Rezultatele simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicate miercuri de Ministerul Educației, arată că aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a (73%) nu au reușit să ia măcar nota 7 la proba scrisă la Matematică. În același timp, peste 1.300 de copii au obținut nota 10 la această disciplină.
Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:
I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 24,7%
- 5 – 5,99: 14%
- 6 – 6,99: 15,2%
- 7 – 7,99: 17,2%
- 8 – 8,99: 17,3%
- 9 – 9,99: 11,4%
- 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.
II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 40,8%
- 5 – 5,99: 18,5%
- 6 – 6,99: 13,8%
- 7 – 7,99: 10,4%
- 8 – 8,99: 9,2%
- 9 – 9,99: 6,5%
- 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.
III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4.99: 18,3%
- 5 – 5,99: 12,7%
- 6 – 6,99: 18%
- 7 – 7,99: 20,9%
- 8 – 8,99: 20,6%
- 9 – 9,99: 9,3%
- 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.
“Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.
De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, potrivit comunicatului.
Articol în curs de actualizare.