Angajările din Învățământ, deblocate printr-un memorandum aprobat de Guvern – document

13.438 de vizualizări
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Angajările din Învățământ, adică din creșe, grădinițe, școli și universități, au fost deblocate printr-un memorandum aprobat de Guvern, document consultat de Edupedu.ro. Amintim că prin Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 a fost suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepția posturilor unice. 

Memorandumul vizează aprobarea organizării de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, a posturilor de conducere din cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat, precum şi a posturilor vacante sau temporar vacante şi a functiilor de conducere, vacante sau temporar vacante din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în anul 2024. 

Ordonanța de mai sus prevede la art. VII că Ministerul Educației inițiază Memorandum pentru aprobarea organizării concursurilor. 

Art. VII – „(4) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în ședința Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituțiile și autoritățile publice prevăzute la alin. (1) lit. a), cu justificarea necesității și cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinație în buget, respectiv prin memorandum aprobat în ședința Guvernului, inițiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din autoritățile/instituțiile publice locale prevăzute la alin. (1) lit. b), precum și de Ministerul Educației pentru posturile vacante sau temporar vacante din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și instituțiile de învățământ superior.”

Memorandumul poate fi consultat mai jos:

Amintim că marți, 23 ianuarie, sindicatele din Educație au acuzat Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții profesorilor „consideră abuzivă, dar și disprețuitoare față de educația din România atitudinea Ministerului Finanțelor de a refuza avizarea memorandumului privind ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023.”

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, într-o intervenție la Europa FM, că există un deficit de 20.000 de posturi în privința personalului administrativ: „ Din calculele noastre, avem în jur de 20.000 de posturi lipsă în sistemul de învățământ pe partea aceasta de auxiliar și administrativ. Dacă și pe acestea le blochezi, e o mare problemă.”

Proba scrisă de la Titularizare 2024, concursul de angajare în învățământ, are loc pe 17 iulie 2024, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Înscrierea candidaților va începe din 8 mai și va dura până pe 17 mai 2024. Inspecțiile la clasă vor fi organizate în ultimele 3 săptămâni de școală.

În următorii 3 ani școlari, creșele de stat cu personalitate juridică se reorganizează și se arondează grădinițelor, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023

Art. 248 (23) din Legea învățământului preuniversitar stabilește că „în termen de 3 ani școlari de la data intrării în vigoare a prezentei legi, creșele de stat cu personalitate juridică se reorganizează și se arondează unităților de învățământ cu personalitate juridică, ce au nivel preșcolar cu program prelungit, sau unităților de învățământ care au în structură învățământ preșcolar. Prin excepție, creșele cu minimum 120 de antepreșcolari se pot reorganiza ca unități de învățământ cu personalitate juridică”.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Sindicatele din Educație acuză Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli
Liderul sindical Simion Hăncescu: Avem în jur de 20.000 de posturi lipsă pe partea de auxiliar și administrativ. Dacă și pe acestea le blochezi, e o mare problemă
OFICIAL Proba scrisă de la Titularizare 2024 este programată pe 17 iulie. Calendarului complet al concursului
Regulile pentru organizarea rețelei școlare și calendarul activităților, publicate în Monitorul Oficial / Transferul personalului din creșele cu cel puțin 120 de copii se face cu menținerea acelorași drepturi salariale

3 comments
  1. Adica noi ca avem proiect PNRAS, nu primim niciun post si nimic la salariu pentru munca in plus iar pentru altii se infiinteaza posturi cu bani grei ?!?!! Zau asa, voi sunteti normali la cap ?

  2. Cei care au Colegiul Universitar de Institutori și cursul avizat de minister ,educator puericultor,de ce nu pot să se înscrie la titularizare pe specializarea educator puericultor?In metodologie scrie că doar cei care au PIPP pot să se înscrie.Mentionez că sunt încadrată că educator puericultor de doi ani ,sunt la PIPP anul ll și la a doua inspecție pt obținerea gradului ll(inspecții susținute pe creșă)

  3. Bine ca la universitati ati gasit posturi pentru proiectele Pnrr dar la preuniversitar, nu. Iar de cei din minister care verifica proiectele astea si sunt ingropati in rapoarte, nici nu va doare capul. Vor fi proiecte bune doar acolo unde ati gasit posturi iar de restul proiectelor, vine si ziua cand o sa raspundeti voi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Biblioteca Centrală Universitară ,,Eugen Todoran” din Timișoara a “inventat un pachet de servicii suplimentare, în care sunt incluse facilități precum accesul la resursele digitale ale instituției”, reclamă ANOSR / “Este aberant să fie percepute taxe studenților pentru facilități subvenționate de către stat”

ANOSR și organizațiile studențești din Timișoara critică dur încercarea Bibliotecii Centrale Universitare “Eugen Todoran” din Timișoara de a restricționa dreptul prevăzut de lege al studenților de a accesa gratuit serviciile…
Vezi articolul