ANALIZĂ Elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din Brăila a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.59 în cei patru ani de gimnaziu

56.062 de vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii sub 3 la examenul de Evaluare Națională 2022 au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai mari cu cel puțin 4 puncte. Edupedu.ro a analizat rezultatele din 8 județe din România.

Menționăm că Evaluarea Națională are doar două probe, cele de română și matematică, în schimb media de la clasă este formată din toate mediile disciplinelor studiate în cei 4 ani de gimnaziu. Este un semn de întrebare că elevii cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au mediile gimnaziale peste 6. Este al patrulea an consecutiv de când Edupedu.ro semnalează deferențele uriașe dintre mediile de la Evaluare și mediile din clasele V-VIII.

Ministrul Cîmpeanu a declarat că media de gimnaziu din cei 4 ani ar putea să nu mai fie luată în calcul la media admiterea la liceu, fără să precizeze o rezolvare a problemei de fond: „Este în dezavantajul elevilor să iei în calcul această pondere a notelor din gimnaziu pentru că nu mai pot să faci niciun fel de diferență între cei care au note între 9 și 10, conforme cu competențele pe care le posedă și ceilalți elevi care au note între 9 și 10 și nu au nicio legătură cu ceea ce trebuie să însemne un elev de 9 și 10”. – detalii aici

Metoda analizei. Am luat un eșantion format următoarele județe: Brăila, Teleorman, Constanța, Arad, Maramureș, Iași, Dâmbovița, Vâlcea și Municipiul București. Am analizat din listă aproximativ 20 de poziții din jurul mediei 3 la Evaluarea Națională (intervalul 3.00-1.00) la Evaluarea Națională 2022 și le-am comparat cu mediile pe care le-au luat la clasă, adică media ciclului gimnazial V-VIII.

În București, sunt 12 absolvenți de clasa a VIII-a care au media de la Evaluarea Națională egală sau mai mică decât 2. Dintre aceștia, cea mai mică medie obținută la examen a fost 1.00. Astfel, un candidat a luat nota 1 atât la limba româna, cât și la matematică. Media claselor V-VIII a elevului menționat mai sus este de 7.29

Un elev din Capitală are media de absolvire a claselor V-VIII 7.46, iar media de la Evaluarea Națională este 1.75. Acest elev de clasa a VIII-a a obținut nota 1.50 la limba română, iar la Matematică a luat 2.

Am analizat mediile și din județul Brăila, iar elevii cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă peste 6, în general. 5 candidați cu medii cuprinse între 3.27 și 3.52 la examen au mediile claselor V-VIII între 8.00 și 8.47.

Un singur candidat din județul Brăila are media mai mică decât 2 la Evaluarea Națională. Elevul a obținut media de examen 1.85. La Limba română a luat 2.20 și la matematică – 1.50. Media claselor gimnaziale este de 6.84.

De menționat este că un elev din județul Brăila are media claselor V-VIII 9.59. Cu toate acestea, media de la Evaluarea Națională este de 2.95. Acest elev a obținut nota 3.40 la limba română, iar la matematică – 2.50.

În Teleorman, elevii cu medii între 2 și 3 la Evaluarea Națională au media la clasă peste 6.

Și în județul Constanța situația mediilor este la fel, adică în jur de 3 la Evaluarea Națională și 6-7 la gimnaziu. Există și aici un caz aparte al unui elev care a avut media 2.37 la Evaluarea Națională (1.75 la română și 3.00 la matematică) și care în clasele V-VIII a avut media de absolvire 8.05.

În județul Arad, un elev cu media 2.45 la Evaluarea Națională (2.40 la limba română și 2.50 matematică) are media claselor V-VIII de 8.62. Candidații cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au media de absolvire între 6 și 8. De asemenea, un alt candidat cu media claselor gimnaziale 8.28 are media de la Evaluarea Națională 2.40. La română a luat 3.30, iar la matematică – 1.50.

Tot în județul Arad, un elev cu media claselor V-VIII de 8.49 a luat la Evaluarea Națională următoarele note: 2.25 la română și 2.00 la matematică. Media de la Evaluarea Națională este de 2.12.

În județul Maramureș, un candidat cu media de 1.30 la Evaluarea Națională (1.60 la limba română și 1.00 la matematică) are media claselor gimnaziale de 8.42. Situația este similară și în cazul candidaților cu media sub 3 la Evaluarea Națională care au media claselor V-VIII peste 6.

