntem acasă, pentru ca da, suntem mai preocupați de copiii altora. Nu mai avem răbdare cu ei, vrem sa priceapă imediat, pentru ca răbdarea ne-am consumat-o pe copiii altora. Eu nu am o problema sa stau pana la 16 în școală, sa fac activități cu copiii, dar sa avem și un salariu pe măsură. Consumul psihic este foarte mare.

      1. De obicei pana la ce ora stati la scoala?
        Care ar fi suma pentru care ati fi dispusa sa lucrati 8 ore pe zi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GHID Evaluarea Națională 2023 – informații de la Ministerul Educației pentru examenul care începe luni: Elevii intră în clase la ora 8:00, iar la 9:00 începe proba – Ce soluții sunt dacă greșesc pe foaia de examen

Evaluarea Națională 2023 începe luni, 19 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Accesul candidaţilor în săli este permis începând de la ora 8:00, până la ora 8:30,…
Vezi articolul

Piața muncii cere absolvenți care știu să rezolve probleme și să ia decizii și au gândire critică, nu au doar “o grămadă de cunoștințe” – șefii Google România, BCR și Fan Courier despre adaptarea educației la nevoile pieței

“Obiectivul principal al formării (în școală – n. red.) sigur e integrarea în societate, dar și integrarea în forța de muncă. Pentru a se integra facil în zona de muncă,…
Vezi articolul