Ministerul Educației anunță că abia peste o săptămână “cel târziu” va fi gata analiza privind gradul de reușită pe fiecare item pentru rezultatele simulării examenului de Bac 2024. Motivul întârzierii este faptul că profesorii au corectat lucrări până joi inclusiv. Amintim, mulți profesori au semnalat numărul prea mare de lucrări, anul acesta fiind primul an când corectările s-au făcut pe platforma digitală.
Ministerul Educației întârzie cu cel puțin o săptămână publicarea analizei pe itemi a rezultatelor simulării examenului de BAC 2024. Motivul: sunt prea multe tipuri de subiecte iar corectarea digitală a durat prea mult. Unii profesorii au corectat lucrări până joi inclusiv, spune Ministerul.
“În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare”.
- La simularea EN VIII, unde peste 176 de mii de elevi au dat simularea doar la două probe, analiza pe itemi a fost publicată de Minister în aceeași zi cu rezultatele pe țară.
Până miercuri, pe 20 martie, vor fi trimise în școli borderourile de evaluare pentru ca profesorii să poată analiza la nivel de elev lucrările care acum sunt fizic în școli.
Rezultatele de la simulare nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii de organizare a simulărilor în anul școlar 2023-2024, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.
Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. (…)
(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia”.
- Vezi aici subiectele și baremele de corectare de la Matematică, simulare BAC 2024, publicate de Ministerul Educației.
- Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea examenului de Bacalaureat 2024, publicate de Ministerul Educației
Informații de context
Mai mulți profesori au scris pe Facebook că timpul este scurt pentru evaluarea lucrărilor și numărul mare de lucrări. Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”.
Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”. Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”.
Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București a atras atenția că nu era un efort mare pentru minister dacă ar fi plătit corectarea la simulări. „Ce efort ar fi făcut ministerul dacă aloca 2 euro pe lucrare? a spus el într-o intervenție la TVR Info.
2 comments
Digitalizare la un click distanță marcă Minister si STS.(care a ajuns la randul lui sa execute toate năzbâtiile inventate in Minister)
Cât durează să extragi niște grafice si statistici din datele deja introduse de profesori?
Trebuia să vă gândiți la asta înainte să spuneți termenul limită…. sau măcar să ne anunțați fiindcă unii dintre noi încă așteptau să primească notele astăzi