Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: “liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: “îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

8.107 vizualizări
SURSA: Facebook.com
Anul acesta “îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea la Liceu. Ecaterina Andronescu a făcut această declarație în emisiunea Tema Zilei, pe TRV1, în încercarea de a arăta că ia măsuri pentru a reduce problema promovării slabe (sub 45%) de la Bacalaureat înregistrate în liceele tehnologice. În urmă cu 10 ani, încercând să justifice tăierea cifrei de școlarizare pentru Școlile de Arte și Meserii, care a dus la desființarea lor, Andronescu spunea că liceele tehnologice sunt “mai bine pregătite pentru un învățământ de calitate”.

Într-o analiză a situației de la Bacalaureat, unde rata de promovare a fost cea mai mică din ultimii ani, ministrul Educației a explicat marți, la TVR, că situația este diferită de la un profil de liceu la altul. ”Dacă la liceele teoretice avem un procent de promovare de peste 86%, la vocațional trecem puțin de 70%, 71% în speță, iar la tehnologic nu trecem de 45%. Deci, iată, diferență aproape de la simplu la dublu între filiera tehnologică și filiera teoretică”, potrivit Ecaterinei Andronescu.

După care ministrul a explicat care ar fi, în opinia sa, cauzele acestor rate mici de promovare la filiera tehnologică.

„Sigur că punem întrebarea, de unde apar aceste diferențe? Și nu avem cum să nu ne ducem să ne uităm la intrare. Este vorba de cei care, în liceele tehnologice cu preponderență, au intrat cu note mai mici de 4 chiar, de cele mai multe ori. Deci cu un decalaj atât de mare față de nivelul pe care ar fi trebuit să îl aibă după pregătirea din clasa a VIII-a, încât nu au mai putut recupera până la finalizarea liceului și ne trezim acum cu situația aceasta”, potrivit ministrului

Măsurile anunțate, în contradicție cu ce susținea Andronescu în 2009

Cea mai mare tăiere a cifrelor de școlarizare pentru liceu din ultimii ani, făcută pe 24 aprilie 2019 de Guvern, la propunerea Ecaterinei Andronescu, a fost prezentată de data aceasta drept „o măsură” pentru rezolvarea promovării slabe de la Bac. ”Noi de anul acesta am luat o măsură și am încercat să centrăm cifrele de școlarizare și pe rezultate și să-i trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie. Și nu cred că este o rușine să fii meseriaș. Astăzi un profesor într-o disciplină, ai salariul de trei ori mai mic decât un sudor, deci nu cred că meseria este o opțiune pe care s-o aruncăm la coș. Dimpotrivă, este extrem de necesară și cine o face de nota 10 este un profesionist de nota 10. Acest lucru l-aș cere eu generațiilor tinere, pentru că nu ne naștem egali, nu, și s-ar putea ca o parte din aceste generații să aibă mai multe înclinații spre partea practică, decât spre partea teoretică”.

Pe 3 martie 2009, în al doilea mandat la ministerul Educației, Ecaterina Andronescu avea o cu totul altă viziune asupa liceelor tehnologice. Aceasta explica în Parlament (ziare.com), imediat după aprobarea în Guvern a deciziei de desființare a Școlilor de Arte și Meserii prin tăierea totală a cifrei de școlarizare pentru anul școlar următor (2009-2010), faptul că ”pregatirea elevilor (n.r. care vor fi mutați de la SAM-uri) va fi facută în liceele tehnologice, care sunt mai bine pregătite pentru a oferi un învățământ de calitate“.

Ecaterina Andronescu susținea în 2009 că prin înlocuirea Școlilor de Arte și Meserii cu liceele industriale (n.r. tehnologice), se va ajunge la „creșterea numărului de elevi care vor da bacalaureatul”, potrivit stirileprotv.ro.

Ministrul Educației a vorbit despre decizia de a tăia anul acesta peste 30 de mii de locuri de la licee și de a crește numărul locurilor din școlile profesionale, prin cea mai amplă reducere a cifrei de școlarizare de la liceu operată în ultimii ani. Reamintim că Școlile de Arte și Meserii au fost desființate de Ecaterina Andronescu în 2009, când era ministru al Educației în Guvernul Boc. Măsura de atunci a creat dezechilibre majore pe piața muncii, a produs cel puțin 10% abandon școlar, potrivit Ministerului Muncii, iar efectele se resimt și astăzi, la 10 ani distanță.

FOTO: Facebook.com/Ecaterina Andronescu


2 comments
  1. Problema este ca la liceele tehnologice au fost admisi cu medii sub 5 la Evaluarea Nationala. Este clar ca acestia nu pot face fata cerintelor invatamantului liceal. Dincolo depolitica, asa cum este abordata aceasta problema, este slabul interes manifestat de cadrele didactice (unele!) din invatamantul gimnazial, care promoveaza in clase superioare elevi care nu inteleg nimic din ceea ce li se preda (nu EXPLICA) la clasa. Apoi, acea repartizare computerizata, care ii trimite pe absolventii de gimnaziu la licee pe care nu si le doresc, care din frustrare determina fie scaderea randamentului scolar, fie abandonul. Un eventual esec la un examen de admitere la un liceu pe care elevul si-l doreste ii arata acestuia ca trebuie sa se reorienteze, il face sa se gandeasca de doua ori mai bine unde isi va continua formarea. Faptul ca i se impune un parcurs nedorit il face sa renunte sau sa nu mai are tragere de inima catre scoala. Multi dintre ei nici nu stiu ce finalitate le ofera specializarea in care urmeaza a se forma prin liceul la care au fost “aruncati”. La toate acestea se adauga si o mare doza de snobism a parintilor care chiar NU ISI CUNOSC COPIIII si care doresc pentru ei ceva ce este peste puterile lor.

  2. In 12 ani au fost 17 ministri. Toti incompetenti care n-au fost preocupati decat de salariul de ministru. Astia sunt oamenii PSD&ALDE, oameni votati de o mare parte din poporul roman care se prezinta la vot. Pana nu vom scapa definitiv de acesti oameni nu se va schimba nimic in Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Extinderea perioadei de evaluare a unităților de învățământ, revizuirea mai multor registre și analiza situației evaluatorilor-colaboratori externi – măsuri dispuse după controlul Ministerului Educației la ARACIP

Agenția care autorizează și acreditează grădinițele și școlile, ARACIP, trebuie să revizuiască o serie de registre în cazul cărora au fost constatate nereguli, să întreprindă o revizuire a codului etic…
Vezi articolul

UPDATE Aproape 2.500 de locuri la master – tăiate din capacitatea de școlarizare, în 32 de domenii, pentru anul universitar viitor / Domeniile și programele de studii de master pentru 2023-2024 au fost aprobate de guvern

Capacitatea de școlarizare la studii de master s-a diminuat scade în viitorul an universitar, în 32 de domenii de studii, cu aproape 2.500 de locuri, potrivit unei hotărâri de guvern…
Vezi articolul

Klaus Iohannis: “Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările. În final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului” / Doar notele contează în evaluarea pentru tranziția la liceu, inclusiv în proiectul legii România educată

„Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările, pentru că, în final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului, în acord cu profilul și interesul acestuia”, a transmis astăzi…
Vezi articolul