“Cred că pregătirea aceea remedială de care tot am vorbit ar trebui să înceapă din clasa a IX-a și să continue tot liceul”, a declarat Ecaterina Andronescu, după cea mai mică rată de promovare de la bacalaureat din 2016 încoace, potrivit HotHews.ro. “Este un procent mic, foarte mic și nemulțumitor. Ceea ce ne determină să luăm măsuri mai severe cu pregătirea lor”, a mai declarat Andronescu.
Ministrul Educației susține că este foarte nemulțumită de rezultatele de la Bacalaureat 2019. Aceasta a declarat, potrivit sursei citate, ca procentul de 67,2 elevi care au promovat examenul “este un procent mic, foarte mic și nemulțumitor.”
Drept urmare, ministrul spune că are de gând să ia “măsuri mai severe”.
“Ceea ce ne determină să luăm măsuri mai severe cu pregătirea lor. În acelaşi timp rezultatele acestea reprezintă și consecința intrării lor la liceu cu note de 2, de 3 și de 4. Aici ajungem din păcate. Ei nu mai pot recupera decalajele și rezultatele se văd în nepromovarea de la examenul de bacalaureat,” a mai declarat Andronescu.
Măsurile propuse de ministru sunt prelungirea orelor remediale pe toată perioada liceului. ”Eu cred că pregătirea aceea remedială de care tot am vorbit ar trebui să înceapă din clasa a IX-a și să continue tot liceul și care ajung în situația asta de a nu fi în stare să nu promoveze examenul de bacalaureat. În afară de pregătirea asta remedială, dacă am reuși să facem un plan de pregătire personalizată pentru fiecare elev, cu sarcini precise și verificat periodic de profesor”, a mai spus Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, pentru HotNews.ro.
Ministerul Educaţiei a anunţat că rata de promovare este de 67,2%, fiind raportată la numărul celor prezenţi. Potrivit MEN, rata calculată astfel este cea mai mică din ultimii 4 ani.
Citeşte și:
-
Ministerul Educației: Rata de promovare a Bacalaureatului 2019 este de 67,2%, cu 2,5 puncte procentuale mai mică decât anul trecut
-
HARTĂ Rezultate BAC 2019: Au fost afișate mediile și notele elevilor la bacalaureat
-
Rata de promovare a Bacalaureatului 2019 pe fiecare județ în parte: Cele mai slabe rezultate sunt în Ilfov, Giurgiu, Harghita, Călărași, Mehedinți
-
Rezultate BAC: Lista liceelor absolvite de cei 177 de elevi cu media 10 la Bacalaureat 2019. Topul este deschis de Colegiile Sava și Vianu din București și Silvania din Zalău
-
Rezultate BAC 2019. Cum se fac contestațiile, model de cerere, cine recorectează și când pot elevii să-și vadă lucrările
-
Ecaterina Andronescu: Cel mai mare procent de promovare a Bacalaureatului a fost înregistrat în sectorul 4 al Bucureștiului – 81%
-
BAC 2019 Baremele și subiectele de la Matematică și Istorie au fost publicate de Ministerul Educației
-
BAC 2019 Rezolvarea subiectelor de la matematică, specializarea matematica-informatică
5 comments
Se pare că doamna Andronescu nu ia in calcul și faptul că este un ministru incompetent și că ar trebui sa lase loc altora mai capabili.
Rata este foarte buna. Cine invata, trece, cine nu…tara mai are nevoie si de ospatari, mecanici, senatori, deputati, ministri etc. Nu pot fi toti doctori, juriati saubalte profesii cu studii superioare… de asemenea, nu e normal sa fie promovabilitate mare la BAC, de aia e examen de selectie.. dar de, aduce prejudicii imense fabricilor de diplome
Cei care decid modalitatea de admitere la liceu sunt nemultumiti ? Cat de mare trebuie sa fie rata de promovabilitate ?
Da, intra la liceu cu note de 3 si 4 la evaluarea nationala, datorita mediei de absolvire a claselor 5 – 8, care este de 9.
Acea medie de 9 nu am incheiat-o eu; ci aceeasi profesori care astfel nu dau nici o indicatie ca elevii ar avea nevoie de ore remediale sau de vreun plan de pregatire personalizat.
Din pacate aceste măsurii nu sunt ceea ce au elevii nevoie. Vânătoare de note și diplome nu ar trebuie să reprezinte o realitate a zilelor noastre. Mult mai important este ca elevul trecut prin ciclul preuniversitar de învățământ să aibă principii solide, valori și idealuri realiste. Să își cunoască drepturile și îndatoririle sau să gândească și la bunăstarea comună, nu doar individuală. Sistemul educațional așa cum îl știm nu mai este potrivit nevoilor actuale, iar ministerul ar putea cere ajutorul experților in domeniu pentru o reformă bine gândită. Am putea face o analogie între sistemul educațional și o barcă gaurită care riscă să se scufunde, din când în când cineva mai astupă câte o gaură.