Conducerea Liceului Teoretic Azuga, din județul Prahova, unde mai mulți elevi s-au plâns că o profesoară de matematică i-a lăsat corigenți intenționat, și nu au putut susține Evaluarea Națională, a deschis o anchetă în acest caz pentru a verifica acuzațiile, la 2 săptămâni de când părinții au semnalat situația. Directoarea liceului, Narciza Mincu a confirmat pentru Edupedu.ro că sesizări similare au mai fost făcute pe numele profesoarei de matematică și în urmă cu 10 ani. La rândul său, și Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Prahova a deschis o anchetă, dar care vizează managementul defectuos al conducerii liceului.
- De precizat: termenul limită pentru finalizarea anchetei conducerii liceului este 19 iulie, iar elevii pot susține corigențele până pe 14 iulie. Însă, chiar dacă elevii trec corigența la matematică, ei nu pot participa la prima repartizare computerizată pentru admiterea la liceu, pentru că nu au avut posibilitatea să dea Evaluarea Națională fiind cu situația neîncheiată.
- Edupedu.ro a încercat să o contacteze pe profesoara de matematică, dar nu a răspunsul apelurilor.
Mai mulți părinți au depus o sesizare ce cuprindea o petiție semnată de sute de elevi, printre care și foști elevi, în care o acuză pe o profesoară de matematică de faptul că i-a lăsat corigenți intenționat, deși au avut note bune la începutul anului școlar.
Concret, 12 elevi dintr-o clasă de a VIII-a de la Liceul Teoretic din Azuga nu au putut să susțină Evaluarea Națională pentru că au rămas corigenți (n. red. Elevii care au corigențe sau sunt repetenți nu pot susține Evaluarea Națională, dar pot intra abia în etapa a doua a repartizării computerizate la liceu, când sunt mult mai puține locuri disponibile și scad șansele pentru un loc la un liceu de top).
Părinții o mai acuză pe profesoară că le-a dat note mici elevilor dacă nu făceau meditații cu ea. Directoarea Liceului Teoretic Azuga, Narciza Mincu, a confirmat pentru Edupedu.ro că o comisie a școlii verifică aceste sesizări.
“Verificăm acuzațiile de bullying care se exercită asupra copiilor de către doamna profesoară de matematică și dacă elevii primeau note mici dacă nu ar fi făcut meditații cu ea. Comisia va cerceta și va vedea dacă ceea ce afirmă părinții se infirmă sau se adeverește”, spune directoarea Liceului Teoretic Azuga, Narciza Mincu.
Sesizarea părinților a fost depusă la secretariatul liceului în data de 20 iunie, la 4 zile după ce anul școlar s-a încheiat, însă ancheta a început propriu-zis abia după două săptămâni.
“Ancheta preliminară a început imediat ce a fost depusă plângerea, iar cercetarea a început săptămâna aceasta”, a precizat directoarea liceului, fără să menționeze o dată anume.
Termenul limită pentru finalizarea anchetei este 19 iulie, dar “probabil săptămâna viitoare se va încheia cercetarea”, spune directoarea liceului.
Potrivit calendarului oficial, elevii pot susține corigențele până pe 14 iulie. Profesoara de matematică în cauză nu va face parte din comisia de anchetă, potrivit directoarei liceului, Narciza Mincu. Chiar dacă elevii trec de examenul de corigență, ei nu au posibilitatea să intre în prima etapă a repartizării computerizate, potrivit calendarului oficial, pentru că nu au avut posibilitatea să dea Evaluarea Națională.
Un document trimis de Ministerul Educației către inspectoratele școlare precizează că elevii din clasa a VIII-a, care au susținut şi promovat examenul de corigență, se pot înscrie la admiterea în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a doua etapă de admitere, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 5243/2022, în perioada 7 – 9 august 2023. De asemenea, se pot înscrie în etapa a doua de admitere în învăţământul profesional și învățământul profesional dual, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 5439/2022, în perioada 25- 27 iulie 2023.
Și directoarea liceului Teoretic Azuga a confirmat că elevii corigenți se pot înscrie doar în a doua etapă de repartizare, când sunt mai puține locuri disponibile la licee teoretice, în special, fiind afectate astfel șansele copiilor de a intra la liceul dorit.
