Andronescu: Clasa pregătitoare devine Clasa I și se propune o Evaluare Națională la clasa a III-a și alta la clasa a VII-a. Clasa a IX-a trece la gimnaziu

114.996 de vizualizări
Înscrierea în clasa pregătitoare 2020
Foto: Pexels.com
Structura sistemului de învățământ va fi modificată, potrivit propunerii făcute vineri de ministrul Educației Ecaterina Andronescu. Prima schimbare va fi redenumirea clasei pregătitoare. Aceasta se va numi ”clasa întâi”.

Clasa întâi este aici ceea ce este azi clasa pregătitoare. Asta pentru că în mentalul colectiv a intrat din păcate cu clasa zero. Ceea ce este total greșit, cum să fie un copil clasa zero?”, a motivat Andronescu propunerea de redenumire a clasei pregătitoare.

Clasa pregătitoare – modificări noi ale Ministerului Educației

Schema prezentată ca propunere  de ministrul Educației arată că nu va mai exista o clasă pregătitoare, ci elevii intră direct, de la grădiniță, în clasa întâi, la vârsta de 6 ani.

Clasele din ciclul primar clasic vor fi I-III, urmând ca la clasa a IV-a elevii să aibă în continuare învățător, dar și profesori.

La clasa a 5-a vom introduce și profesori, la limbile străine. Vom avea și o evaluare pentru că am stabilit niște competențe și trebuie să le și verificăm”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Evaluările Naționale noi sunt propuse să aibă loc la clasa a III-a (actuala clasă a II-a) și la clasa a VI-a (actuala clasă a V-a). În prezent Evaluările Naționale au loc la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Evaluări Naționale și la clasele a III-a și a VI-a

Clasa a IX-a trece la gimnaziu, prin redenumirea claselor, iar o altă noutate ar fi apariția unui consilier de carieră în schema de la clasele VII-IX.

Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va deveni Evaluarea Națională de la clasa a IX-a.

Cei care nu fac față la Evaluarea Națională propunem să facă un an suplimentar. Nu înseamnă un an de repetenție, neapărat, ci să nu lăsăm pe nimeni să treacă mai departe de acest nivel fără compețentele necesare”, potrivit Ecaterina Andronescu.

Citește și:


67 comments
  1. Eu am inteles ca totul ramane la fel, doar ca se redenumesc clasele. Ca asta ar fi problema, denumirea de clasa 0.
    In rest, deduc ca ca invatatorul va sta tot 5 ani cu copiii. Totul ramane neschimbat, doar redenumim. Il reformam pe zero, il relocam, ca-i mic si de nimic. Asta da schimbare in educatie!

  2. Buna seara? De cand se aplica NOUA LEGE? Ma intereseaza pentru ca anul acesta am clasa a IV-a. Ce se va intampla anul viitor? Vor functiona cu mine in continuare sau vor avea diriginte?

  3. Doamna Ecaterina Andronescu sunteți total depășită de situație…ati înnebunit niște copii…plecati naibii din învățământ dati-va demisia …faceti ceva bun pt.copii scapandu-i de cocofagul dumneavoastră de comunistă…nu știți ce să mai faceți…doar de dragul de a arăta că schimbați ceva…singura schimbare benefică ar fi să dispăruți din context…oricum nu sunteți bună de nimic.

    1. Doamna, cata dreptate aveti! Chiar nu-si dau seama cei din invatamant ca doamna Ministru nu mai are bani si nu stie cum sa holomoceasca profesorimea? cum vor preda profesorii limbi straine din clasa a V-a cand ei fac asta din clasa pregatitoare? Cum fac pana in clasa a treia invatatorii? Asta inseamna ca profesorii de ed.fizica, religie si limbi straine dispar din decor?

  4. Și cu liceul cum rămâne, totuși? Elevii abia așteaptă să plece de la gimnaziu la liceu; știți asta? Se produce și un salt în dezvoltarea lor psihică odată cu această trecere.

