Aplicația Adobe Acrobat va fi folosită pentru elevii cu CES, ca soluție pentru problemele semnalate de părinți după simularea la Evaluarea Națională, anunță Federația părinților – Edupart

3.120 de vizualizări
Foto: © Buurserstraat386 | Dreamstime.com
Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) va fi aplicată cu ajutorul aplicației Adobe Acrobat, pentru ca elevii cu CES să poată redacta cu ușurință lucrarea,, după ce părinții acestor elevi au semnalat probleme în urma susținerii simulării pentru Evaluarea Națională, a anunțat, marți, Federația Națională a Părinților – Edupart. Aceasta anunță, totodată, lansarea unui site de suport pentru elevii cu Tulburări Specifice de Învățare (TSI).

Potrivit acesteia, “având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.”

Organizația anunță și lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Comunicatul integral:

“FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR – EDUPART aduce la cunoștința opiniei publice, în vederea diseminării informațiilor către toți factorii implicați: cadre didactice, părinți şi elevi, câteva aspecte privind aplicarea Procedurii de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES).

Având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.

Mulțumim Ministerului Educației Naționale și specialiștilor din cadrul CNPEE pentru deschiderea de care au dat dovadă, implicându-se în găsirea unei soluții rapide și eficiente pentru ca elevii cu CES să poată beneficia de o egalizare de şanse reală.

Toate demersurile întreprinse de federație pentru elevii cu CES, prin implicarea activă a partenerilor noștri, Asociația Coordonate Umane, demersuri ce au fost intensificate în ultimele luni, au reliefat necesitatea existenței unei resurse de informare și sprijin permanent pentru elevii ce prezintă Tulburări Specifice de Învățare (dislexie, disgrafie, discalculie), pentru părinții acestora și pentru cadrele didactice care lucrează cu acești elevi.

În acest sens, suntem bucuroși să anunțăm lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Platforma își propune să devină o ancoră pentru toți elevii, părinții și profesorii care au nevoie de îndrumare, consiliere și suport în ceea ce privește TSI, să colecteze materiale structurate (scheme, hărți mentale, scheme conceptuale), și să constituie o resursă gratuită și accesibilă tuturor celor interesați.

FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR-EDUPART va continua să se implice activ pentru ca toți elevii cu CES să beneficieze de un act educațional în condiții de echitate, incluziune și egalizare de șanse.”

Foto: © Buurserstraat386 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Publicație maghiară: Noi dezvăluiri ale abuzurilor asupra minorilor din casele fundației lui Csaba Böjte din Transilvania / Educatorii caselor de copii administrate de Fundația Sfântul Francisc din Deva au comis zeci de infracțiuni sexuale împotriva minorilor 

Mass-media din Ungaria revine cu noi relatări despre abuzurile comise de educatorii fundației Sfântul Francisc, care deține mai multe centre pentru minori în localități din Transilvania, scrie G4Media.ro. După ce…
Vezi articolul

VIDEO Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie: Educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg, trebuie să fie o prioritate

Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie, a declarat că „educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg trebuie să fie o prioritate”.…
Vezi articolul

Masa caldă în școli. Ministerul Educației pune în consultare publică un proiect de hotărâre pentru repartizarea pe județe a bugetului, dar lipsește lista cu sumele pentru fiecare județ. Bugetul total este mai mic cu 517 mii de lei decât cel anunțat vineri de Ligia Deca

Ministerul Educației a pus în consultare publică un proiect de hotărâre de Guvern pentru repartizarea pe județe a sumei necesare pentru implementarea programului Masă caldă, pentru anul 2022, dar lista…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Banii pentru Educație, în „România Educată”: Creșterea finanțării școlilor care au elevi din medii defavorizate / Facilități pentru ca firmele să-și dezvolte creșe pentru angajați / Burse mai mari pentru elevii din rural

Raportul România Educată propune adăugarea unui coeficient la costul standard per elev pentru finanțarea școlilor defavorizate și posibilitatea actualizării pe parcursul anului, în situațiile în care apar creșteri salariale. Coeficientul…
Vezi articolul

Monica Anisie: Serbările de premiere se pot organiza în aer liber, în curtea școlii, cu respectarea distanțării fizice / Recomandarea mea pentru colegii profesori este să realizeze astfel de activități de premiere după examene

Serbările de sfârșit de an, activitățile de premiere a elevilor “se pot organiza în aer liber, în conformitate cu prevederile legii stării de alertă”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației,…
Vezi articolul