Edupedu.ro: Elevii aceștia care au rămas corigenți au pierdut totuși o etapă importantă a repartizării la liceu, aceea în care șansele erau mult mai mari?
Directoarea liceului Teoretic Azuga: Da. Dar ei pot intra la liceu sau școală profesională în etapa a II-a.
Întrebată de Edupedu.ro dacă profesoara a mai avut astfel de plângeri, în trecut, directoarea liceului a spus că în urmă cu 10 ani a fost un tip de sesizare asemănător, prin care se semnala faptul că profesoara ar fi favorizat elevii cu care făcea meditații.
O anchetă în acest caz a fost deschisă și la Inspectoratul Școlar Prahova. Ilona Rizea, inspector școlar general, confirmă că există suspiciuni legate de notele mici pe care le-a dat profesoara de matematică, pentru că elevii avuseseră note mari până la finalul anului. “Problema principală a vizat modalitatea de evaluare a doamnei profesoare la clasa a VIII-a cu note foarte mici, de 1, 2 și 3. Părinții s-au plâns că elevii rămăseseră corigenți după ce, în prima parte a anului, notele fuseseră destul de mari, fără să deschidă perspectiva unei situații de corigență, adică notele fuseseră de la 7 până la 10. Am verificat acest aspect, încă nu am terminat, ancheta este în curs, în sensul că noi am dispus cercetarea disciplinare a doamnei profesoare. Am solicitat conducerii școlii cercetarea disciplinară a doamnei profesoare de matematică”, a spus inspectoarea, Ilona Rizea.
În jur de 26 iulie se așteaptă rezultatele anchetei ISJ Prahova, „în măsura în care este posibil, intervin și concediile de odihnă ale profesorilor și ale direcțiunii și dacă nu se poate finaliza până atunci, prin consiliul de administrație, vom propune o prelungire”, a mai spus inspectoarea.
„Edupedu.ro: Dacă acuzațiile se dovedesc a fi adevărate, considerați că elevilor li s-a luat dreptul de a participa la Evaluarea Națională? Ce se poate întâmpla mai departe? Pentru că este o situație deosebită.
Inspector școlar general Prahova – Ilona Rizea: Până nu stabilim exact dacă s-a întâmplat și cum s-a întâmplat, nu pot să spun nimic legat de situația elevilor. Trebuie să stabilim dacă nivelul de cunoștință al copiilor este acela sau nu.
Edupedu.ro: Ar trebui să fie finalizată ancheta până în luna august, astfel încât acești elevi să se poată înscrie măcar în etapa a II-a de repartizare la liceu?
Ilona Rizea: Nu are legătură desfășurarea anchetei cu înscrierea copiilor în etapa a II-a. Ei se înscriu în etapa a 2-a pentru că sunt copii care nu au susținut Evaluarea Națională și atunci..
Edupedu.ro: Da, dar acești elevi nu au susținut Evaluarea Națională din cauza faptului că o profesoară i-ar fi lăsat corigenți intenționat.
Ilona Rizea: Păi, în ce sens are legătură? Că nu înțeleg. Ei oricum se înscriu.
Edupedu.ro: Se înscriu, dar nu s-au putut înscrie la prima etapă de repartizare.
Ilona Rizea: Da, e adevărat. Dar nu are legătură cu derularea anchetei.
Edupedu.ro: Dar are legătură cu punctul de la care a pornit ancheta.
Ilona Rizea: Este foarte adevărat”.
Ce sancțiuni riscă profesoara de matematică
Potrivit articolului 312 din legea Educației, alin. (2) „Sancțiunile disciplinare care se pot aplica personalului didactic și de cercetare sunt următoarele:
a) avertisment scris;
b) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control;
c) suspendarea, pe o perioadă determinată de timp, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control, ca membru în comisii de doctorat, de master sau de licență;
d) destituirea din funcția de conducere din învățământ;
e) desfacerea disciplinară a contractului de muncă”.
