Anul trecut doar 104 de școli, din cele 150, au putut să organizeze programul masa caldă, potrivit Ministrului Educației, iar anul acesta au fost 134 / Cîmpeanu vorbește despre un program viitor în care elevii ar putea primi produse agroalimentare românești

2.968 de vizualizări
O elevă mănâncă masa caldă primită în fiecare zi prin Programul „Pâine și Mâine” / Foto: World Vision România
„Aș vrea să vă spun că din cele 150 de școli finanțate, anul trecut au putut să beneficieze de acest program doar 104”, a declarat Ministrul Educației în cadrul lansării raportului „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, studiu realizat la comanda World Vision România. Sorin Cîmpeanu a menționat că elevii din 134 de școli beneficiază de masă caldă în acest an.
  • Amintim că Edupedu.ro a scris că un miliard de euro ar urma să fie investiți de guvern într-un program ce va fi propus de Ministerul Educației, “Masă sănătoasă în școli”, program ce ar urma să se desfășoare în perioada 2022-2027, după cum a anunțat, luni, ministrul Sorin Cîmpeanu. Mai multe detalii aici.

Acesta a precizat că sunt 16 școli care au avut buget, dar nu au putut pune în aplicare programul:„Sunt 16 școli care au avut buget și nu am putut organiza masa caldă în școli. Este vorba de trei școli din județul Bihor, de o școală din județul Bacău, de două școli din județul Bistrița-Năsăud, două din București, două din Buzău, două școli din Hunedoara, o școală din Harghita, o școală din Mureș, o școală din Timiș, o școală din Galați”.

Iată ce a spus ministrul Cîmpeanu despre motivele pentru care nu s-a putut organiza masa caldă în unele școli: „Motivele au fost diverse, trei la număr: blocaj licitație; doi – inexistență operatori economici mai ales în acele școli din localitățile izolate: cazul Bacău, cazul Timiș au lansat repetat licitația pentru a achiziționa servicii de catering pentru a oferi o masă caldă elevilor și nu s-a prezentat niciun operator economic, pentru că a considerat nerentabil să asigure aceste servicii într-o școală care avea doar câteva zeci de elevi. Al treilea motiv este greu de imaginat, inclusiv pentru mine, astăzi, 30 mai, există o localitate în țară, Tecuci, județul Galați, care nu are bugetul aprobat.”

Sorin Cîmpeanu a mai spus că urmează să fie găsite soluții pentru eliminarea blocajelor la nivelul achizițiilor: „Pentru a păstra controlul asupra acestui program național integrat, împreună cu ministerul Agriculturii, am stabilit ca în interiorul unui grup de lucru, constituit la nivelul Guvernului, între Ministerul Educației, Ministerul Agriculturii, Ministerul Sănătății, care va defini aceste alimente în cadrul conceptului de masă sănătoasă, plus Ministerul de Finanțe și Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene care trebuie să susțină financiar acest program, vom discuta în ce măsură putem să, și va trebui, este datoria noastră, a Guvernului, să găsim această soluție pentru a nu mai avea aceste blocaje la nivel de achiziții, pentru ca elevii să poată să beneficieze cu adevărat. Și să beneficieze de produse agroalimentare românești. (…) Din discuții a reieșit că un baton nutritiv bio se va regăsi pe lista acelor care vor putea să fie disponibil elevilor în cadrul conceptului, repet, de masă sănătoasă.”

Informații de context

Potrivit unei analize Edupedu.ro din august 2021, implementarea programului s-a făcut în localități cu primari PNL. 54% dintre școlile care au fost incluse în acest program-pilot sunt în localități în care primarii sunt de la PNL, în timp ce 31% sunt școli din localități conduse de primari ai Partidului Social Democrat. Cei de la UDMR și PMP au fiecare câte 6 școli în localități conduse de primarii lor. USR-PLUS are doar 2 școli în două localități în care edilii reprezintă acest partid.

Reamintim că Programul Masa caldă în şcoli a fost înfiinţat în perioada Guvernului Cioloş, în 2016, acesta fiind pilotat pe 50 de şcoli. Următorul Guvern, Grindeanu, a decis continuarea programului pilot tot în 50 de şcoli, după care a urmat o decizie similară şi a Guvernului Dăncilă. Acesta din urmă a adoptat şi publicat în Monitorul Oficial cu întârziere de un semestru normele de aplicare, astfel că în multe şcoli autoritățile locale, responsabile de aplicarea programului, nu au derulat procedurile de implementare, după cum Edupedu.ro a scris la acea vreme.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Plângere la DNA după neregulile de la admiterea 2024 la Facultatea de Arhitectură / Conducerea Universității „Ion Mincu” din București anunță că va face publice concluziile raportului de la controlul Ministerului Educației

Candidații nemulțumiți de cum s-a organizat admiterea la Facultatea de Arhitectură a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București în acest an au depus plângere la DNA,…
Vezi articolul

Predare multidisciplinară aplicată de profesori pentru ca elevii să stea mai puține ore în fața calculatorului în timpul școlii online – printre planurile Ministerului Educației la o lună și jumătate de când a început școala

Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de „predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online. Planul…
Vezi articolul

Simulare Evaluare Națională la clasa a VIII-a 2025. Subiectele și baremele la Limba română și Matematică primite de elevii din județul Iași, 11-13 decembrie – descarcă / Caracterizare de personaj la subiectul II

Subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea județeană organizată de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași au fost obținute de Edupedu.ro și pot fi consultate și descărcate mai…
Vezi articolul

PROIECT Masteratul didactic obligatoriu pentru oricine vrea să devină profesor. Disciplinele de studiu și condițiile de organizare / La masterul de un an lipsesc 4 discipline față de cel din prezent, iar practica are 50 de ore în plus

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat în consultare publică un proiect de ordin care reglementează înființarea și organizarea programelor universitare de masterat didactic și a celor de formare psihopedagogică…
Vezi articolul

Activități educaționale pentru copii și familiile lor la Muzeul Astra din Dumbrava Sibiului, în weekenduri, chiar și în timpul anului școlar, „pentru a contracara efectele școlii online”

Activități educaționale sunt desfășurate pentru copii și familiile lor la Muzeul Astra din Dumbrava Sibiului în weekenduri și în timpul anului școlar „pentru a contracara efectele școlii online”, potrivit unui…
Vezi articolul