Andreea Moldovan, Ministerul Sănătății: Pragurile de 15, respectiv 17 elevi la clasă, în anii terminali, “vin de la Ministerul Educației” / Limita de 50% este cea care contează / Școlile unde mai mulți elevi vor prezență fizică pot cere “derogare de la DSP”

12.828 de vizualizări
Sursă foto: captură Facebook/Guvernul României
Pragurile de 15, respectiv 17 elevi per clasă, în ani terminali, care pot veni la școală în sistemul hibrid sunt propuse de Ministerul Educației, a spus duminică, la Digi 24, Andreea Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății. Ea a arătat că instituția pe care o reprezintă propusese păstrarea pragului procentual, anume cel de 50% prezență fizică la clasă, propus anterior, susținând că acesta este cel care va fi luat în considerare, de fapt. Declarațiile au venit în contextul în care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, insistă, de atunci, că nu își explică de ce, spre deosebire de elevii din școala primară, cei din clasele terminale nu pot veni toți la școală, ci doar o parte.

Întrebată la Digi24 de unde rezultă diferența între ordinul comun ce prevede prezență 50% la anii terminali și prezența de 15 elevi per clasă în clasa a VIII-a, respectiv 17 în clasa a XII-a, Andreea Moldovan a spus: „Aceste cifre vin de la Ministerul Educaţiei, noi am rugat să se menţină acel 50 la sută”. Ea a afirmat, însă, că tot pragul de 50% este cel care contează.
Întrebată “dacă o clasă de a VIII-a are 34 de elevi (…) pot să meargă 17 (peste pragul de 15 anunțat pentru clasele a VIII-a – n.red.)?”, ea a răspuns: “Exact. Rămâne înjumătățit”. Întrebată în continuare dacă “limita rămâne de 50%, nu contează pragul (de 15, respectiv 17 – n.red.)?”, Andreea Moldovan a răspuns: “Da”.

Pe de altă parte, ea a arătat că importantă este de fapt respectarea unui maxim de prezență pentru a putea organiza clasele și că situația este diferită în cazul celor cu puțini elevi:

  • “Știm și noi, știu și colegii de la Ministerul Educației, care au mers într-un colectiv mult mai scăzut de această jumătate, 12 copii, 13… În cazul respectiv, clar nu se aplică regula de 50%. Dar dorim să avem un maximum de prezență a școlarilor în clasă, tocmai pentru a putea să organizăm clasele cât mai bine se poate.”

Ea a mai spus că școlile unde mai mulți elevi doresc să meargă la școală, peste pragurile stabilite, pot cere derogare de la DSP, ținând cont și de faptul că “există niște jonglări” pentru clasele mari, iar distanța între bănci există.

Andreea Moldovan a afirmat că discuțiile nu ar fi un conflict, ci ar avea loc între “caractere puternice” în ambele ministere și ar fi un “rodaj” în colaborarea dintre instituții, iar ambele părți ar urmări, deopotrivă, “varianta corectă pentru copii”.

Ieri, ministrul Sorin Cîmpeanu a insistat, în mod repetat, pe nemulțumirea sa față de obligația de a introduce modelul hibrid, “răul cel mai mic” în cazul anilor terminali, unde prezența la clasă să fie de jumătate, vorbind la rândul său despre mici ajustări care pot fi aplicate, după caz, claselor unde mai mulți copii vor să participe fizic la ore, dacă pragurile nu sunt depășite mult.


6 comments
  1. Învață despre solidaritate și respect. Dacă se îmbolnăvește profesorul, nu îl vei mai avea nici măcar online. Un profesor predă unui număr 150-300 elevi, gândește-te dacă nu este cazul unei prudențe, precauție tocmai ca să aveți toți un viitor!

  2. Ne omorâți cu faptul ca nu sunteți constanți în hotărârile pe care le luați. Nu mai înțelegem nimic… Azi hotărâți ceva, când ajungeți la numărul de cazuri de 3/1000 va răzgânditi.
    Oricum nu ați înțeles care este logica, nici noi (părinți, elevi, profesori) nu înțelegem nimic de la dumneavoastră.
    Știm doar ca nu va pasa de fapt decât sa dați bine pe sticla…

  3. Elevii mai mari vin pentru socializare.
    Perfect adevarat!
    Si tot ei raspandesc virusul!
    Domnul ministru ar trebui sa realizeze ca situatia sanitara conteaza in pandemie!

  4. Elevii din clasele terminale merg dupa scoala la mall, in parc, la terase etc. Astfel raspandirea poate fi mult mai mare, comparativ cu copii de ciclu primar. Actualul scenariu rosu a ajuns rozaliu, nu conteaza ca este confirmata o crestere a ratei de contaminare, trebuie sa dam bine la public! Elevii din clasele terminale constienti ca urmeaza un examen se pregatesc, indiferent de unde. La fel de bine pot sa vina la scoala in scop de socializare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) a fost publicat în Monitorul Oficial / Numărul comisiilor permanente din școală a fost redus la 5, diriginții au atribuții suplimentare

Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial miercuri. Documentul modifică fostul regulament cadru, adoptat în 2016. A fost redus numărul comisiilor…
Vezi articolul

VIDEO Copiii se simt singuri și izolați la școală, profesorii nu îi întreabă și nu discută cu ei despre problemele personale, spune Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale. Diriginții vor avea rol central în programul de reducere a abandonului școlar, vor fi formați să devină „coacher” pentru clasele lor și vor introduce date în SIIIR pentru care vor fi plătiți

„Copiii, când au fost întrebați dacă discută despre problemele lor personale cu cineva din școală, ei au spus că nu, ceea ce este foarte greu. Ne-am dat seama că ei…
Vezi articolul

Listele cu școlile care vor primi bani pentru combaterea abandonului școlar, runda a II-a, nu au fost publicate în termenul stabilit de Ministerul Educației. Directorii trebuie să primească granturile când începe școala / Surse: Cererile de finanțare nu au fost încă evaluate la Minister

Listele cu școlile alese de Ministerul Educației ca să primească finanțare pentru reducerea abandonului școlar, prin programul național dedicat – PNRAS Runda a II-a, nu au fost afișate de instituție,…
Vezi articolul

Reforma legii Deca-Iohannis propune un profil al absolventului de liceu redactat în mare parte acum 6 ani / Ministerul Educației a așteptat din 2018 să elaboreze documentul ce conține pasaje mari din cel care a fost în dezbatere publică atunci

Ministerul Educației lansează în dezbatere publică un profil al absolventului de liceu, care conține multe pasaje copy paste sau rescrise pe alocuri cu alte cuvinte dar care au același sens,…
Vezi articolul