  5. Doamna ministru, sunt învățătoare! În lege nu există ” clasa 0″ ,se numește clasa pregătitoare. Nici măcar bunicii copiilor n-o numesc clasa 0 după ce îi corectam în prima săptămână de școală. Sunteti prima persoană pe care o aud vorbind de un stigmat în ceea ce privește nulitatea. Elevii noștri sunt mândri că sunt la clasa pregătitoare pentru că ei stiu ca înseamnă mai multă joacă decât în clasa 1. În 6 ani de zile, s-au cam obișnuit toți că nu sunt o nulitate dacă sunt la CP.

  6. Daca nu suna bine clasa 0 putem sa ii spunem clasa P (pregatitoare) si astfel nu modificam numerotarea claselor. A se vedea modelul american unde PRE-K (clasa copii 5 ani) si K (clasa copii 6 ani) sunt incluse in scoala primara. K vine de la Kindergarten=gradinita.

    1. Deci ati inceput GRESIT din start … Pre K este de la 4 ani si K de la 5 ani ( am copilul inscris in sistem preK ( 4 ani a facut pe 18 iunie 2014 si l am inscris anul scolar 2018-2019 iar acum are inscrierea
      Pentru K , este in cadrul scolii pentru anul 2019-2020 …..

      1. Rectific – cu scuzele aferente – 4 ani a facut pe 18 iunie 2018 ceea ce mi a permis inscrierea lui in anul scolar 2018-2019 la preK – stat New York

  7. După mintea mea, în primul an de aplicare a acestui plan, se va dubla numărul de copii pentru clasa I, cei care sunt în clasa o și cei care urmau să fie în clasa zero. Atunci va fi nevoie de o suplimentare a sălilor de clasă si a învățătorilor care preiau clasa I. S-a gândit cineva la treaba asta?

    1. Nu, se schimbă doar denumirea,elevii sunt aceeași. Doar ca primii după aplicarea legii vor sări peste clasa I ,ca denumire, vor trece de la cp la clasa a II a.

  8. Ne mai mirăm de ce doresc tinerii sa plece din țară? Toată ziua cum vine un nou ministru IMEDIAT SCHIMBARE! Imi pare rău pentru abramburaela asta din invatamant, oare în țările celelalte se produc schimbari atât de brutale fară să se ia in calcul societatea? La noi punem boii in spatele căruței și vrem să traga căruța!Sunt profesor și părinte, iar copilului meu ii spun să fie răbdător și să se gândească și la alții atunci când face ceva, să fie responsabil de acțiunile sale! Acești miniștri știu ce este responsabilitatea? Sau realizează că trebuie să facă reduceri de personal și nu știu cum? In 2-5 ani populația școlară va scădea la jumătate în unele zone, să consulte Documentele oficiale, vor vedea atunci!!!!

    1. Corect, mirarte, populatia este in scadere dramatica, bulversarea asta nebuna fara niciun temei da pest ecap parinti si elevi si nu ne miram de ce prefera sa plece afara. Care este logica acestei schimbari??
      Aerisiti materia la clasele mici caci este inutila, prea multe auxiliare, faceti manuale sa aiba si exercitii si elevii sa nu mai care 8 carti la scoala cu trolerul.. Va agnditi la profitul unora..carti sumare, brambureala prin ele si apoi alte auxiliare la vanzare etc. TREZIREA , domnilor din ministerul educatiei!!! Vrem profesori pasionati de meserie, vrem laboratoare cu materiale , vrem aplicatii, vrem activitati scolare eficiente, vrem fizica aplicata si in liceu. Ce sa caute cls a IX-a la gimnaziu? Care este logica???

  9. Buna ziua,
    Cred ca toti parintii din tara asta ar trebui sa ia atitudine impotriva acestor modificari de forma fara fond. Modificari de dragul de a spune ca s-a inovat.
    Poate se doreste ca bietii copii sa mearga la scoala inca din burta mamei? Propunerea d-nei ministru nu are nici o noima pentru mine. Copiii trebuie lasati sa se bucure de copilarie. Eu cred ca reforma invatamantului trebuie sa se focuseze pe angajarea unor profesori competenti, cu adevarat pasionati de materia pe care o predau si care reusesc sa transmita aceasta pasiune elevilor lor. Nu cred ca e nevoie de tablete si sofisticarii scumpe ci de astfel de dascali bine platiti.

