Examenele de titularizare, definitivat sau gradele didactice se vor desfăşura cu respectarea măsurilor de siguranţă, anunţă ministrul Educaţiei

22.674 de vizualizări
“În ceea ce privește examenele pe care le susțin cadrele didactice, ne referim aici la examenele de titularizare, definitivat sau gradele didactice, acestea se vor desfășura cu respectarea măsurilor de siguranță și ministerul va comunica în scurt timp modalitatea de susținere dar și calendarul”, a declarat ministrul Educaţiei, Monica Anisie, într-o conferinţă de presă.

Aceasta a declarat că în privinţa măsurilor de siguranţă, acestea vor fi respectate.

Reamintim că potrivit unui document publicat de Edupedu.ro, trimis de ISMB către minister, examenele pentru profesori ar trebui să ia în calcul următoarele principii.

“D. Definitivat

  • Susținerea unei singure inspecții și evaluarea portofoliului cadrului didactic
  • Susținerea probei scrise în vacanța de iarnă anului școlar 2020-2021
  • Susținerea și finalizarea ISI până la finalul lunii noiembrie 2020
  • Decalarea calendarului de înscriere la Definitivat pentru anul școlar 2020-2021, după validarea rezultatelor seriei în curs
  • Evaluarea lucrărilor scrise a candidaților într-un centru de evaluare în fiecare județ
    Completarea dosarului de înscriere (PV de inspecție, calificative) online
  • Important: deoarece în sistemul de învățământ preuniversitar particular foarte multe cadre didactice au intrat în șomaj tehnic vechimea la catedră va fi completă la acel moment

E. Grade didactice

  • Decalarea susținerii probei scrise la gradul doi în lunile de început ale anului viitor școlar în funcție de calendar;
  • Efectuarea în luna octombrie inspecțiilor speciale de gradul doi și unu eventual reducerea numărului de ore inspectate două pe inspecție per candidat pentru seria 2018-2020

F. Mișcare de personal
G. Titularizare

În formularea propunerilor următoare s-a urmărit adaptare a procedurilor de desfășurare al etapelor de mobilitate la exigentele impuse de distanțare socială, reducerea numărului de persoane aflate în contact nemijlocit, reducerea numărului de persoane care fac schimb de documente pe suport de hârtie și utilizarea eficientă a timpului disponibil pentru fiecare etapă de mobilitate.

Modificări cu caracter general:
1. Desființarea avizierelor inspectoratelor școlare. Informațiile vor fi postate exclusiv pe site-urile inspectoratelor.

2. Conducerile unităților de învățământ vor transmite documentele solicitate de inspectoratele școlare pe cat posibil în formă scanată.

3. Candidații vor putea să depună cererile de participare la etapele mobilității personalului didactic atât în formă scanată cat și pe suport de hârtie.

4. Inspecțiile speciale la clasă vor fi limitate sau înlocuită cu probe de interviu care să conțină o componentă de predare fără prezența elevilor

5. Ședințele de repartizarea candidaților se vor desfășura cu respectarea prevederilor legate de distanțarea socială

Modificări propuse pentru fiecare etapă de mobilitate:

  • Transferarea personalului didactic titulari disponibilizat prin restrângerea de activitate sau prin restructurarea rețele școlare ori prin desființarea unor unități de învățământ”

DOCUMENTUL integral poate fi descărcat de aici

Ştirea este în curs de actualizare


9 comments
  1. Evaluarea lucrărilor scrise la examenele de titularizare / definitivat într-un centru de județ, unde fenomenul de corupție a prins proporții fantastice?

    Nu putem fi de acord, dorim corectarea lucrarilor în capitală sau corectarea încrucișată între județe.

  2. S-ar justifica acest examen doar pentru cei care ar intra pentru prima dată în învățământ sau pentru cei care au luat sub 7 în anii anteriori. Ar fi mai puțini și cu siguranță fără risc. În rest, sunt mii de profesori care dau la nesfârșit un examen ce nu va avea niciodată ca rezultat titularizarea efectivă pentru disciplinele care sunt doar o oră pe săptămână. Practic toate disciplinele socio-umane. Sunt profesori cu doctorat care încă dau examen de titularizare pentru simplul motiv că nu au norma întreagă la o singură școală. Sensul termenului titularizare trebuie să fie schimbat în “profesor calificat prin examen” indiferent de câte școli are ( două sau chiar trei). În mintea limpede a cuiva, cu ocazia pandemiei, a răsărit ideea corectă a anulării.. Și sper că ea o să câștige până la urmă.

  3. Mai bine s-ar anula anu asta titularizarea si sa prelungeasca contractu de munca ptr anu viitor unde e cazu si in toamna ptr locurile ramase sa se dea interviu

  4. In ceea ce priveste sustinerea examenului de titularizare mi se pare o decizie potrivita, dar pentru a exista locuri titularizabile solicitati scolilor sa scoata toate orele disponibile, pentru ca altfel examenul nu isi mai are rostul. Cei mai multi titulari isi iau ore suplimentare, isi fac un salariu mai mult decat bun.
    Pentru a se respecta aceasta ar trebui sa nu mai permiteti ore suplimentare titularilor acolo unde exista persoane care nu au mai prins un loc, desi au note titularizabile. Fiecare cadru didactic sa dea o declaratie pe propria raspundere in acest sens.
    Cu totii avem copii de crescut, facturi de platit.
    Multumim!

  5. Să înțeleg că la transfer prin restrângere de activitate este nevoie de acordul unității școlare la care depun dosarul? Etapa de depunere a dosarelor la unitățile de învățământ în vederea obținerii acordului nu s-au eliminat.
    In schimb ar fi eliminată etapa de depunere a dosarelor la unitățile școlare în vederea obținerii acordului la pretransfer. Nu ar fi o discriminare?

  6. În ceea ce privește susținerea gradelor didactice 2 si 1, as putea spune spune, ca prima variantă ar fi de cel mai de bun simt in situatia actuala. Vorbesc despre gradul didactic 1, unde se menționa că susținerea ultimei inspecții speciale sa se organizeze doar pt sustinerea lucrarii de grad, online, in prezenta unei comisii stabilite de fiecare universitate in parte. Toti profesorii au sustinut pana la acea inspectie aprox 10 alte inspectii . Plus ca vor trebui respectate multe reguli de distanțare….. cam greu sa păstrezi aceasta distanțare din moment ce lecțiile demonstrative trebuie sa fie cat mai interesante, cât mai colaborative, etc,etc. Lucrarea se susține deobicei in plen, cu un nr ,deloc de neglijat in unele unități școlare….
    Să nu uităm, desigur, ca in prima parte a anului școlar, dar si universitar e un adevarat haos de organizare, mai ales după perioada in care ne confruntăm acum.

  7. Buna ziua. Sunt de acord cu varianta a doua,eliminarea conditiilor specifice, si a acordului unitatii scolare la pretransfer. Doar pe baza de punctaj si dosar.

  8. Ce se va întâmpla cu taberele școlare? Copiii le-au plătit parțial sau integral. Își vor primi banii înapoi?

  9. A trebuit să vină o epidemie pentru ca cineva să propună anularea examenului de titularizare…Și e corectă. Ai se înțelege altceva. E cu totul aberantă mai ales repetarea lui chiar și în condiții normale, pentru cei care au deja note peste 7. Pe de altă parte, acest examen de titularizare care nu titularizează, nu are nicio acoperire în realitate pentru profesorii care au doar câte o oră pe săptămână și vor avea la nesfârșit cel puțin 2 licee în care lucrează pentru acoperirea normei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

După ce „a uitat” că promisese sindicatelor un acord pentru revendicările salariale, premierul Ciucă anunță că va chema marți federațiile la discuții. Vorbește acum despre un acord de parteneriat cu Ministerul Educației și nu cu Guvernul, cum era inițial

Concluzia întâlnirii de la Guvern pe proiectul România Educată, dintre premierul Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este chemarea sindicatelor la noi negocieri pe un acord de parteneriat. Anunțul vine…
Vezi articolul

Ce-și propune una dintre cele mai bune facultăți de educație din lume, Institute of Education de la Londra, în noua strategie de cercetare: focus pe etică de la începutul formării, mai multe discipline, interes major pentru noile tehnologii și inteligența artificială – Studiu de caz

Cel mai recent ranking QS al universităților după domenii de studiu plasează pe primul loc, la domeniul Educație și Formare, University College London (UCL) din Marea Britanie. UCL este reprezentată,…
Vezi articolul

Consiliul Legislativ solicită eliminarea prevederii privind acordarea sporului de doctorat în urma verificării lunare a activității, din proiectul de OUG al Ministerului Finanțelor: Are un caracter arbitrar şi este practic imposibil de realizat

Sporul pentru titlul de doctor ar trebui sa se acorde persoanelor care isi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţin titlul si care au în fișa postului atribuții care să…
Vezi articolul

Modificări fundamentale în modul în care se face formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice, anunțate prin noul proiect PROF, cu finanțare europeană de 28 milioane de euro. Maria Manea, Ministerul Educației: Vom construi 100 de Baze de Practică Pedagogică

Peste 28 de mii de profesori vor fi formați într-un proiect cu finanțare europeană, potrivit anunțului făcut de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea. Aceasta a spus, la…
Vezi articolul

DOCUMENT Din cele 250 de mii de tablete, niciuna nu va ajunge la profesori, deși oficialii ministerului anunțau că și 1.900 de cadre didactice vor primi astfel de instrumente. Condiție eliminatorie pentru elevii săraci: nimeni din familie să nu aibă telefon cu internet

Din cele 250 de mii de tablete pe care Ministerul Educației a anunțat că le va cumpăra pentru cei care nu au pe ce să învețe online, niciun dispozitiv nu…
Vezi articolul