În județul Iași, elevii cu media sub 3 la Evaluarea Națională, au mediile gimnaziale peste 6.

În județul Dâmbovița, situația este asemănătoare cu județele de mai sus. Candidații cu medii mai mici ca 3 la Evaluarea Națională au mediile claselor gimnaziale peste 6. Un elev din Dâmbovița are media de absolvire 7.91, iar media de la Evaluare este de 1.20. La limba română a luat 1.40 și la matematică a primit 1.

În județul Vâlcea, un candidat cu media de absolvire 8.16 are media de la Evaluarea Națională 1.75.

Calculul mediei de Admitere la liceu 2022

1. Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, și media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

2. Calculul mediei de admitere se face astfel:

𝑀𝐴 = 0,2 × 𝐴𝐵𝑆 + 0,8 × 𝐸𝑁∗

unde:
MA = media de admitere;
ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
EN = media generală obținută la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a.

* Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate și se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență în perioada prevăzută de calendar. Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităților naționale.

II. Calculul mediei finale de admitere utilizate pentru admiterea în învățământul liceal vocațional, profilurile artistic, sportiv și teologic, pentru anul școlar 2020-2021

1. Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv și pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

2. Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 va avea loc în data de 14 iulie.

Într-o analiză recentă Edupedu.ro a arătat cum are loc „devalorizarea” notelor la Evaluarea Națională în acest an. Și asta pentru că poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu. La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri. (detalii aici)

Amintim că elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere la liceu, în prezența părintelui și a dirigintelui, în perioada 4-11 iulie 2022, conform calendarului. – detalii aici

Citește și:
Ministrul Educației spune că sunt suficiente locuri la liceele din București, după ce două petiții semnate de peste 3 mii de persoane cereau suplimentarea numărului acestora
Suplimentarea numărului de locuri la liceu pentru clasa a IX-a, cerută în două petiții de către sute de părinți
Eliminarea mediei de gimnaziu la admiterea la liceu / “Ce argumente am avea s-o păstrăm în condițiile în care în care am văzut bine, lipsa de relevanță notelor”, spune ministrul Educației, fără să precizeze de când s-a putea aplica
ANALIZĂ Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri
ANALIZĂ Media pentru admiterea la liceu devine irelevantă, în București, pentru majoritatea candidaților. Elevi cu note mari vor ajunge la licee la care anii trecuți s-a intrat cu medii mici / Oficialii din Ministerul Educației au transferat problema părinților și le-au dat „un sfat”
Ghid de Admitere la liceu 2022. Ce înseamnă fiecare filieră și profil în parte, ce competențe ar trebui să obțină un elev de la specializarea aleasă și ce meserii ar putea alege apoi – recomandările Inspectoratului Școlar Iași
Admitere liceu 2022. Procedura pentru completarea fișei de înscriere, alături de părinte și diriginte la școală / Fișa poate fi transmisă și prin e-mail, cu o declarație pe proprie răspundere – descarcă model
DOCUMENT Admitere liceu 2022 în alt județ: Completarea opțiunilor se poate face și online, potrivit procedurii

28 comments
  1. Sport, desen, muzica, religie, ed tehnologica,etc. Sunt multe discipline unde media anuala este mare, deci media 5-8 creste. Totusi media la mate e f mica. De ce promoveaza elevul? Vezi “sindromul Braila”- ministerul ii cerceteza pe cei care lasa corigenti (cls 8), vezi “negocierea notelor” sau “recomandarea” ministeriala (preluata de inspectori zelosi) de a nu lasa elevi corigenti dupa perioada online (toate clasele).
    Evident, sunt multe uscaturi care nu au ce cauta in invatamant, dar daca luam masuri ca sa dam bine la partid… asta e, mai facem o schimbare, poate inca o reforma.

  2. Astfel de situatii apar pentru ca profesorii nu sunt evaluati, nu analizeaza nimeni ce note dau la clasa si ce rezultate au elevii la evaluari. Si daca sunt probleme, ce masuri se iau?!