  10. Toti ministrii, mai ales primul, habar nu au sa se exprime in vorbit, de scris cred ca nu au invatat inca tot alfabetul, si vor sa distruga si copiii astia care vin din urma si sunt o farama de speranta pentru viitor. Sau tocmai asta este si scopul, masa proasta de alegeri, usor manipulabila cu un kilogram de faina, un litru de ulei, o bere si un mic. Frumos am ajuns. Un popor distrus de avaritia si goana dupa putere.

  11. Si cine va preda limbile moderne? Invatatorii? Adica pardon profesorii pentru invatamantul primar?Sa inteleg ca profesorii de limbi straine nu vor mai avea ore la primar? Sau, vor scoate limbile moderne de la inv primar?

  12. Ati innwbunit cu evaluarile aste .La clasa a doua ce sens are?De ce nu respectati ce a fost?Dati evaluare la a8 si gata
    Ati zapacit copiii .Au oroare de evaluarea din mai .Daca mu se trece la media anuala ,ce sens are ?Fiecare invatator stie capacotatea copilului pe care l invata .Daca nu e bun ramane corijent sau repetent .

  13. Se propun, din nou, schimbari de forma nu de fond. De ce sa nu schimbam doar de dragul schimbării! Până și această schimbare ar avea nevoie de un studiu de impact, de analize profunde, de o viziune a ceea ce va fi peste 12 ani, de cum vor fi afectați elevii, profesorii, părinții, societatea! La noi? Nimic. S-a trezit Andronescu să schimbe? Schimbă! De ce? De-aia! Ça să aibă doamna trecut numele pe a mia reformă degeaba în învățământ.

    1. Bieți copii îi tâmpiți de tot nici unde nu am văzut atâta carte că la noi , am fost și în străinătate și nu se face carte atâta , de aia nici copii nu mai vor nici să audă că s-au săturat de atâta învățat. Înainte aveai explicat în carte lecția atât la română cât și la matematică ca să înțelegi acum te uiți că la mașini străine că nu e nimic explicat , dacă copilul nu înțelege nu ai decât să îl dai la ore că altfel e catastrofal. Așa de greu nu am putut să văd dacă la copii acum la clasa întâi nu au matematică ca să fie ușor de înțeles le-a mai băgat combinat cu un fel de biologie , iar în clasa a doua au deja tabla înmulțirii când înainte se făcea în clasa a treia și a patra. Bieți copii chiar îm pare rău de ei , pentru că îi zăpăcește de cap, iar alți nici nu vor să audă de școală. Păcat ar fi putut face un învățământ care să îi atragă pe copii, așa îi doar respinge și îi face să îi urască.

  14. Numai știți de capul vostru , ce rost mai are sa va obosiți cu atâtea schimbări , desființați dracu școlile și gata , școlile spitalele sa dispară

  15. Ăștia nu au ce face si schimba toata ziua legile. Mai fratilor lăsați ma învățământul asa cum a fost ca ia-ti zăpăcit de tot pe copii. Nu se obisnuiesc bine cu ceva si.. pooooc se mai schimba ceva.

  16. Se dorește clar îndobitocirea noilor generații! Se duce pe pustie învățământul românesc, iar intelectualitatea romaneasca va disparea. Asistam pasivi la batjocorirea unui sistem de invatamant care candva a creat adevarate genii pentru întreaga lume, fără manuale alternative, fără o puzderie de mijloace de informare, fără tot felul de “inovații”, care mai de care mai tâmpite, puse în aplicare peste noapte, doar de dragul de a demonstra vreun ministru ca nu își ia banii de pomana, crezând ca ar putea și el revoluționa învățământul prin niște idei venite din senin! Încetați sa mai batjocoriți copiii, părinții și cadrele didactice prin tot felul de “masuri” ABERANTE!

  17. Nu am cuvinte pentru a descrie revolta mea față de ceea ce citesc. Nu înțeleg cum a ajuns doamna ministru la o asemenea MONSTRUOZITATE!
    Oare cei care propun nu se gândesc ca se joaca cu nervii părinților, bunicilor și nu în ultimul rând al
    ELEVILOR.
    Unde este Elevul în această ecuație? I se pun în față niște schimbări pe care este OBLIGAT (învățământ obligatoriu) sa le respecte
    Se tine cont. de dorințele lui, de aptitudinile lui, de dezvoltarea lui emoțională, de nevoia lui de timp liber, de nevoia părinților de comunica cu ei, de responsabilitățile pe care le are ca elev????
    Doamna Ministru, lăsați-ne copiii liberi de sarcini impuse, fabricate peste noapte de persoane care fac schimbări din birou, fără să fi studiat dezamăgitoarea realitate!
    M-ați dezamăgit total..