Atât directoarea liceului, cât și inspectoarea școlară generală nu au putut preciza ce sancțiuni riscă profesoara în cazul în care acuzațiile se dovedesc a fi reale. „Ancheta școlii, rezultatele anchetei sunt prezentate în consiliul de administrație a școlii și consiliul de administrație al școlii stabilește sancțiunea doamnei profesoare, dacă se confirmă faptele.
Termenul final al anchetei inspectoratului, deschise pe 27 iunie, în mod normal este de 30 de zile de la demararea anchetei. “Vom vedea dacă putem respecta termenul, având în vedere că este vacanță și că doamna profesoară, poate, sau direcțiunea școlii poate să aibă o perioadă de concediu și atunci prin consiliul de administrație al Inspectoratului școlar putem prelungi perioada”, a spus inspectoarea.
Ea nu a putut spune ce sancțiuni riscă profesoara:
Ilona Rizea: Asta nu vă pot spune acum.
Edupedu.ro: Dar dacă se dovedește a fi adevărat faptul că a refuzat să încheie situațiile…
Ilona Rizea: Nu pot să fac astfel de supoziții, nu știm care este gravitatea, nu putem să stabilim acum care este gravitatea faptelor și atunci nu putem să gândim nici sancțiunea.
Edupedu.ro: Dar este prevăzut în lege o sancțiune în acest caz.
Ilona Rizea: Sunt mai multe sancțiuni în funcție de gravitatea faptelor, dacă se confirmă. (…) De la mustrare până la desfacerea disciplinară a contractului de muncă, dar nu putem să stabilim acum. (…) Mustrare, sancționare cu 15% din salariu pentru trei luni, sunt mai multe sancțiuni care se dau proporțional cu gravitatea faptelor”.
Inspectoratul anchetează conducerea unității de învățământ. În cercetarea noastră prealabilă noi am identificat și anumite deficiențe de management și atunci noi ne-am sesizat împotriva conducerii unității”, a spus inspectoarea școlară Ilona Rizea. Ea nu a vrut să precizeze care sunt acuzațiile în această privință: „Ancheta este în derulare. Noi le-am sesizat și acum analizăm de la o cercetare prealabilă la una disciplinară. Nu pot să vă spun mai multe în acest moment”, a mai precizat inspectorul general școlar Prahova.
35 comments
Jegul din învățământul politizat și căpușat de prelungiri politice. Titularizarea pe post este un alt dezastru. Vezi și cazul profesorului… de fizica.
Politicul e bagat in tot sistemul public. Numirile in functii, mai ales in cele de conducere, se fac politic sau pe cumetrii. Cam asa se pare ca e si la primarii, agentii, ministere etc. Cate concursuri de inspectori generali pt ISJ uri au fost in ultimii 20 de ani? De aici si naravurile unora sau altora, fara sa intram in detalii.
Apoi, cum sa ia elevul 10 la un examen daca profesorul stie de 5 ?
Meditatiile cu elevii de la clasa la care profesorul preda ar trebui interzise prin lege. Declarație la inceputul anului școlar ca nu meditează elevii de la clasele la care profesorul preda. Fenomenul este general, dar este tolerat. La evaluarea școlilor ar trebui sa fie luata în considerare și părerea elevilor din clasele terminale după închiderea situației școlare, pe baza de chestionar.
Caracatita are tentacule peste tot…In 99% din cazuri, reclamatiile se ,,albesc’, nimeni nu e de vina, nici usturoi n-au mancat. Cei vinovati sau implicati in mod evident nu raspund deloc. Cui sa reclami? O mana spala pe alta si impreuna obrazul…Legea? Doar ,,legea junglei” exista in fapt in acest domeniu. Restul e poveste de adormit copii.
Părinții și elevii nu au nici o răspundere. Doar profesorul. Cu astfel de mentalitate creata in ultimii 30 de ani, rezultatele vor fi mereu doar in jos. Proasta o fi profesoara aceea daca o mai lăsa corigent pe cineva. Trece-i pe proști, ei au gura mare și vor fi politicienii de mâine.😄
Așa se întâmplă și la Școală Gimnazială din localitatea Brebeni, judetul Olt.
