ANALIZĂ Numărul școlilor din România diferă de la o zi la alta. Cifrele prezentate de Ministerul Educației în ultima săptămână arată că instituția nu prezintă date coerente despre situația scenariilor din unitățile de învățământ

5.241 de vizualizări
Numărul școlilor din România - Admiterea în clasa a V-a
FOTO: Freepik.com
Numărul școlilor din România este diferit de la o raportare la alta, potrivit cifrelor prezentate de Ministerul Educației. Analiza datelor publicate în ultima săptămână scoate în evidență fluctuații de zeci sau chiar sute de unități de învățământ.

Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli. Erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

De ce diferă numărul școlilor de la o zi la alta?

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Joi, 17 septembrie, la 3 zile de la debutul cursurilor, ministerul Educației publică date care arată că sunt de fapt 17.656 de unități de învățământ. Față de începutul săptămânii au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Scenariile10 sep13 septdiferență 13.09/10.0917 septdiferență 17.09/13.09
Verde 12.61012.423-18712.981558
Galben4.8924.915234.375-540
Roșu2382622430038
mixt77
Total unități 17.747 17.600-1471765656
Sursa: calcule pe baza datelor edu.ro/ministrului Educației

În plus, față de raportul din 10 septembrie, 62 de școli au intrat în scenariul roșu, fără să existe o schimbare a situației epidemiologice din localitățile respective, potrivit comunicării de la INSP.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Educației, numărul unităților de învățământ din sistemul preuniversitar este de 17.796. În nicio raportare de până acum instituția nu a prezentat scenariile pentru toate școlile din România.

FOTO: Freepik.com


2 comments
  1. Chiar nu știu de ce vă mirați. Au fost zone (cartiere , orașe, școli) cu propuneri concrete pentru începerea școlii și nu au fost băgate in seamă

  2. In Iasi, cam toate scolile sunt pe scenariul galben dar nu se respecta nimic. Sunt scoli cu clase ce merg cu prezenta integrala, si sunt foarte multe scoli, licee mari care merg pe hibrid inclusiv la clasele a8-a si a 12-a. Ordinul in care se spune ca cei din clasele a8-a si a 12-a merg fizic la scoala si in scenariul galben este cu caracter informativ sau obligatoriu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jumătate din elevii care au susținut simularea la Logică – BAC 2025 nu au făcut diagramele Venn și un silogism valid la subiectul III / Întrebarea din grilă la care au răspuns corect cei mai puțini elevi – analiză rezultate pe itemi

La simularea Bacalaureatului 2025 la Logică, argumentare și comunicare, aproape jumătate dintre elevi nu au reușit să rezolve corect exercițiile care presupuneau validarea unor silogisme și construirea de definiții, potrivit…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, trei propuneri pentru o digitalizare reușită în Educație: Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național / Să stabilim cum creștem motivația / Să dăm vouchere pentru meditații cu o impozitare simplă ca să nu mai fie tabu

Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național, este una dintre cele trei propuneri făcute de Daniel Funeriu, ministru al Educației în…
Vezi articolul

Este imposibil ca istoria românilor și cea universală să fie parcurse în doar doi ani, cu o singură oră de istorie pe săptămână, arată analiza Facultății de Istorie a UB pe noile planuri-cadru propuse în dezbatere: Elevii vor risca să devină analfabeți funcțional din punct de vedere istoric

Reacție categorică a Facultății de Istorie a Universității din București care cere Ministerului Educației și Cercetării (MEC) să revizuiască proiectul de plan-cadru de liceu lansat pe 31 ianuarie în consultare…
Vezi articolul