Analiză de șantiere, la început de an școlar. Câte proiecte de unități școlare sunt în lucru în România, țara cu buget sărac pentru Educație?

203 vizualizări
Proiect de renovare de școală / Foto: Primăria Cluj-Napoca
Anul școlar 2021-2022 începe în România, luni, 13 septembrie, după luni de nesiguranță și cursuri online, cu un sistem educațional care are alocat în bugetul anual un procent modest din PIB, cu o rețea în care zeci de unități nu au autorizație sanitară sau de protecție la incendiu și care are încă școli cu toaleta în curte. De ordinul zecilor. În acest context, câteva cifre ca răspuns la întrebarea: cât investește România în școli? O analiză economedia.ro.

Peste 1.000 de proiecte publice din sectorul educațional sunt în lucru sau în pregătire în acest an, potrivit datelor monitorizate de IBC Focus, companie de consultanță care urmărește șantierele din România. Investițiile estimate sunt de 7,2 miliarde de lei. Doar aproximativ o treime dintre aceste proiecte sunt deocamdată în construcție. Din total, peste 400 vizează modernizări.

În 2021 au fost monitorizate 1.073 proiecte publice de tip educațional la nivel național. Acestea vizează o suprafață de 2,54 milioane mp, iar valoarea investițiilor atinge suma estimată de 7,24 miliarde de lei.

Citește articolul complet pe economedia.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scriitorul Radu Vancu, mesaj către profesori: Luni cred că va fi ziua crucială, psihologic vorbind. Să nu renunțe la deja o jumătate de lună de grevă în care și-au arătat demnitatea, și-au arătat forța morală și să meargă cu forța morală până la capăt, tocmai de dragul copiilor noștri

Momentul psihologic va fi ziua de luni, spune scriitorul Radu Vancu. Acesta le-a transmis un mesaj profesorilor din învățământul preuniversitar, într-o emisiune B1TV – să nu renunțe și „să meargă…
Vezi articolul

Cursurile pentru profesori – componentă importantă în procesul de transformare digitală a școlilor / Profesorii pot deveni creatori autentici de conținut educațional prin formările EDUS, susținute de formatori cadre didactice (P)

Transformarea digitală a școlilor nu se poate face doar prin platforme și echipamente, ci mai ales prin oameni. De aceea, pilonul 3 al noii viziuni EDUS a devenit firesc una…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul