Pachetul de 1,7 miliarde de lire sterline alocat de premierul Boris Johnson pentru acoperirea pierderilor de învățare suferite de elevii din Anglia, din cauza pandemiei, nu este suficient, iar elevii au nevoie de un plan de recuperare extins, potrivit noului responsabil guvernamental pentru recuperare educațională, Sir Kevan Collins, citat de The Guardian.
- Pachetul de 1,7 miliarde viza doar Anglia, nu și celelalte națiuni britanice, învățământul în Scoția, Țara Galilor sau Irlanda de Nord fiind administrat separat, pe baza descentralizării educației.
Sir Collins, numit recent să conducă strategia guvernamentală pentru recuperarea pierderilor educaționale, le-a spus parlamentarilor din comisia pentru educație că problemele cauzate de pandemie trebuie să determine o reformă pe termen lung a educației, ale cărei cicatrici au fost expuse de criză. Este nevoie de un proces de “recuperare pe termen lung”, nu doar de simpla acoperire a materiei nepredate, a spus el, citat de publicația britanică.
Aceasta amintește că în urmă cu doar câteva zile premierul a anunțat un pachet suplimentar de 400 de milioane de lire pentru recuperarea materiei, ce se adaugă celor 1,3 miliarde anunțate de anul trecut. Pachetul include fonduri pentru școli de vară, predare, sprijin de 300 de milioane de lire pentru elevii din medii dezavantajate.
Școlile din Anglia au trecut în proporție covârșitoare online, la începutul anului, din cauza exploziei de cazuri de Covid-19 înregistrată în această țară. Ele urmează să se redeschidă, după două luni (comparativ cu trei în România), pe 8 februarie.
Anglia, cu o populație de circa 56 milioane de oameni, are circa 24.000 de școli și o populație școlară de 8,9 milioane.
Photo 57739599 © Haywiremedia – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.