Este o obișnuință că doamna profesoara de matematica să lase copiii corigenți și să nu susțină Evaluarea Națională.
Cunosc un copil care a avut media generala peste 8, dar doamna Claudia , profesoara de matematica a considerat că elevul respectiv nu se pricepe îndeajuns la matematica, încât să susțină capacitatea.
Le-a distrus multor copii șansele și viitorul. Dar totul este pe pile și din păcate nu se rezolvă nimic, mai ales într-o comună uitată de lume.
media generala 8 nu garanteaza ca va lua 5.ul la matematica. sunt o gramada de materii la care elevii au nota 10 si le urca media peste masura. daca era un 9 era mai batator la ochi. wi poate elevii chiar nu stiai de nota 5, eu nu cred ca doar in ultima saptamana s-au trezit ca sunt corigenti, corigenti erau cu siguranta din decembrie cel putin
Ii dai 8 și el nu e nici de 5?!Cum asa?! Ați înnebunit de tot! Un 5 de mila mai înțeleg sa fie și el om dar 8?
mustrare scrisă pentru că ai distrus viitorul a 12 elevi dintr-o clasă de 18… Ar trebuii să aruncam cu roșii în ea cum se făcea în evul mediu pentru tot ce a făcut de-a lungul celor 10 ani
Cum vine asta, “i-a lăsat corigenti intenționat”?! Se poate și din întâmplare? Adică oops! i did it again… Bieții copii, pe mâinile cui au ajuns, cum își bat nenorociții de profesori joc de viitorul lor! Adevărul e că la ce subiecte au fost la mate, aveau și copiii ăștia șansa lor, iar la română, poate o reglau din contestații.
p.s. Iar doamna inspector general așa a zis, “nivelul de cunoștință al copiilor”?!! Caragiale cred că regretă că n-a prins vremurile astea, iar altul țara asta n-are cum să mai nască, face doar cațavenci și brânzoveni. Și clauși care educă.
Caragiale emigra dacă apuca timpurile astea de fapt la vremea lui a făcut același lucru. Nimeni nu vrea sa își bata capul cu o tara de pr….. ti. Razi, razi dar îți dai seama ca îți bați joc de viata ta dacă stai cu asa oameni.
Daca intra toti in EN sau BAC si vin cu note de 1-2 este RAU, daca ii lasa corigenti, NU-I BINE. Pe bune, voi ce doriti? Sa treaca toti prostii sau sa fie corectitudine? Eu as invita ISJul cu n+1 subiecte si daca nu vor lua corigenta sa fie declarati repetenti(din cauza ISJ)
doamna Masca de la Liceul de Info prin anii 2000, vă rasuciti in chinuri prin iadurile in care sigur ati ajuns?:))
(era același tip de caracter)
Ei sarmanii stiu matematică ,dar profesoara ii lasa corigenți …”intenționat “.Iar părinții le tin isonul.
Sa ii dea profesoara in judecată pentru defaimare .
Da ,stimate domn!Sunt copii care știu matematica și dau peste un profesor care,pur și simplu,își bate joc de ei!Am un băiat, elev în clasa a douăsprezecea.Gimnaziul l- a absolvit la o scoala normala ,nu una considerata de elita.Are înclinații spre materiile de real ,la Evaluarea Nationala a obținut la matematica 9,8.La liceu ,a intrat la o clasa de SN ,prima din județul nostru ,după ultima medie de intrare.Ei bine ,aici au început frustrarile și stresul,legate de matematica.Pe lângă faptul ca d- na profesor le preda matematica de nivel1,în loc de cea de nivel 2,corespunzătoare profilului,pur și simplu nu le explica Trei sferturi de clasa era”tamaie”.”Înțelegeau ” și erau favorizați câțiva, care făceau meditații cu doamna.Plangerile părinților si ale elevilor către directiune ,nu au avut nici un succes,ni s- a spus :”nu noi v- am chemat ,d- voastră ne- ati ales”! Din clasa a unsprezecea,după stres și vizite la psiholog l’ am transferat la un alt Colegiu.Aici,situația s- a schimbat radical.Fiul meu are 10 pe linie la aceasta materie și o d-na profesor ,care nu pleacă din clasa pana când nu e convinsa ca fiecare elev a înțeles ceva.