  18. Un intreg guvern de incompetenti! Nu vedeti ca toate Schimbarile pe care le-ati facut in ultimii ani au dus la degringolada in invatamant?!?Daca tot nu va pricepeti, lasati lucrurile asa cum sunt! Oameni fara valoare ajung sa faca legile in Ro? !!! Din pacate , totul se degradeaza in Ro in primul rand datorita invatamantului de Nivel sub O!

  19. Voi o sa distrugeti psihic generatiile viitoare cu schimbarile voastre. Eu sunt curioasa daca voi cand faceti astfel de legi sau cand aveti astfel de idei va puneti si in locul acelui copil care pe langa scoala si invatatura trebuie sa mai aiba si timp de recreere si de joaca.
    Noroc ca s-a inventat notiunea de home schooling ca erati in stare sa ii indobitociti pe toti.

  20. Nu pot crede ca asa ceva va fi posibil. Sunt de acord cu redenumirea clasei pregătitoare, însă restul propunerilor și transferarea claselor de la gimnaziu la liceu, mi se pare o propunere fără temei. Cat despre profesori din clasa a IV… Atât noi, părinții, cât și elevii, vom fi amețiți din cale afara. Va rugam sa nu mai faceți experiente cu copiii noștri! Trebuie gândite metode eficiente, prin care ei sa iubească sa meargă la școală! Va rog, gândiți-vă de mai multe ori, consultați directori dd scoli, părinți, etc înainte de a implementa masuri în învățământul romanesc.

  21. Mai doamna ministru, vrei sa zăpăcești pe copii sa nu mai poată avea dreptul la copilărie! Vrei sa aduci înapoi comunismul de pe vremea ta?Mai bine ai face o lege de îmbunătățire a comportamentelor din scoli a elevilor fata de dascăli. Rușine..

  22. Stimata D-na Minsitru, Andronescu , in invatamant trebuie schimbari: 1) uniforma obligatorie,
    2) repetentia „ legalizata” caci observ o evitare a cuvantului acesta,
    3) Daca elevul nu obtine minim 5 la evaluare nationala sa nu fie admis in niciun liceu,
    4) sa se revina aproximativ la tiparul manualului ceausist, era mai coerent, aerisit,
    5) in clasele mici-1-3 sa nu se puna niciun fel de calificative,, sa fie eliminate concursurile la aceste clase caci pierdere de vreme sunt astea si bani irositi, In loc sa se insiste pe ideea: toti elevii invatam un minim de cunostinte . UN NU CONCURSURILOR in clasele 1-III .
    -Elevii in clasele I-III sa invete sa citeasca actoriceste caci doar asa vor intelege mai tarziu mesajul unui text literar, elevii actuali la clasa a V-a nu stiu sa citeasca , nu stiu sa faca calcule elementare
    – Sunt multe auxiliare in clasele mici si INUTILE,
    – Matematica aerisita la gimnaziu, este fffff multa materie, multe notiuni, teme pe care elevii nu le pot intelege
    -fizica la clasa a VI-a trebuie prezentata calitativ, sa se faca dotări ale laboratoarelor,
    – in scoli, sa fie un laborant acolo unde sunt multe clase
    -decat un consilier de cariera mai degraba 2 ore de dirigentie pe saptamana pentru ca cel mai bine ii cunoaste dirigintele si nu consilierul.
    – evaluarile la clasa a VII_a sa fie din mai multe discipline, gen evaluarea prezenta de la clasa a VI-a dar la un nivel minimal,
    -la toate disciplinile sa se simplifice informatiile, sa avem timp sa dam elevilor sansa sa vina cu documentare, sa le prezinta, sa invete sa vorbeasca, sintetiteze o informatie. NU AVEM TIMP PENTRU ASA CEVA , in prezent!!!
    – sa se faca inspectii ad-hoc la clase , sa fie surpinsa munca cea de toate zilele nu o ora pregatita, regizată,
    -sa nu se ia in calcul media anilor de studiu nici la admiterea in liceu, nici la facultate,
    – admiterea in liceu sa fie la dicipline la alegere in functie de profilul liceului si elevul sa poata alege in loc de matematica o alta diciplina: fizica, chimie, gografie, istorie, limba straină


