Primul târg de afaceri Kids in Business, destinat copiilor de școală primară, a fost organizat recent de Complexul Educațional Laude-Reut, potrivit unui comunicat primit la redacție. Participanții, 20 de echipe de elevi din clasele a III-a, au înființat companii virtuale, și-au promovat și au vândut produsele realizate în cadrul evenimentului.
Târgul, organizat în colaborare cu hubul educațional Kids in Business, este destinat elevilor din clasa a III-a și reprezintă evenimentul de final al primului ciclu de ore de educație antreprenorială susținute în cadrul școlii. În cursul proiectului, această primă generație de „antreprenori de 10 ani” învață lucruri de bază despre business, bani, bugete, tipurile de afaceri de care se simt atrași și lucrează la propriul plan de afaceri. De asemenea, echipele participante, formate din copii, și-au înființat primele lor companii, sub forma unor societăți cu răspundere limitată virtuale. Târgul a fost locul în care participanții și-au promovat și au pus în vânzare produsele și serviciile pe care le-au dezvoltat, potrivit organizatorilor.
- Cursul de educație antreprenorială se derulează pe durata a 34 de săptămâni și durează până la finalul anului. În total, la curs sunt înscriși 38 de elevi de la clasele a III-a din cadrul școlii, grupați în 20 de echipe.
Printre afacerile create de copii în cadrul acestui proiect se numără, de exemplu, producția și comercializarea de vaze de flori și suporturi pentru creioane realizate din materiale reciclabile, cu teme vizuale inspirate din jocurile Ninjago. Alte echipe au creat și au pus în vânzare figurine realizate din clei, cărți-surpriză și obiecte antistres, sau imagini color, jucării și diverse obiecte cu tematică de Crăciun.
Proiectul Kids in Business completează cu o componentă practică oferta curriculară a școlii privind educația de afaceri.
Tova Ben Nun-Cherbis, președintele și cofondatorul instituției de învățământ, a declarat: „Școala noastră are o tradiție îndelungată în predarea disciplinelor socio-economice și oferim numeroase oportunități de învățare în acest sens, de la cluburi de educație financiară, la nivel de școală primară, la cursuri interdisciplinare opționale, în anii de liceu: comunicare, publicitate și relații publice, engleză de business și marketing, precum și diplomație. Rezultatele vorbesc de la sine: absolvenții noștri de liceu studiază la universități foarte bine cotate din Israel (Reichman University), Statele Unite (Dartmouth) sau Uniunea Europeană, în domenii ca administrarea afacerilor sau diplomație și relații internaționale. Avem o ofertă extracurriculară bogată și focalizată în special către diplomație și business, un mix care ne diferențiază de toate celelalte școli private din România. În școala noastră, educația de business începe de la vârste mici, pentru că obiectivul este de a-i obișnui pe copii cu un anumit mod de gândire și de a le insufla valori, atitudini și abilități precum curajul, inițiativa, creativitatea, gândirea critică, învățarea din experiență și eșec, abilități de leadership și așa mai departe. Bazele gândirii antreprenoriale se învață din copilărie, prin educație și experiențe de învățare”.
Hubul educațional Kids in Business a fost lansat de Nicoleta Munteanu, de formație avocat specializat în drept societar și insolvență, fondator EuroInsol, unul dintre principalii jucători de pe piața companiilor de insolvență din România. Implementat în parteneriat cu școlile, Kids in Business oferă educație formală, sub forma unor cursuri de antreprenoriat destinate elevilor din învățământul preuniversitar, dar și formule de educație alternativă, non-formală, precum cluburi, școli de vară, proiecte practice, târguri, vizite în companii etc.
„Kids in Business este un proiect lansat în 2012, în urma unei constatări din practica mea profesională”, explică Nicoleta Munteanu. „În România, foarte multe din companiile nou-lansate nu reușesc să funcționeze mai mult de cinci ani, iar nivelul de educație financiară este mai scăzut decât aproape oriunde altundeva în Uniunea Europeană. După zece ani de voluntariat în educația antreprenorială, perioadă în care am consiliat mulți tineri care își doreau să înceapă o afacere, am decis că modul în care pot contribui cel mai bine la susținerea antreprenoriatului din România este să abordăm cauzele, nu efectele. Educația financiară și de afaceri este o componentă indispensabilă a unei curricule pentru un învățământ preuniversitar adaptat secolului XXI”.
În intervalul octombrie-noiembrie 2021, Kids in Business a realizat un sondaj intern în rândul părinților care au optat să își înscrie copii la cursuri, care a arătat că 47% dintre aceștia văd în aceste cursuri o oportunitate prin care copiii își vor însuși aptitudini utile în viitor, în timp ce 37% dintre ei cred că acestea îi vor ajuta pe copii să își descopere potențialul, astfel încât să le fie mai ușor să își aleagă cariera potrivită.
Programele de educație financiară și, în general, antreprenorială sunt benefice. Rezultatele studiului confirmă, de altfel, date din cercetări realizate la nivel internațional, precum și beneficiile acestui tip de programe educaționale. Astfel, studiul „Entrepreneurship Education and Training Programs”, publicat în 2014 de Banca Mondială, a demonstrat „efecte pozitive moderate și semnificative asupra dezvoltării de abilități de tip non-cognitiv (precum autonomia, nevoia de împlinire personală, apetitul față de risc, persistența, capacități de analiză, creativitate sau proactivitate)” în rândul elevilor care au participat la astfel de programe.
„Rezultatele măsurate au fost înregistrate mai ales în ceea ce privește însușirea unui mindset antreprenorial”, mai notează studiul amintit. „Astfel de programe pot avea rezultate pozitive în domenii asociate în special cu fundamentele unui mindset antreprenorial și cu o întreagă gamă de abilități socio-emoționale precum încrederea în sine, autocontrolul, leadershipul, creativitatea, înclinația față de risc, motivația, reziliența și autonomia”, se mai arată în comunicat, legat de proiect.