Poate ajunge profa în judecată, pentru comportament abuziv și mă face și vre-o sută de zile de muncă în folosul comunității!La asta te-ai gândit?
Sau ești heiter?
Generația elevilor cu nasul în smart -foane , nu a aflat că matematică se învață prin rezolvarea de exerciții și probleme și dacă doamna profesor le – a pus note pe bază unui barem de notare aferent testului corespunzător unității de învățare, atunci suporta consecințele dezinteresului pentru propria preocupare de învățare !
E posibil , totuși ca unele note să fi fost acordate și ” disciplinar ” !
Părinții elevilor ar fi trebuit să țină legătura din timp cu școala ( dirigintele clasei și profesoară în cauză) !
Ceaușescu a murit acum 33 de ani, vezi că nu mai e ca atunci, notele nu se dau disciplinar, ci doar pe cunoștințe, doamna profesoara favorizeaza unii elevi și distrugr viitorul altora, iar dvs tot ii țineți partea mentalitatea asta ne tine in fundul clasamentului lumii când dăm testele Pisa
dar treceți-i clasa pe toți proștii, doamnelor și domnilor profesori! și mâine, aceștia, vor deveni miniștri, prim miniștri, poate chiar președinți de țară! mă uit cu groază că părinții, în loc să-i pună cu burta pe carte pe razgaiatii sec.XXI, reclamă profesorii!
și eu mă uit cu groaza la cum mentalitatea comunistă încă este mod de viață la unii dintre voi, poți să fi olimpic la matematica, dar când dai de un profesor bolnav la cap cum e profesoara asta, ai aceeași soartă. Stimata doamna de matematica a fost acuzată și că a vrut să calce cu mașina niste elevi, să nu mai spun toate jignirile și abuzurile pe care aceasta le adresa elevilor, asta e motivul pentru care suntem cei mai slabi la testele Pisa, cat de mult am sta noi cu burta pe carte, nu înveți nimic, pentru că se bazează totul pe memorat că papagalul
Si fix de pe conjugarea verbului A FI ti-a alunecat burta, nu-i asa, papagal mic Rares?
Bună ziua!
Sunteți siguri că acest material nu este fake?
De ce întreb?
Din câte știu, cu aproximativ o săptămână înaintea încheierii anului școlar a fost dat / a fost publicat un ordin de ministru prin care elevilor aflați în stare de corigență (elevi aflați în anii terminali) li se acorda dreptul de a susține corigența până pe data de 16 iunie 2023. Din câte îmi aduc aminte, trebuia doar să se întâlnească/întrunească consiliul profesoral și să dea o dispoziție în acest sens.
Eu personal cred că este imposibil ca cei care administrează acest site ori cei din conducerea respectivei unități de învățământ nu au aflat de acest ordin care avea un caracter imperativ.
Așadar, întreb încă o dată:
sunteți siguri că acest material nu reprezintă un fake-news?
Marius, nu stii.
1. Pentru ca a fost greva si exista posibilitatea ca unii dintre elevi sa nu aiba numarul de note necesar, s-a prelungit termenul si s-a modificat formula de INCHEIERE A SITUATIEI SCOLARE. Nici vorba de examenul de corigenta. Daca nu ma crezi, intreab-o pe Deca, ea e “creierul”.
