„Nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare”, a declarat ministrul Educației Monica Anisie într-un interviu pentru Știrile PROTV, la o zi după ce a declarat într-un interviu pentru Europa FM că reducerea numărului de ore înseamnă tăierea mai multor discipline din orarul elevilor.
Monica Anisie spunea marți seara că „noile planuri-cadru trebuie “să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce, nu din perspectiva a ceea ce profesorul ar trebui să aibă“, a adăugat Anisie. “Să știți că ne gândim și la profesorii care vor rămâne fără catedră, dacă nu mai există disciplina respectivă în planul-cadru“.
La o zi distanță, miercuri, întrebată dacă micșorarea numărului de ore prevăzută de legea intrată în vigoare anul acesta înseamnă tăierea unor discipline, Monica Anisie susține că nu neapărat.
Monica Anisie: „Trebuie să punem în discuție publică modul în care va trebui să realizăm planurile cadru. Pentru că este stipulat acolo într-adevăr că trebuie să reducem numărul de ore, dar să vedem, prin consultare publică, repet, cum anume vom ajunge la acel rezultat pe care legea ni-l cere.
Reporter: Practic se va renunța la anumite discipline…
Monica Anisie: Sau nu, nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor.
Reporter: De exemplu pe învățământul gimnazial vorbim despre o programă integrată pentru viitor? Vă doriți asta?
Monica Anisie: Astea sunt cerințele, ca să spun așa, pieței, nu? Ne uităm în jurul nostru și vedem că ar trebui, copiii să aibă cunoștințe din mai multe domenii, iar aceste cunoștințe trebuie să fie integrate și să dezvolte niște competențe.
Reporter: Pentru a înțelege părinții foarte bine, ne dați niște exemple?
Monica Anisie: Mi-e greu să vă dau niște exemple pentru a nu fi în situația în care aș neliniștii pe vreunii dintre actorii educaționali, în special pe profesori. Nu au de ce să fie neliniștiți profesorii pentru că decizia se va lua împreună cu partenerii Ministerului: sindicate, elevi, studenți ș.a.m.d. Deci nimic, repet, nu se va întâmpla până la momentul în care nu va exista un acord în acest sens. (…) Ar putea să se predea și modular, ar putea să existe și situații în care opționalele să fie regândite, deci n-aș vrea să mă pronunț în niciun fel pe această situație până când nu mă sfătuiesc cu toți cei care sunt implicați”, a mai declarat Monica Anisie, ministrul Educației.
Citește și:
-
Ministrul Educației, vizite incognito în școli de săptămâna viitoare: Vreau să merg în școli fără să anunț în vreun fel prezența mea acolo
-
Temele pentru acasă vor fi reduse ca număr, promite ministrul Educației
FOTO: gov.ro
4 comments
Sa nu uitam ca religia si limbile moderne au un impact educativ f. mare ;prima ,prin formarea unor principii de viata ,a unei morale sanatoase,a doua prin numarul mare de cunostinte de cultura generala pe care le acopera(aspecte de civilizatie din alte culturi, istorie, geografie, cultura civica,etc), si prin dezvoltarea competentelor de comunicare( vorbire, scriere,citire si deprinderea de a asculta si intelege un mesaj oral)Oare de ce in tarile nordice se studiaza 8 ore pe saptamana de limba engleza?
Aproape orice faci in viata,ai nevoie de cunostinte minime de limba engleza-iar daca vrei sa studiezi intr-o alta tara sau sa lucrezi ,ai nevoie de certificare lingvistica.
Trebuie scoasa religia din programa. De asemenea nu mai trebui impuse atatea optionale copiilor pentru a completa programa unor profesori si a extenua din punct de vedere phisic copiii.
Copiii au nevoie de mai mult timp liber, nu de o programa stufoasa facuta pentru nevoile personalului didactic din educatie. acum facem educatia pentru nevoile personalului din educatie, nu pentru nevoile unui copil.
Trebui facute scoli, este inadmisibil sa faca scoala in 3 schimburi. Ar trebui un singur schimb cu maxim 5 ore, apoi o pauza si in continuare maxim 2 ore de teme.
Trebuie sa ne asiguram ca nu-i extenuam pe copii cu o programa supraincarcata.
Pentru profesori norma didactica este 18 ore, din care minim 9 predare copiilor. Copii in schimb au 30 de ore, apoi 2-3 ore de teme pe zi. Deoarece calitatea predarii in scoala este de multe ori foarte slaba,, pentru unii copii, suplimentar mai fac si meditatii pentru 2-3 (de cate 2 ore fiecare) materii saptamanal. Si daca facem socoteala, programul unui copil este de cca 3 ori mai incarcat ca al unui profesor. Primii care ar trebui sa lupte pentru o reforma reala in educatie, cantitativa si calitativa, ar trebui sa fie profesorii, nu ultimii.
“Ne asiguram ca avem profesori relaxati, parca educatia o facem profesorilor, nu copiilor.”
Continutul manualelor este de multe ori ambiguu, mai scapa si greseli cateodata. Manualele ar trebui elaborate cu maxima raspundere, de un grup compus din cei mai buni profesori, nu din diverse pile si cumetrii, inclusiv cu unele edituri.
In unele tari cu o educatie mult peste a noastra din punct de vedere calitativ, inspectoratele au fost desfiintate. Noi acum avem o organizare struto-camila centralizata-descentralzata. Nu poti da afara un profesor catastrofal daca nu vrea marele inspector scolar, evaluarea trebuie facuta in functie de rezultatele cu copiii, ne de rezulatatele cu inspectoratul.
EDUCATIA AR TREBUI SA FIE O PRIORITATE NATIONALA.
In primul rand trebuie pensionati profesorii peste 65 ani.
Generatiile care vor urma acestor ani , cei care acum vor sa aiba creierul odihnit , lipsa unor manuale cu un continut clar si fara echivoc asupra materiei de studiu , dorinta de a nu se obosi prea tare cu invatatul , se vor cunoaste atunci cand aceste generatii de copii vor ajunge sa ia decizii cruciale pentru ei si tara lor , cand vor conduce aceasta tara , ei , nu altii , intr-o lume unde altii nu-si feresc copii de prea mult efort la invatatura, intr-o lume a concurentei fara mila , a existentei unor popoare sau desfiintarea lor. Aveti grija ce va doriti ca s-ar putea sa se intample! Invatamant si educatie nu inseamna ce-si doresc copii sa faca la scoala , inseamna ce stiu profesorii ca le trebuie acestor copii sa stie sa invete, pentru viitorul lor , sa fie pregatiti sa lupte cu concurenta in viata!