ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

5.710 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre elevi, pe parcursul celor 12 ani de școală. Asta arată o analiză făcută de Departamentul de Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României. “Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor”, a declarat Măriuca Talpeș, coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Generația copiilor născuți în 1999 numără 234.600 de copii, arată datele oficiale de la Institutul Național de Statistică, citate de Ministerul Educației. Dintre aceștia, s-au înscris în clasa I în anul școlar 2005-2006 un număr de 226.324 de copii. Între numărul de născuți în generația aceasta și numărul celor înscriși la școală este o pierdere de doar 8.276 de copii, adică 3,53%.

Până în clasa a IV-a au mai ajuns 202.427 de persoane, potrivit datelor citate de documentul CDR, date care provin din studii ale Institutului pentru Științele Educației și UNICEF. În clasa a VIII-a, din această generație, mai erau doar 183.312 elevi. În clasa a X-a (finalul învățământului obligatoriu) mai erau 169.230 de persoane, iar dintre acestea, numai 111.544 s-au prezentat la examenul de Bacalaureat. Este vorba despre jumătate din generaţia care a intrat în clasa I în urmă cu 12 ani.

În final, dintre cei prezenți, doar 86.813 au promovat examenul de Bacalaureat în anul 2017. Asta înseamnă că doar 42% dintre cei care au început şcoala au și absolvit studiile cu diplomă de Bacalaureat. Au fost luați în calcul aici și absolvenții de învățământ profesional (certificatele profesionale).

Dintr-o clasă de 24 de elevi în clasa I în anul 2005-2006, doar 10 au promovat examenul de bacalaureat peste 12 ani. Doi elevi din 24 s-au înscris la școala profesională, care nu se finalizează cu examen de BAC, menționează studiul.

Ăsta este un lucru foarte trist, pentru că dacă ne plângem de lipsa forței de muncă, putem spune că de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva. Avem un potențial foarte mare pe care-l putem salva pentru industrie“, a declarat coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeş, la prezentarea documentului cu propuneri din partea mediului de afaceri pentru viitoarea lege a Educației.

Legat de problema abandonului școlar, datele prezentate de CDR arată că:
  • procentul celor care renunță la școală în ciclul primar (clasele I-IV) este de 8,4%.
  • Până în clasa a VIII-a, abandonul şcolar ajunge la 16,4%.
  • La finalul învăţământului obligatoriu (clasa a X-a), abandonul școlar era de 21,9% în anul şcolar 2016-2017, potrivit documentului citat.
  • Procentul celor care au abandonat şcoala, nu s-au prezentat la Bacalaureat ori nu au luat medie de promovare la bacalaureat a fost de 58%.

Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor“, a mai spus Măriuca Talpeș.

FOTO: Image by TheoRivierenlaan from Pixabay

Citeşte şi: 


2 comments
  1. E nevoie de oameni competenti care sa fie invatatori si profesori. Pentru asta e nevoie de o apreciere mai mare a muncii lor, poate si un salariu mai mare. Nu ne dam seama dar investitia in invatamant de acum poate sa creasca economia enorm de mult in 10-12 ani.

    Copii se lasa de scoala pentru ca scoala nu e facuta pentru nici pentru ei, nici pentru era in care traim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Ședință de Guvern luni, la ora 11:00, pentru suspendarea orelor și în școlile private. Ministrul Finanțelor anunță că școlile și grădinițele particulare pot primi mâine elevii, dar de marți se vor “bucura de același tratament cu celelalte școli”

“Am fost anunțați că mâine, la ora 11:00, are loc o discuție în format hibrid și va fi remediată această greșeală, astfel încât și școlile private să se bucure de…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Cum introducem inteligența artificială în școli? INTERVIU Profesoara Yiran Zhao, expert OECD: Ca să le dăm cu adevărat putere profesorilor atunci când promovăm tehnologiile AI, cheia este să gândești din perspectiva profesorului

Cum introducem inteligența artificială în școli și licee? „Primul lucru la care se va gândi un profesor când îi vei spune că poate folosi inteligența artificială pentru învățare personalizată va…
Vezi articolul

Anchetă în cazul elevului navetist care a fost călcat de tren în drumul pe jos la școală. Ministerul Educației: Programul de dotare a UAT-urilor pentru asigurarea transportului școlar este gestionat de către Ministerul Dezvoltării

Ministerul Educației a cerut Inspectoratului Școlar Județean Iași „analizarea circumstanțelor evenimentului” tragic din orașul Podu Iloaiei, unde un elev de 12 ani a fost călcat de tren pe când traversa…
Vezi articolul

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Profesorul Ion Ivan: Inteligența artificială nu este un pericol pentru profesori, are exact acele limitări care fac munca creativă și complexă a profesorului de neînlocuit / În prezent, digitalizarea nu mai este concepută în educație fără aplicații care au încorporate elemente de AI

„Inteligența artificială nu este un pericol pentru profesori, pentru că are exact acele limitări care fac munca creativă, originală și complexă a profesorului de neînlocuit. În momentul de față, digitalizarea…
Vezi articolul