  23. Doamana ministru cum ar putea sa invete un copil de clasa 0 materia celui de clasa 1? Asta ar insemna ca cei de clasa 2 sa invete tabla inmultirii si fractii, nu? Si daca merge, mai tarziu va vine o idee minunata” Grupa mare de la gradinita o trecem la scoala” ca mai aveti un pic si o sa-i ducem de la maternitate direct la scoala. Ati zapacit copii cu schimbarile si ideile nefolositoare care le aveti. Ce visati noaptea puneti in practica ziua pe saracii copii care nu mai stiu ce e copilaria. In final pentru ce atata carte daca locuri de munca nu le asigurati?

  24. Mai femeie tu te auzi ce debitezi,dar tu nu ai cum sa te auzi ca esti proasta ii dau 2 agende sa scrii ce debitezi daca intrebi de ce 2 ,deoarece esti imbucurator de proasta si sigur po sa pierzi una.

  25. Niste idioti in ministerul invatamantului……nu ma mira sa le bagati la clasa intai ….la matematica, calcule cu radicali…..sunteti niste javre ordinare…..

  26. Păi si Dăncilă de ce a trecut? Lăsând gluma la o parte, va bateti joc de copiii noștri într-una! Rușine!

  27. Modificările propuse vor bulversa o vreme tot sistemul de învățământ,vor învrăjbi învățătorii cu profesorii,pentru că sunt orgolii nebănuite,vor dispărea catedre în schema de încadrare si veți da peste cap înființarea de clase de gimnaziu care funcționează în cadrul liceelor.Ideal ar fi să nu se aplice sistemul continuității la clasă,ar fi bine ca în fiecare an sa fie alt învățător,n-ar mai fi alergătura după școli și cadre favorite.In rest cine vrea să învețe,va învața și în vârf de munte.

  28. Ati distrus sistemul de invatamant in totalitate. Ati reusi sa ma surprindeti daca ati reveni la sistemul de invatamant comunist.

  29. Sophia Scuze dar VOI sunteti cu totii niste aiuriti!!! Cunoaste careva cu adevarat ce este educatia? Stiti cu adevarat care sunt directiile actuale ? Ce este important pentru copiii vostri? D na Ecaterina Andronescu incearca sa lanseze in sfirsit noua lege a educatiei inceputa acum 10 ani in urma. Totul este in miscare si de o complexitate ametitoare . Probabil din cauza asta nu puteti tine pasul Lasati specialistii sa va aseze educatia copiilor asa cum trebuie si cum se face cu multe stradanii si finantari in toata lumea. Autoritatea si responasbilitatea este a celor ce fac educatia Parintii mai au de invatat ca sa poata intelege ce e bine si ce nu prea….! Duceti va la cursuri de parenting Lasati expertii sa va indrume adolescentii in cariera ca sa nu va stea pe cap cu casa si masa pina la o virsta penibila. Inteligenta emotionala este foarte putin educata de multe generatii Asta este cauza acestor reactii nerealiste si neadaptate timpurilor acestea. Toate cele bune in inima, cap si actiune dragilor Fiti mai buni si mai deschisi

    1. Doamna Mesteru, ati dori sa facem un cor sa ii cantam o oda de slavire Abramburicai Reformista in loc sa o criticam pentru ca suntem ingrijorati, ca parinti si ca profesori, pentru copiii si elevii nostri?
      Presupun, din ce debitati, ca doar dumneavoastra si autorii (“iespertii”) minunatului proiect știți ce e mai bine pentru copiii nostri.

      Wow, sa critici asa o munca titanica, asa un proiect inaltator, asa o viziune clara asupra viitorului, ce nesimtire pe noi, astia ingrijorati pentru ca avem copii in sistem!

      O, da, din pacate asta cunostem, directia actuala e plecarea din tara a copiilor nostri. Cu zecile de mii Sunt peste 35 000 in total si cam 6-7000 /an.