2. Consiliul profesoral nu da dispozitii.
3. Orice ordin are caracter imperativ.
Citesc și ma minunez, elemente ale naturii ca ce este acum prin licee nu am mai văzut! Nu reușesc sa înțeleg cum de nu era asa ceva pe vremea mea, eu nu aveam asa profesori și nici nu am auzit. Încep sa cred ca amărâta nu știa cum sa scape cu mașina din mâinile copilașilor. Voi chiar credeți ca noi n-am născut azi? Voi credeți ca nu facem diferența și comportamentul provocator la care apelează elevii din ziua de astăzi ne orbește logica și inteligența. Și de am fi proștii, proștilor putem judeca situația corect bazându-ne pe experienta de viață. Ceea ce tu nu ai, mucos mic obraznic și lipsit de rușine și conștiința. Abia aștept sa va loviți de viata reala și sa vedeți ce va așteaptă de fapt. Va vor ocupa locurile de munca cei din Bangladesh pentru ca sunteți prea leneși sa munciți și vom avea directori din Somalia pentru ca sunteți prea comozi sa învățați, veți trai din ajutoare sociale și dacă nu ma credeți uitați-vă în toată UE unde este același sistem de învățământ și educare ca la noi și veți vedea primari indieni(pentru ca populația majoritara e indiană, nu de alta!), manageri și directori din Africa etc și populația alba care nu mai contează pentru ca e decadentă mai rău ca în Roma antica, trăiește din ajutoare, prins fluturi pe campii etc. Nu au copii, familie, nu le place sa învețe, nu vor sa muncească prin urmare vor fi dați la o parte. Viitorul e magnific! Tine-o tot așa!
A devenit o practică obișnuită pt mulți profesori să lase intenționat corijenți pe elevii care nu fac meditații cu ei, chiar scăzând intenționat nivelul predării pt a își atinge scopul: acumularea de bani . Aceste secături trebuiesc eliminate din sistemul de învățământ românesc, pe care l-au distrus sistematic ! E simplu de verificat : nivelul de performanță al elevilor spune totul despre nivelul de predare/performanță al profesorilor !
Sunt suta la suta convins ca daca se verifica activitatea anterioara a elevilor(teste, proiecte) sau sunt testati, corigenta se confirma.
Prostii! La matematica nu poti sa-i dai aluia nota mica daca a rezolvat corect, ca nu-i romana, sa intervina factorul subiectiv. Aia trebuiau sa conteste nota mica de cum au primit-o, sa solicite explicarea detaliata a baremului, a acordarii punctajului pe fiecare rezolvare si, dupa caz, reevaluarea facuta de catre o comisie din care respectiva profesoara nu facea parte. De ce s-au trezit acum? Ca acum, daca sunt evaluati, pot zice ca vaaai, au uitat, saracii, cum se rezolvau problemele, dar atunci erau de doispe.
Cine dracu mai vine în învățământul preuniversitar românesc dacă niște analfabeți reclamă profesorii, întâi analizați ce știu elevii corigenți și pe urmă eventual profesorii, din cauza acestor mentalități avem atâți analfabeți!!!
Aveți dreptate!
Corect!
Pare foarte implauzibil ca acesti elevi sa fi fost lasati corijenti si ei sa faca o intreaga mascarada pe tema asta, inclusiv cu instanta si presa. Si cazurile de acum 10 ani! Femeia aia ar fi trebuit sa nu mai predea niciodata. Oricum, se vor face verificari si se va descoperi adevarul.
Culmea este sa comentezi asa agresiv, de unde stii ca cei care au reclamat sunt analfabeti, sau ca parintii lor sunt? Un comentariu ca sa te afli in treaba. Mai bine te-ai delimita de asemenea specimene, pentru ca e clar ca sunt pline scolile, altfel nu ar exista reclamatii pe tema asta!
Retrage-te în pădure, ciocănitoare verde, că faci zgomot inutil!
Crede-ma, nu e zi sa nu imi doresc sa ma retrag in padure, din urmatoarele motive, nu conteaza ordinea: soferii care parcheaza pe trotuar, stapanii de caini care nu strang dupa cainii lor, profesorii care nu ar trebui sa fie la catedra (tanti din articol fiind una din ele, si presupunerea mea este ca si dumneata la fel)
Vorbeste cu Woody, poate te aranjeaza.
PS. Tu esti Why so serious sau doar fratele geaman?
cu woody Allen? woody harrelson?
nu știu cine e why so serious si in general nu mă preocupă numele altora. eu am comentat anterior cu numele meu, Mihaela, dar sunt multe Mihaele pe lume și ocazional aveau păreri opuse mie așa că am ales acest nickname. de la aceste ciocănitoare drăguțe care trăiesc și în parcuri, nu doar în păduri :)))
este însă jenant câte persoane se preocupă de numele cu care semnez in loc să își argumenteze părerea, dacă există vreuna.