  3. Sinceră sa fiu,chestia asta cu “sa nu mai luăm în considerare media din clasele “V-VIII” este o prostie!Dupa ce ca anul acesta corectorii de la examen au corectat atât de bine încât aproape toți copii au depus contestație la română, vreți sa le luați toate sa șansele copiilor!Sa știți ca un copil nu trebuie sa fie Einstein ca sa arate ca sunt deștepți! Rușine sa va fie!

    1. Einstein?! Nu le cere nimeni așa ceva! Nu trebuie să fii geniu ca să iei note decente la EN! Trebuie să înveți! Este atât de scăzut nivelul cerințelor, încât mi-e jenă de generații de adulți, care va vor fi colegi, care nu vor știi să facă ABSOLUT nimic decât să stea pe aplicații și social media! Ce veți spune atunci când va trebui să-l învățați să scrie, să gândească o operație…și multe altele!
      Știți ce a spus unul dintre miile de cei de care nu ne este milă?! Că atmosfera este un râu!
      Știti ce a scris un altul la EN română că uneltele din magazia personajului sunt ,,materialele”, ,,foaia de șmirghel” este obiect! Câțiai știu de ciocan, teslă, șurubelniță, joagăr, clește, patent…Aaa, nu, ai noștri sunt deștepți, cum să bată cuie! 🥺
      Când un copil la clasa a VIII-a nu știe să identifice, să zicem, un substantiv, asta deja este un lux, dacă știe, dar să nu știe să scrie și să citească și să primească 7, 8, 9 la toate disciplinele și doar la română să aibă 1,2, știți ce presiune este pe acel profesor ,,sadic”, fără suflet, cum sugerați dumneavoastră?! Încep discuțiile din toate părțile, de la colegii ,,bunii-samariteni” : ce rezolvați dacă rămâne corigent”, recomandări de la conducere ,,să fim îngaduitori” că nu dă bine la raportul Domniei sale, doar toți copiii sunt iluștri, da la primărie…și tot așa, până cedezi! Și vine acest moment când îi judecați pe cei care le dau media 5 sau 6, ca să scape de acest stres și îi ia ministerul și opinia publică la șuturi! Tot pe ei, nu pe ceilalți care au fost ,,buni-samariteni”! 😥
      Acei copii care nu se încadrează, pot merge la licee tehnologice, la școli profesionale!
      A face o meserie nu este o rușine, așa cum li se induce!
      Da, sunt de acord să se scoată media claselor V-VIII de la calculul mediei de admitere pentru liceu! Nota la EN reflectă, cât de cât adevărul, cu toate că este discutabilă și probitatea morală, nivelul de constiință și modul de evaluare ale profesorului-corector!
      Da, sunt de acord să se facă o evaluare psihologică reală, serioasă a elevilor și să li se creeze un profil al absolventului de gimnaziu, serios și aplicat, să plece cu un portofoliu, cel puțin la materiile în profilul în care va face admiterea, în care să se specifice, clar, corect, fară cosmetizări ca să dăm bine, care sunt competențele elevului.
      Da, sunt pentru un examen de admitere la liceu pe specificul profilului pe care dorește și este consiliat să-l urmeze, ca să nu mai ajungă la mate-info și filologic copii care nu știu tabla înmulțirii sau nu știu să scrie!
      Da, sunt de acord ca profesorii-evaluatori să dea probă în fiecare an, înainte de participa la corectarea lucrărilor la EN și BAC!
      Da, sunt de acord ca elevii de liceu să nu mai studieze decât discipline profilului pe care l-au ales, nu toate disciplinele, să fie 6, dacă atâta este necesar să studieze, dar să le facă așa cum ar trebui, serios și implicat și notat corect și cât mai obiectiv!
      Da, sunt acord cu evaluare standardizată, la nivel național, la sfârșit de an școlar, aproape real, unde se situează elevii și cine greșește!
      Da, sunt de acord ca disciplinele care țin de vocațional să nu mai aibă note: religie, desen, muzică, tic, opțional, tehnologie, educație fizică, educație socială, educație financiară, judiciară etc. și atunci, poate se va mai remedia câte ceva! Plouă în cataloage cu 9 și 10 la aceste discipline! 😥
      Și ar mai multe de adăugat! 😕