      Linguseala dauneaza grav ratiunii.

  30. Mă uit și văd comentarii fără nici un temei,ați inchitit toți un hap aiurea,nici unul din voi nu a verificat daca ce sa scris aici e adevărat sau ba!!! Ați văzut vreun document ceva ,ați urmărit discursul ministrului ,NU, atunci de ce aruncați cu noroi pină să știți adevărul???? Apropo,când Ministrul Funeriu a îngropat învățământul românesc,unde erați ??? Faceți scandal acum? V ați trezit,sau va impulsionat dezinformatori? Va plac salariile mărite,dar sa nu facem nimic doar sa comentam! Tipic romanesc! Întradevăr școală care se făcea pe vremea lui Ceaușescu era ȘCOALĂ adevărat!!! Dar cine a distrus aceasta idee ,și a luat din puterea decizională a profesorului??? Părinți și Drepturile Copilului,că să fie super menajat odorul la școală,dar în schimb el înjură și face ceva pe școală și cadre didactice!!! Și nu îi poți face nimic,nu ai voie sa aduci atingere onoarei lui! E bine așa????

    1. Hopa, uite un indignat care pare ca nici nu a trecut prin scoala la cum scrie, fara nicio regula. Sau poate e vreunul dintre membrii guvernului (seamana la gramatica), poate vreun “iespert” care a lucrat la aceasta trasnaie, cine stie:)))))
      Daca credeti ca se facea scoala pe vremea lui C, iar dumneavoastra sunteti un produs al acelor vremuri, inainte de a continua, dati-mi voie sa mor de ras.
      Domnul Funeriu a pus oglinda pe educatia romaneasca si a aratat ceva urat, greu de digerat pentru nostalgicii comunismului si pentru laudatorii pesedismului.

      Si, ca sa va raspund la una dintre intrebari: da, fac scandal acum. A interzis careva azi-noapte printr-o Ordonanta de Urgenta criticarea acestui proiect sinistru?

      1. Mai baiatule! Ronin are drptate. Când aerianul de Funeriu a trecut legea educatiei prin asumare
        ministerială ati fost toţi muţi. Acum când avem doar o viziune privind viitorul educatiei vă revoltati
        fără să ştiti cu adevărat despre ce este vorba. Unele comentarii sunt jegos de absurde.Nu o sustin
        pe dna Andronescu, dar mă revolt eu la rându-mi , pentru că luati totul ca pe un fapt împlinit şi vă pierdeţi ratiunea. Eu sunt convins că multe din propunerile doamnei ministru nu se vor regăsi în
        noua lege. In prezent se derulează o amplă dezbatere prind proiectul unei noi legi , dar constat că această realitate nu vă interseată.

    2. Da, numai drepturi au copii si parintii iar profesorul trebuie sa fie f supus prostiei unora , unor ignoranti de copii care stau acasa cate 5 ore pe telefon si parintii nu il vad, daca il certi deja l-ai suparat, daca ii spui sa vina in tinuta adecvata zice: fac ce vreau, vin cum vreau. Este lege, sa vin in uniforma?? Introduceti uniformele in scoli, interziceti iesitul din crtea scolii si la licee sa nu se dea voie sa fumeze elevii in pauze!! Chiar asa, nu putem impune aceasta interdictie?? Profesorii de liceu , unii, nu mai au autoritate caci prea multe drepturi sau dat doar elevilor. Repetentia de ce nu este benefica?? Eu cred ca da, lasat 2 ani repetent si se trezeste daca vrea mai mult de la viata., daca nu poate munci si cu 8 clase .

      1. Nu uniforma e problema invatamantului romanesc.
        Iar interzicerea iesitului in curtea scolii nici pe vremea comunismului nu s-a practicat. In pauze, elevii ies si

        ei un pic la aer, mai alearga, mai intra in vorba cu altii de la alte clase.
        E o nebunie, bine ca nu vreti gratii si lacate.
        Se pare ca dezbaterea legii lui peste prajit dauneaza grav ratiunii.
        Oricum, intrebata despre una alta, Abramburica nu stie nimic, nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase.

