Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat la evenimentul de diseminare a rezultatelor PISA 2022 că „avem un sistem de educație rezilient și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei.” Aceasta a spus că „meritul principal pentru aceasta le revine profesorilor, elevilor și părinților care în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-și continue învățare.”
- Edupedu.ro a scris că România se clasează pe penultimul loc în rândul țărilor UE participante la această evaluare, înaintea Bulgariei, care a înregistrat regrese semnificative, iar la nivel general apare pe locul 45 din totalul de 81 de țări și teritorii, cu un punctaj mediu semnificativ mai mic decât media OCDE.
Deca a menționat că rezultatele de la PISA 2022 s-au menționat la același nivel cu cele din 2018: „Ca o primă concluzie, știm că rezultatele României la PISA 2022 s-au menținut la aproximativ același nivel ca în anul 2018. De exemplu, la matematică, ponderea OCD a elevilor aflați la nivelul doi sau mai sus de competență a scăzut cu șapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022, în timp ce rezultatele țării noastre au rămas stabile.
Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor. Asta după 2 ani de pandemie, 2 ani marcați de pauze în procesul educațional clasic. Aceasta demonstrează că avem un sistem de educație rezilient și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei. Meritul principal pentru aceasta le revine profesorilor, elevilor și părinților care în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-și continue învățarea.”
- PISA – Programme for International Student Assessment – este principalul studiu comparativ internațional organizat în domeniul educației de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), la care România este în proces de aderare. Evaluarea măsorară competențele de bază ale elevilor în vârstă de 15 ani în trei domenii – citire, matematică și științe. Ediția de anul acesta s-a concentrat pe evaluarea competențelor la matematică. În plus, a existat și un test de gândire creativă.
Articol în curs de actualizare
7 comments
la cat de praf e scoala in Ro… pandemia nici nu s-a simtit
>> România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor
Rezultatele sunt atat de jos incat nu mai au unde sa cada.
Alta concluzie importanta este: cu scoala sau fara e cam acelasi lucru, la fel de prost, la fel de jos.
Prin urmare optimismul habarnistei este justificat LOL.
>>prin ansamblul măsurilor luate
Care masuri?
De jos nu ai unde sa cazi decat in…jos. Are dreptate nespalata pe cap. Bine ca a stiut sa-si fake-uiasca osanale pe Facebook: CEAUSESCU SI POPORUL!!! Pisa asta va fi hit, Ceausescu n-a murit…vorba (ne)poetului…
Corect!
Foarte “rezilient”!!
Adica, #rezista mult si bine la coada UE, n-are nici o sansa sa piarda “locul”!!!!!
Pai suntem la coada UE cam la…orice, sanatate, infrastructura, nivel de trai, salarii nu mai vorbim. In conditiile astea, surprinde pe cineva faptul ca tot acolo suntem si la invatamant?
Surprinde mereu desi te astepti sa nu ..prostia ministrei…in rest…suntem caliti.
Rezilienta 🙄🤔😶 …nici nu e nevoie de efort, locul acela, ultimul, nu-l vrea nimeni, nu ni-l vor lua!