  4. Sunt situatii absurde: 1. profesorul dă ore și învață elevul în particular, dar nu face același lucru și la școală.
    2. Notele examenelor anuale ale profesorilor sunt oglinda pregatirii lor.
    3. Profesorii cotați slab suspendați pâna la promovarea examenului într-un mod corespunzător (un an de studiu, fără plata de la școală).
    4. In era tehologiei se pot crea profesori electronici (selectați dintre cei cu har) care să predea automat în locul celor absenți/ care promovează examenul cu notă mică (de exemplu sub 8).
    5. Pentru elevii cu probleme: clase/ ore suplimentare cu secondarea parintilor, repetarea anului și amenzi (parinte-copil muncă în folosul comunității/ școlii)
    6. Concluzie: vai de profesorul care nu e depășit de elev, că ajunge la conducere și ne scufundă pe toți.

  5. Acum multi ani era afisat un comparator al mediilor, ce arata pentru fiecare scoala mediile la Evaluarea Nationala si pe fiecare an de studiu, pentru fiecare elev.
    Avand invedere ca atata transparenta nu e ”buna”, nu am mai vazut public asemenea comparatoare.
    Scolile promoveaza elevii la gramada, dar filtrul evaluarii nationale si al BAC-ului arata realitatea care uneori se ”cosmetizeaza” prin neinscrierea la examene decat a acelor elevi care vor putea promova.
    Dar ce mai conteaza, in tara unde plagiatele nu sunt analizate ci sunt ascunse sub plapuma justitiei grijulii cu ”stabilitatea politica” a tarii.
    Cel putin 75 % din invatamantul din Romania este la pamant, legea in vigoare a educatiei a fost bine conceputa dar a fost distrusa prin sutele de modificari ce i s-au aplicat!
    Las, ca iese ”Romania Educata”, tocmai buna de format romani de cules de sparanghel!

    1. Că învățămîntul e la pămînt se știe. Dar asta e atît din cauza guvernanților cît și a profesorilor. Nu are ce căuta în sistem un neica nimeni care îi dă copilului la evaluare 8,05 iar după contestație lucrarea primește 9,00.

      1. Și eu sunt mamă de copil care a făcut contestație și i-a scăzut nota, nu i-a crescut. Mă tentează să îl numesc neica nimeni pe cel care a evaluat lucrarea la contestație…

        1. Mămico la tine e altceva. Tot cu un punct i-au scăzut nota? Dacă e maxim 0,3 puncte asta e nota corectă. Dacă copilul meu nu știe să se evalueze eu știu. Am corectat lucrarea lui după barem și am zis că nu poate lua sub 8,80. Deci acei profesori sint neica nimeni.

          1. A scăzut cu 0,50. Și eu știu să corectez după barem, asta am și făcut. Dacă nu eram convinsă că nota trebuie să fie cu 0,50-0,75 mai mare, nu făceam contestație.
            Nu vă criticam. Mi-a trecut prin minte faptul că e posibil să nu îmi fi spus copilul adevărul, să nu își fi amintit exact ce a făcut în lucrare.
            Și, fiind vorba de limba română, mă omoară atâta subiectivitate în evaluare. Parcă ar fi o loterie, nu evaluare după barem. Nu știu cine a avut dreptate, primul sau al doilea evaluator. Exista posibilitatea să vedem lucrarea, dar la ce mai folosește asta, din moment ce nota rămâne aceeași, indiferent de ce constați la vizionare?

  6. Sincer, pe o parte e normal pentru că la examen notarea începe de la 1 punct iar media de trecere este 5(cinci). E atât de greu de calculat?!!!!!

  7. Mai oameni buni!
    Nu vedeți ca incompetenților asta va duce unde vrea el?!
    El discuta doar de acei elevi elevi cu note foarte mici,unde nici copilul și nici parintii nu sunt interesați de carte!
    Sa spună de ce a redus clase la licee de prestigiu,de ce copii cu media 9 nu vor putea întra la nici un liceu decent în București…

    1. Nea Ioane, există și școli profesionale.
      In societate nu e nevoie doar de doctori, avocați,…e nevoie și de meseriași

  8. Cel mai șocant caz pe care l-am descoperit este al unui elev din Dolj, care a luat 4.05 la română, 2,30 la matematică, iar media lui din gimnaziu este 9,80!

