Analiza datelor de la inspectoratele școlare județene de la începutul lunii septembrie nu previzionează probleme pentru plata utilităților, după cum a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la videoconferința cu prefecții. Aceasta a mai spus că va cere o altă analiză și că „nu susținem, nu încurajam trecerea în online a școlilor, mai ales după doi ani pandemici, care au generat goluri în procesul educațional”.
„La nivelul țării nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie. Vom relua analiza pentru a vedea eventualele evoluții, în așa fel încât să știm din timp potențiale probleme, pentru a putea să le rezolvăm”, a precizat ministrul Educației.
Tot în cadrul videoconferinței, premierul Ciucă a spus că „sincer, nu văd și nu accept ca să întrerupem procesul de învățământ, pentru că nu există termie în vreuna din unitățile de învățământ”.
- Săptămâna trecută, Ligia Deca a anunțat în prima conferință de presă că unul dintre obiective este ca „școlile să rămână deschise indiferent de evoluția crizei energetice”. –detalii aici
Redăm declarația completă a ministrului Educației:
Ligia Deca: „În primul rând, Ministerul Educației a ridicat deja problema pregătirii pentru asigurarea condițiilor normale de funcționare a școlilor în perioada sezonului rece. Beneficiem de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119 de anul acesta, care plafonează tarifele pentru energia electrică și pentru gaze. Practic, așa cum am spus și săptămâna trecută presei, prețul fiind plafonat, nu ar trebui să avem diferențe în ceea ce privește facturile la utilități, decât datorate consumului. Dacă sunt situații speciale, am prefera să le aflăm din timp. Am fost sesizați privind o astfel de situație în municipiul Giurgiu, am discutat cu cei de la administrația publică locală, care ne-au spus că ar avea nevoie de suplimentări de fonduri. Din cadrul legal existent, noi nu putem face aceste suplimentări fără să mărim costul standard pentru bunuri și servicii, ceea ce noi nu putem face, dar i-am îndrumat către Ministerul Dezvoltării, unde astfel de suplimentări pot fi făcute.
De asemenea, noi am solicitat execuția bugetară pentru bunuri și servicii și previziunile pentru perioada următoare de la inspectoratele școlare județene. La nivelul țării nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie. Vom relua analiza pentru a vedea eventualele evoluții, în așa fel încât să știm din timp potențiale probleme, pentru a putea să le rezolvăm. Mulțumim oricum pentru sprijinul manifestat la nivel guvernamental de a suplimenta acolo unde este nevoie, în așa fel încât să nu avem cazuri de funcționare necorespunzătoare a școlilor. Mesajul pe care noi l-am transmis cu continuitate fiind [acela] că nu susținem, nu încurajăm trecerea în online a școlilor, mai ales după doi ani pandemici, care au generat goluri în procesul educațional. (…) Ne bazăm pe colaborarea cu celelalte ministere și promitem să avem situații actualizate, în așa fel încât acolo unde apar probleme, să le rezolvăm cât mai din timp”.