Aproape 1.400 de școli vor primi bani pentru reducerea abandonului școlar, anunță Sorin Cîmpeanu: Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro / Urmează să fie publicată lista finală a unităților de învățământ

2.027 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Aproape 1.400 de școli vor primi finanțare pentru reducerea abandonului școlar, în prima rundă, după cum a anunțat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă. Lista finală a unităților de învățământ trebuia să fie publicată cel târziu în data de 30 martie 2022, potrivit unui anunț al ministerului din data de 17 martie.

„Vă informez cu această ocazie că avem 1.391 de școli care vor fi finanțate în această primă rundă .1391 de școli vor fi finanțate, în raport cu ceea ce ne-am asumat cel puțin 750. Suma totală cu care vor fi finanțate aceste școli este de aproape 190 milioane de euro plus TVA. Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro.”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Cîmpeanu a precizat că sunt incluse în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) 1.114 de școli din mediul rural și 267 din mediul rural: „Este vorba despre un program fără precedent prin care într-o manieră integrată sunt vizate mai multe măsuri pentru reducerea abandonului școlar. 1.114 școli sunt în mediul rural, diferența de 267 de școli sunt în mediul urban. Din cele 1.391 de școli sunt doar trei colegii naționale. Este vorba de două din Reșița și de unul din Petroșani. Acestea se confruntă cu un risc ridicat de abandon școlar”.

Despre Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar inițiat de Ministerul Educației face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro – componenta PNRR nerambursabilă.

PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale, potrivit Ghidului solicitantului:

a) diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021—2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;

b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;

c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.

Conform documentului, Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) oferă un cadru coerent și unitar pentru detectarea, identificarea și înregistrarea timpurie și monitorizarea progresului elevilor cu risc de abandon și PTȘ. Acest cadru se bazează pe colectarea în timp real a datelor cu privire la semnalele timpurii – rezultate școlare scăzute, istoric de repetenție, absențe, comportament școlar inadecvat – care permit personalului din școli și factorilor de decizie de la nivel județean și central să coordoneze, să planifice și să implementeze măsuri adecvate și imediate de diminuare a riscurilor și problemelor identificate la nivel de elev, clasă și școală. 

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Populația germană scade sub 1%, pentru prima oară în județul Sibiu / Deputatul minorității germane: ”Uitați-vă ce bătălie e pentru școlile de limbă germană. Asta ne interesează de fapt”

Conform datelor parțiale din recensământul populației încheiat anul trecut, Sibiul se află pe locul 3 la nivel național la procentul de populație germană din totalul rezidenților., anunță Turnul Sfatului.ro, potrivit G4Media.ro.…
Vezi articolul

Consilierul prim-ministrului pe Educație, Sorin Costreie: Există o rezistență foarte mare în societatea noastră prin care, și cu educația sexuală, și cu educația financiară, credem că distrugem inocența copiilor / Cred că această inocență a copiilor noștri trebuie educată, inocența în cazul de față înseamnă necunoaștere

„Există încă o rezistență în societatea noastră foarte mare prin care, și cu educația sexuală, și cu educația financiară, vă spun că sunt studii în spate, credem că distrugem inocența…
Vezi articolul

Cum arată subiectele din 1987 și ’88 pe care Nicușor Dan le-a rezolvat la Olimpiada Internațională de Matematică, unde a obținut 2 medalii de aur “pur”. Radu Gologan: Nicușor a avut la OIM câteva soluții foarte originale

Nicușor Dan este primul matematician cu două medalii de aur “pur” la Olimpiada Internațională de Matematică ce ocupă funcția de primar al Bucureștiului. În 1987, primul an în care Nicușor…
Vezi articolul