    1. Notele ,indiferent de disciplină, au aceeași valoare în calcularea mediei de sfârșit de an școlar. Un elev cu 5 la matematica și 5 la romana, dar cu 10 la ed.fizica, 10 la ed.tehnologica , 10 la muzica și 10 la religie ajunge deja la o medie de peste 8 ( 8,33). Pentru asta ar trebui ca la disciplinele enumerate mai sus, in afara matematicii, lb.romane, fizicii, chimiei,biologiei, istoriei, geografiei și al unei discipline opționale trabscurriculare, celelalte discipline sa fie evaluate la finalul modului cu Admis/Respins.

  9. Sunt multe discipline care cresc media , fără a avea legatura cu învățatul, cum ar fi de exemplu purtarea , deci nu are niciun sens să faci comparatie

    1. Eu aș menționa mai multe.
      Ar fi perfect daca la finalul clasei a 8-a elevii ar da și alte probe. Mi-ar placea să văd o comparație și la discipline precum religie, educație fizică, educație plastică, educație muzicală…
      E strigător la cer cum o seamă de profesori evaluează. Pentru a nu avea probleme, dau medii mari (că doar nu ați văzut profesor care dă media 10 să fie reclamat) .

  10. Nu este singurul caz. De luni bune spun, degeaba se pare despre modul în care se dau notele în învățământul românesc. Părinții în unele cazuri și directorii fac presiuni asupra profesorilor să pună note mari. Desființați modul de admitere actual la liceu!

    1. Poi nu este corect deoarece unii elevi poate au note mici doar la lb romana si matematica iar la celelalte materii se descurca mai bine,sunt mult mai usor de învatat si nu se pune atata presiune pe istorie,geografie,biologie,engleza etc mai putina materie de retinut deci ar fi un dezavantaj desfiintarea modului de admitere actual.

    1. # Bubu, Alexandru, Georgiana

      Ce ar fi de comparat!?
      Judecand dupa nivelul de pregatire al unui elev care a luat: 2 la romana si 1,5 la mate, acesta nu avea ce sa caute in examen, pentru ca ar fi fost corijent la cele doua materii si evident repetent.
      Cum puteti sa sustineti ca un elev de 2 la romana si 1,5 la mate, exceleaza la restul materiilor!?
      Mergand pe logica voastra, lipsita de logica, chiar si avand 10 pe linie la restul materiilor, nu ar fi trecut clasa din cauza celor doua la care este praf.
      Aceste medii umflate, nu fac decat sa reflecte dispozitia conducerii scolilor, da a promova analfabetismul functional, in incercarea disperata de a nu se discredita ca institutii.
      Gandire bolnava, intr-un sistem bolnav.
      Atat elevii dar mai ales parintii stiu in ce colaps se afla invatamantul romanesc.
      Putem spune fara sa gresim: RIP

      Cat despre elevi, de 1 sau de 10, bafta la repartizare.

    2. Cel care are media gen 9.8 cu siguranță are cel puțin 9 la română si 9 la matematică
      Oricum nu se justifică 2-3-4 la EN.

    1. Dacă faci contestație nu înseamnă că îți dă de pomană o notă. Se presupune că acum corectează niște profesori un pic mai buni care știu să urmărească un barem nu niște neica nimeni cu note de 2 la definitivat sau titularizare.

      1. Nu presupuneți nimic! Și la contestație pot fi profesori care ,,să urmeze anumite ,,sfaturi” sau să fie nervoși că a avut tupeul să conteste elevul, sau să interpreteze cum dorește lucrarea sau să nu adune corect, sau…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Cătălin Ciupală: Mă îngrijorează copiii care iau note sub 5 sau sub 4. Arată nu doar analfabetism funcțional. S-ar putea ca o parte dintre ei nici să nu fi înțeles ce trebuie să facă / De 10 ani nu a fost alimentat sistemul cu profesori de calitate

„Mă îngrijorează foarte mult copiii care iau note sub 5 sau sub 4, acei 20% care n-au putut să facă calcule de clasa a II-a. Arată nu doar un analfabetism…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Elevii din clasele primare și gimnaziu, care au ”abateri de la program”, vor sta mai mult la școală din semestrul 2

Elevii din învățământul primar și gimnazial care au ”rămâneri în urmă de la nivelul clasei”, vor face ore suplimentare, în școală. Declarația a fost făcută miercuri, 2 ianuarie, la Antena 3 de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban

Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în…
Vezi articolul