Inspectoratul școlar al Municipiului București a decis monitorizarea a 294 de școli care “au obținut performanțe scăzute la simularea Evaluării Naționale”, adică cu media notelor sub 7 / probă de examen, reiese din raportul privind rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, publicat luni de ISMB. Majoritatea școlilor au înregistrat note mici la proba de matematică, mai arată documentul. Amintim, Inspectoratul școlar trebuie să trimită Ministerului Educației până mâine, 19 martie, numărul școlilor care au înregistrat aceste rezultate, sub media 7, și planurile de intervenție, potrivit unei adresei obținute de Edupedu.ro, cu nr. 26057, din 29 februarie 2024.
Raportul ISMB privind rezultatele simulării Evaluării Naționale arată că 294 de unități de învățământ cu nivel gimnazial vor fi “monitorizate pentru că au obținut performanțe scăzute la simularea Evaluării Naționale – unități de învățământ cu media notelor sub 7/probă de examen”, în perioada martie-iunie 2024, adică până la examenul din vară.
Sunt 99 unități de învățământ pentru disciplina limba și literatura română, 193 unități de învățământ pentru disciplina matematică și 2 unități de învățământ pentru limba și literatura maternă germană.
De altfel, într-o notă trimisă de Ministerul Educației în data de 29 februarie, la o săptămână de când s-au publicat rezultatele simulării se precizează că școlile trebuie să anunțr inspectoratul școlar până în data de 6 martie dacă au înregistrat rezultate sub media 7 la cel puțin o disciplină la simulare. Potrivit adresei cu nr. 26057, obținută de Edupedu.ro, până mâine, 19 martie, Inspectoratul școlar trebuie să trimită Ministerului Educației numărul școlilor care au înregistrat aceste rezultate, sub media 7, și planurile de intervenție.
Potrivit datelor ISMB, în anul școlar 2023-2024 funcționează 282 de școli gimnaziale, licee, colegii şi 267 de unități de învățământ preuniversitar particular, dintre acestea 84 de unități sunt școli gimnaziale, licee, colegii, preciza ISMB la începutul anului școlar în septembrie 2024.
Ce arată Raportul ISMB privind notele sub 7
Raportul ISMB publicat luni privind rezultatele simulării Evaluării Naționale arată că la limba română au fost 6114 elevi care au luat note între 1 și pragul 6.99.
La matematică au fost mai mulți elevi cu note sub 7, adică 8382 de elevi.
Cât privește promovabilitatea în Capitală, la matematică puțin peste 60% au luat peste nota 5 la matematică, iar la limba și literatura română, peste 89% dintre elevi au luat peste nota 5.
Informații de context
Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale la nivel de țară arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.
Un elev din cinci nu a rezolvat un exercițiu de clasa a II-a la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică.
Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrie. Ministerul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.
La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică. O analiză a rezultatelor după simularea Evaluării Naționale făcută de Bogdan Rațiu, profesor de limba română arată că “elevii înțeleg cuvintele, pot localiza informația, problema e la cunoștințe și la gândirea critică”, spunea profesorul.
Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.