Andreea Moldovan, Ministerul Sănătății: Pragurile de 15, respectiv 17 elevi la clasă, în anii terminali, “vin de la Ministerul Educației” / Limita de 50% este cea care contează / Școlile unde mai mulți elevi vor prezență fizică pot cere “derogare de la DSP”

Sursă foto: captură Facebook/Guvernul României

Pragurile de 15, respectiv 17 elevi per clasă, în ani terminali, care pot veni la școală în sistemul hibrid sunt propuse de Ministerul Educației, a spus duminică, la Digi 24, Andreea Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății. Ea a arătat că instituția pe care o reprezintă propusese păstrarea pragului procentual, anume cel de 50% prezență fizică la clasă, propus anterior, susținând că acesta este cel care va fi luat în considerare, de fapt. Declarațiile au venit în contextul în care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, insistă, de atunci, că nu își explică de ce, spre deosebire de elevii din școala primară, cei din clasele terminale nu pot veni toți la școală, ci doar o parte.

Întrebată la Digi24 de unde rezultă diferența între ordinul comun ce prevede prezență 50% la anii terminali și prezența de 15 elevi per clasă în clasa a VIII-a, respectiv 17 în clasa a XII-a, Andreea Moldovan a spus: „Aceste cifre vin de la Ministerul Educaţiei, noi am rugat să se menţină acel 50 la sută”. Ea a afirmat, însă, că tot pragul de 50% este cel care contează.
Întrebată “dacă o clasă de a VIII-a are 34 de elevi (…) pot să meargă 17 (peste pragul de 15 anunțat pentru clasele a VIII-a – n.red.)?”, ea a răspuns: “Exact. Rămâne înjumătățit”. Întrebată în continuare dacă “limita rămâne de 50%, nu contează pragul (de 15, respectiv 17 – n.red.)?”, Andreea Moldovan a răspuns: “Da”.

Pe de altă parte, ea a arătat că importantă este de fapt respectarea unui maxim de prezență pentru a putea organiza clasele și că situația este diferită în cazul celor cu puțini elevi:

Ea a mai spus că școlile unde mai mulți elevi doresc să meargă la școală, peste pragurile stabilite, pot cere derogare de la DSP, ținând cont și de faptul că “există niște jonglări” pentru clasele mari, iar distanța între bănci există.

Andreea Moldovan a afirmat că discuțiile nu ar fi un conflict, ci ar avea loc între “caractere puternice” în ambele ministere și ar fi un “rodaj” în colaborarea dintre instituții, iar ambele părți ar urmări, deopotrivă, “varianta corectă pentru copii”.

Ieri, ministrul Sorin Cîmpeanu a insistat, în mod repetat, pe nemulțumirea sa față de obligația de a introduce modelul hibrid, “răul cel mai mic” în cazul anilor terminali, unde prezența la clasă să fie de jumătate, vorbind la rândul său despre mici ajustări care pot fi aplicate, după caz, claselor unde mai mulți copii vor să participe fizic la ore, dacă pragurile nu sunt depășite mult.

Exit mobile version