  31. Nu mai aveti prosti la munca?! Cred ca asta spune totul despre propunerea d-voastra domnilor”Clasa a IX-a trece la gimnaziu, prin redenumirea claselor, iar o altă noutate ar fi apariția unui consilier de carieră în schema de la clasele VII-IX.”

  32. Daca exprimarea e corecta se pare că alta e intentia…
    ,,De la clasa a V-a (actuala clasa a IV-a ) vom introduce și profesori,,
    Rezultă logic ca in ciclul primar până la clasa a 3 a nu vor mai fi profesori.
    Adică vor fi tăiate mii de posturi de personal didactic.

    1. Nu e vorba neapărat de munca,ci de faptul că elevul se trezește în clasa a 12 a fara sa știe ce își dorește să facă în continuare.Se înscrie la o facultate,apoi descoperă după un semestru că nu i se potrivește și renunța.Consilierea carierei e binevenita.

  33. Cand se schimba ministrul, se schimba iar … SCHIMBAREA. Nu urmaresc continuitatea, stabilitatea, fiecare propune altceva, nu analizeaza mai intai, nu studiaza impactul asupra copiilor, asupra societatii. La un moment dat s-au suparat pe LECTURA. “Nu mai exista ora de lectura, numai de limba si literatura romana, de CLR!” Apoi s-au alarmat in urma testelor pisa “copiii nostri NU CITESC!!! Nu sunt capabili sa citeasca si sa inteleaga un text!!! Sa se faca lectura!” Apoi s-au suparat pe tabla inmultirii, invatata de atates generatii! Dintr-o data unora li s-a parut PREA GREA…

  34. Clasa 0 nu cred că a fost vreodată necesară… Dar trendul în România este sa se schimbe mereu ce a fost bun… Și în continuare se fac schimbări în detrimentul tuturor… și asta doar pentru a justifica timpul vostru la job. De ce nu gândiți aerisit și sa propuneți un sistem care sa atragă elevii către școală și sa nu mai reprezinte stresul lor cotidian. De ce în afară se poate? Vă jucați cu răbdarea părinților și mințile copiilor!” Peștele de la cap se împute”! Halal…

  35. Balamuc!
    Așa se traduce ce face septagenar a.
    Toate reformele înseamnă schimbări de nume și denumiri pompoase.
    Nimic de profunzime. Nimic de efect.

    Gropari sunt destui…

    1. Clasa “0” dupa parerea mea, este un an pierdut degeaba de catre copii, dat fiind faptul ,ca in anul succesiv, urmeaza a o lua de la capat, exact ca si un elev repetent. Probabil sistemul privat , avea nevoie sa incaseze un an in plus, iar copilul sa bata pasul pe loc. Exact ca un atlet care porneste de la start, trece linia de sosire ,dar ce sa vezi, nu se pune, trebuie sa o ia de la capat, a alergat degeaba.

  36. Va bateti joc de copii! Invatamantul este la pamant. In curand sub nivelul marii.
    Voi chiar nu vedeti cum pleaca toti copiii nostri sa invete in alte parti ! Ce vreti sa faceti aducandu-i atat de mici la scoala ?!?!
    RUSINE!

  37. Snaider Paul Cretinilor ati distrus invartamantul romanesc ! Va tot luati dupa handicapatii occidentali care nu mai judeca folosind digitalizarea excesiv ! INVATAMANTUL ROMANESC A FOST CEL MAI VALOROS DIN EUROPA ! TRADITIILE UNUI POPOR NU POT FI INDEPARTATE DECAT DIN PROSTIE SAU TRADARE ! SAU…SI, SI !

  38. Propun că evaluările sa înceapă de sus în jos, pentru că gradul de incompetență al celor ce ne conduc e sub nivelul marii

  39. Măi femeie, ajunsă ministru peste noapte, nu ne mai abramburi atât. Lasă-ne să ne facem treaba de dascăli. Toată ziua, bună ziua, hai să schimbăm ceva în învățământ…. Pe tine cine te evaluează?????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Caietul de observații zilnice și condica de evidență a activității didactice pentru educatoare, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Descarcă catalogul grupei, planificarea anuală, planul de activitate săptămânal și raportul de evaluare inițială

Caietul de observații zilnice asupra copilului și condica de evidență a activității didactice la nivel preșcolar au fost publicate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul