Andronescu anunță că în școli predau 85 de mii de profesori cu facultăți făcute „la distanță” și trebuie din nou aduși la formare: „Când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte”

20.326 de vizualizări
Cu prioritate, profesorii care au făcut cursuri la distanță, în universități, „trebuie să îi aducem într-un program de formare” a declarat Ecaterina Andronescu la o întâlnire cu inspectorii școlari din județul Caraș Severin, potrivit Banat TV.  Ministrul a declarat că ar fi vorba despre circa 80-85 de mii de profesori vizați. Andronescu a declarat că atunci „când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte”.

Declarația vine după ce ministrul a vorbit mai întâi despre înnoirea școlii și a metodelor de predare, precum și adaptarea acestora la generațiile actuale de elevi. Iată mesajul Ecaterinei Andronescu:

”Avem în școlile noastre o generație radical diferită de generația de acum 15 ani sau 20 de ani. Au alte așteptări, au alte achiziții înainte de a ajunge la școală, pentru că s-au format în marea lor majoritate cu degețelele pe tabletă. Pentru cei care sunteți mai aproape de componentele psihologice – componenta memoriei vizuale este mult mai dezvoltată și prin memoria vizuală au făcut achizițiile înainte de a veni la școală și îi întorc la creion și la cretă, nu se poate. Trebuie să încercăm să ne modernizăm. Cum? Pentru asta avem bani să cumpărăm table inteligente în fiecare clasă dar pentru asta trebuie să îi ajutăm pe profesori să lucreze cu ele. Avem programul CRED pentru 55 de mii de profesori. Nu este suficient acest program, deși are 46 e milioane de euro. Dar vom mai scrie și alte programe prin care să trecem prin programe de formare toate cadrele didactice.

În sistemul de învățământ circa 80-85 de mii de profesori sunt din universitățile în care au avut programe la distanță. Când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte. Ca urmare, cu prioritate trebuie să îi aducem într-un program de formare. Toate lucrurile acestea sunt extrem de importante,” a declarat Ecaterina Andronescu.

În România sunt 256 de mii de profesori, potrivit INS.

FOTO: edu.ro

Citește și:


19 comments
  1. Nu-i mai plătiți cu studii superioare!!! Asta e marea greșeală, toți sunt profesori, dar nu au participat la vreun curs, nu știu nici unde se află facultatea absolvită. Diploma a fost primită la schimb cu plicul!
    Unele diplome chiar pot fi anulate!!!

  2. Salarizare diferențiată și în funcție de tipul facultății.
    Nu pot fi egal plătiți cei cu studii superioare de lungă durată de la facultățile de stat cu prestigiu și cei cu Spiru Haret sau altele de week-end, cu diplome cumpărate!
    De asememea un învățător, nu văd de ce ar trebui plătit cu studii superioare? La ce îl ajută o diplomă de la Drept de ex. , profesia lui este învățător- institutor, de ce profesor, dacă predă la I-IV???

  3. Corect,cine vrea sa schimbe specializarea,sa dea examen de titularizare,sa se vada clar daca pe noua specializare este si capabil.Cine s-a titularizat ca invatator sau pe alta specialitate,si-a demonstrat competenta acolo,vrea o alta specilitate,trebuie sa dovedeasca prin examen de titularizare,nu prin diploma de studii ca face fata in noua situatie,nu sa ia locul altuia inainte de concurs,mai mult sa i se echivaleze si gradele luate in alt domeniu.

  4. pai nu tot tu ai carpit invatamantul cu necalificati bagati la cursuri ‘viteza’ ca sa-i platiti mai putin? acum, dupa ce oamenii au ajuns sa castige si ei un salariu complet, vrei sa le iei din bani dandu-le meditatii?

  5. Profesorul care s- a format la distanță și care a promovat cu notă mare ex de titularizare, iar pe deasupra mai obține și rezultate notabile cu elevii la examenele naționale, cred merită apreciat din plin. E un exemplu care ar trebui să – i dea de gândit doamnei ministru. Înainte de a-i crede incompetenți, să le analizeze rezultatele la clasă.

    1. Important e sa stii carte ,indiferent cum ai facut scoala .Daca esti serios si inveti cu nadejde acest lucru nu e important .Cunosc profesori cu studii la distanta care iau note mari si foarte mari la titularizari .Si mai cunosc profesori cu studii la zi care iau note mici .De asemenea stiu ca inca tineti in sistem persoane titularizate candva cu nota 5 -6 ceea ce nu e corect .Am facut la distanta , am luat mereu note peste 8 la titularizare , dar nu m-am putut titulariza din lipsa de posturi .Care posturi au fost fraudate fie prin pretransfer al unuia titularizat candva ca invatator cu nota 5 -6 (la romana se intampla asta MATERIE DE EXAMEN) , fie prin 253 , fie prin fraudele tipice ale isj urilor in cardasie cu directorii .Si , desi an de an iau peste 8 pt mine nu se mai gasesc posturi titularizabile .Au fost fraudate toate prin legile voastre strambe .Si mai zici sa nu plecam din tara !

      1. Nu se pune space in fata semnului de punctuatie. De ce? Cred ca v-ati prins… Studiile la zi ajuta si la tehnoredactarea textelor. 🙂

        1. Si asta e cel mai important lucru in educatie, space inainte de semnele de punctuatie, ori pregatirea profesionala pe care o ai ? Spre dezamagirea dvs. stiu si asta, dar … graba strica treaba. Si dvs. ma faceti sa cred ca, daca nu am avut posibilitati materiale sa fac studii la zi, sunt vinovata cu ceva ? Nu credeti ca rezultatele si cuantumul cunostintelor sunt de baza? Dar, asa le place unora, sa se creada grozavi, daca viata a fost mai generoasa cu ei !

      2. Important e sa stii carte, indiferent cum ai facut scoala! Daca esti serios si inveti cu nadejde, acest lucru nu e important .Cunosc profesori cu studii la distanta care iau note mari si foarte mari la titularizari .Si mai cunosc profesori cu studii la zi care iau note mici .De asemenea, stiu ca inca tineti in sistem persoane titularizate candva cu note de 5 -6, ceea ce nu e corect .Am facut la distanta, am luat mereu note peste 8 la titularizare, dar nu m-am putut titulariza…din lipsa de posturi .Care posturi au fost fraudate, fie prin pretransfer(al unuia titularizat candva, ca invatator cu nota 5 -6 …la romana se intampla asta, MATERIE DE EXAMEN) fie prin 253, fie prin fraudele tipice ale Isj- urilor in cardasie cu directorii .Si, desi an de an iau peste 8, pt mine nu se mai gasesc posturi titularizabile .Au fost fraudate toate prin legile voastre strambe .Si mai zici sa nu plecam din tara !

  6. Dar, cu Ncolicea cum rămâne???? El poate reprezenta România cu facultatea făcută la distanță???????

  7. Formarea de dragul formarii e forma fara fond.Ca sa ce?Sa dea de lucru unor formatori si fabrici de recoversie profesionala.Solutia consta in aplicarea principiului:increderea e buna dar controlul si mai bun.Haideti sa facem o reevaluare pe bune tuturor profesorilor printr-un examen standardizat,sa vedeti ce se curata imediat sistemul.Asa ca sa bifam cantitativ tot felul de programe si cursuri de formare…Primii care ar trebui supusi reevaluarii sunt convertitii de pe o disciplina pe alta si cei titularizati ca invatatori si educatori care ulterior au ocupat posturi de profesori fara concurs in etapele de restrangeri si pretransferuri.

  8. Cum au ajuns acesti profesori titulari ai sistemului? Nu cumva fara sa obtina postul prin concurs ci prin titularizare la nivel de scoala prin celebrul articol 253 din Legea educatiei? De ce nu le ia titularizarile celor cu 253? Pentru ca aceste titularizari au fost cadoul partidului pentru oamenii sai.

    1. Da, multi s-au titularizat profitand de existenta legilor strambe inca in vigoare .Adica, fost invatator titularizat candva cu 5 -6, daca face o facultate la distanta, are dreptul sa faca transfer pe post de romana, FARA A DA EXAMEN DE SPECIALITATE! Apoi, da, multi s-au titularizat la nivel de scoala, adica dupa pofta directorului, ori dupa spaga data! Nu mai vorbesc de titularizatii cu 253 si nici de pensionabilii titularizati de pe vremea lui Papura Voda ,uneori fara examen , ori cu note de 5-6 .Si sunt mii de asemenea cazuri!

  9. Sub obladuirea carui partid au prosperat universitatile private, veritabile fabrici de diplome, academii de X si 0 (examene tip grila cu modelele de intrebari in culegeri editate din timp) ?
    Exista numerosi inspectori si directori cu studii ”la distanta” de carte, dar ”la apropiere” de partid.
    La ce salarii erau in invatamant (cele curente te ajuta sa traiesti daca nu ai rate la casa sau masina) nimeni cu o facultate ”pe bune” nu ar fi venit daca era lucid… Si asta timp de multi ani, in care profesorii cu vechime au iesit la pensie si au fost inlocuiti cu o cohorta de absolventi ”de carton”.
    Situatia nu este unica, ar trebui analizate toate institutiile, pline de astfel de absolventi… Eu am idee ca am avea destui si in Parlament si Guvern ! Ii trimiteti inca odata la facultate, sa invete ”pe bune” ?

  10. Profesori de pipp deveniti profesori de romana, engleza, franceza, etc.
    Invatatori cu doar liceul pedagogic ajunsi dupa astfel de facultati sa predea disciplinele tehnice de la liceele tehnologice.
    Profesori de umaniste dupa reconversii predand fizica, chimie si matematica.

    Dar tocmai asta spune minunata viziune Educatia ne uneste. Despre ce vorbeste ministra? A uitat ce ne-a dat spre dezbatere? Acum, dupa ce unii au “facultati” la distanta nenumarate, vine ministra si le tranteste o “formare” de ii face superspecialistI?

    Posturile sunt ocupate deja de ei. Absolventii de facultati la zi si in disciplinele fundamentale nu au loc de multi-pluri-intra-transdisciplinarii interstelari facuti licentiati si masterati la apelul de seara.

    1. Fiecare profesor, ar trebui sa dea examen de specialitate pentru postul pe care vrea sa se titularizeze!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Remus Pricopie acuză un joc murdar pentru putere, în spatele propunerii de desființare a CNATDCU: Ministrul Educației se află sub un atac ilegitim exercitat de anumiți politicieni cu scopul rudimentar de a-şi extinde influența în educație

“Ministrul Educației se află sub un atac ilegitim (public și nepublic), exercitat de anumiți politicieni / parlamentari / foşti miniştri, cu scopul rudimentar de a-şi menţine / extinde influența în…
Vezi articolul

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Formarea transdisciplinară a competențelor de educație financiară, încă de la cele mai mici vârste, în școli și grădinițe, susținută de marile universități din România

Promovarea educației financiare în școli este un pas crucial în pregătirea tinerilor pentru viitor, spun la unison reprezentanții a patru universități din România, parteneri în proiectul Școala de bani începe…
Vezi articolul