Aproape 1.400 de școli vor primi bani pentru reducerea abandonului școlar, anunță Sorin Cîmpeanu: Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro / Urmează să fie publicată lista finală a unităților de învățământ

2.029 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Aproape 1.400 de școli vor primi finanțare pentru reducerea abandonului școlar, în prima rundă, după cum a anunțat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă. Lista finală a unităților de învățământ trebuia să fie publicată cel târziu în data de 30 martie 2022, potrivit unui anunț al ministerului din data de 17 martie.

„Vă informez cu această ocazie că avem 1.391 de școli care vor fi finanțate în această primă rundă .1391 de școli vor fi finanțate, în raport cu ceea ce ne-am asumat cel puțin 750. Suma totală cu care vor fi finanțate aceste școli este de aproape 190 milioane de euro plus TVA. Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro.”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Cîmpeanu a precizat că sunt incluse în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) 1.114 de școli din mediul rural și 267 din mediul rural: „Este vorba despre un program fără precedent prin care într-o manieră integrată sunt vizate mai multe măsuri pentru reducerea abandonului școlar. 1.114 școli sunt în mediul rural, diferența de 267 de școli sunt în mediul urban. Din cele 1.391 de școli sunt doar trei colegii naționale. Este vorba de două din Reșița și de unul din Petroșani. Acestea se confruntă cu un risc ridicat de abandon școlar”.

Despre Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar inițiat de Ministerul Educației face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro – componenta PNRR nerambursabilă.

PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale, potrivit Ghidului solicitantului:

a) diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021—2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;

b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;

c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.

Conform documentului, Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) oferă un cadru coerent și unitar pentru detectarea, identificarea și înregistrarea timpurie și monitorizarea progresului elevilor cu risc de abandon și PTȘ. Acest cadru se bazează pe colectarea în timp real a datelor cu privire la semnalele timpurii – rezultate școlare scăzute, istoric de repetenție, absențe, comportament școlar inadecvat – care permit personalului din școli și factorilor de decizie de la nivel județean și central să coordoneze, să planifice și să implementeze măsuri adecvate și imediate de diminuare a riscurilor și problemelor identificate la nivel de elev, clasă și școală. 

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dreptatea nu trebuie cerșită de mame – scrisoare deschisă pentru Președintele Nicușor Dan, ministrul Educației Daniel David, șefii inspectoratelor școlare și directorii școlilor înaintea probelor scrise ale Bacalaureatului 2025

Mii de elevi din școlile cu predare în limbile minorităților sunt obligați să susțină proba de Limba Maternă la Bacalaureat, deși nu au beneficiat de predare integrală în această limbă,…
Vezi articolul

Manuale din alte țări vor fi folosite ca referință pentru pregătirea viitoarelor manuale din România, în baza noilor planuri-cadru pentru liceu, spune Daniel David / Despre pregătirea pentru predare: „Un profesor bun de obicei știe ce trebuie să facă”, dar „alții, care au fost la zeci de cursuri, predau tot prost”

România urmează să ia în calcul exemple manuale din alte țări „la care noi ne raportăm”, atunci când va elabora propriile manuale – „nu să le copiem, dar să le…
Vezi articolul

Inspectorul școlar general din Botoșani, despre cine l-a susținut să ajungă inspector șef pe județ: Partidul Național Liberal în frunte cu domnul președinte Șoptică / Klaus Iohannis, în 2018, la lansarea România educată: PSD este eminamente politizatorul sistemului educațional – o eroare fundamentală

Politizarea inspectoratelor școlare a atins apogeul în această perioadă, în care șefiile acestor instituții din Educație au fost împărțite integral între PNL, PSD și UDMR, conform algoritmului stabilit în coaliția…
Vezi articolul