Ambasadorul Marii Britanii, Andrew Noble: există o tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite; incluziunea în Educație ar putea reduce diferențele sociale

398 de vizualizări
Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy
Există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”, iar dacă ne-am concentra pe incluziune în procesul de educație, atunci am putea reduce diferenţele sociale dintre elevi, a declarat, joi, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Andrew Noble, în cadrul dezbaterii Viitorul Educaţiei. Forţa de muncă a viitorului de la conferinţa ‘From City to Smart City’, transmite Agerpres.

„Rezultatele se obţin dacă ne concentrăm pe ce ne trebuie suplimentar, pentru ca oamenii să aibă succes în carierele lor”, a declarat diplomatul.

El a vorbit despre ideea de incluziune şi de diversitate de şanse. „Adesea e insuficient luată în considerare această idee, dar este unul dintre obiectivele cele mai importante ale sistemului de învăţământ. Fără divergenţele mari care există în România între mediul rural şi cel urban, de exemplu, învăţământul, educaţia reprezintă calea de a stimula acest proces de incluziune şi trebuie să subliniem foarte răspicat importanţa acestui fapt şi să ne concentrăm şi pe cei care se descurcă cel mai rău în şcolile noastre”, a spus Noble.

Totodată, el a atras atenţia că există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”.

„Ne concentrăm pe veştile bune şi încercăm să facem veştile bune să fie şi mai bune, dar cel mai greu e să îi ducem pe cei de la bază, de la fundul clasamentului, cât mai aproape de vârf. Astfel, putem genera o forţă de muncă mai puternică, mai calificată pentru economie şi să avem din ce în ce mai puţini oameni dependenţi, întreţinuţi de sistemul de asistenţă socială, de exemplu”, a arătat Noble.

El a mai subliniat că trebuie acordată atenţie celor din mediul rural. „Populaţia rurală, în Europa, odată ce dobândeşte aptitudinile necesare, se transformă în populaţie urbană. În fapt, educaţia va fi cheia acestui proces de conversie”.

Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy

Citește și:
Reputata publicație Times Higher Education, despre declarațiile Ambasadorului Andrew Noble referitoare la studiile studenților români din Marea Britanie: ”O aparentă gafă diplomatică”
Ambasadorul Marii Britanii în România: Taxele pentru studenții români cred că vor fi duble, nu triple, după Brexit / Nu înțeleg de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie pentru licență

2 comments
  1. Avem destule “incluziuni”.
    In scoli se afla o mulțime de elevi cu CES, care numai ei și profesorii lor de sprijin știu cu adevărat cât(nu) progresează.
    In plus, acesti elevi, ca și elevii rromi, ca și unii elevi mai răsăriți din E Moldova, au facilitati la care restul elevilor nici nu pot visa. De exemplu, își pot alege scoala, liceul, profilul, indiferent de medie.
    Maine, poimâine, și facultatea.
    Știu ca aceasta este o măsură reparatorie măcar pentru părinții celor cu CES.
    Iar cu un elev care nu învață de lene, din comoditate, sau din alte motive care țin de familia sa (atât de mult adorata de autorități, încât copilul este lăsat în familie, indiferent de tratament), cum sa îl aduci spre vârful piramidei fără sa muncească, fără sa coopereze fără sa vrea el însuși aceasta?
    Materia prima a unui croitor este un material fără viata, pe care îl poți ajusta cum dorești, ca nu ai nevoie de cooperarea lui.
    Dar în educatie, nu poți face ce crezi mai bine cu un elev(“materia prima”), fără cooperarea și munca acestuia.
    Vorbe frumoase, domnule ambasador, dar fără acoperire!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Principalii indicatori pentru Educația din România

Școlile se închid din nou primele, iar învățământul românesc, nepregătit pentru trecerea în online, este “în colaps” – World Vision România / Organizația avertizează: Vacanța de 2 săptămâni “nu poate fi recuperată”

“Vacanța aceasta de două săptămâni cu posibilitate extrem de mare de prelungire nu poate fi recuperată, așa cum nu pot fi recuperate pierderile de materie din martie 2020 până acum”,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Guvernul a lăsat fără tichete educaționale peste 15.300 de copii ai căror părinți nu au venituri. Inspectoratelor școlare li se solicită, la 6 luni de când a început școala și la 5 luni de când au trimis listele finale cu beneficiarii celor 500 de lei, „completarea documentelor”

Peste 15.300 de copii ai căror părinți au declarat că nu au venituri nu au primit până acum tichetele educaționale de 500 de lei, la 6 luni de când a…
Vezi articolul

Clădirea în care se află sediul Ministerului Educației va intra în reabilitare prin Programul Naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat / 15 școli au fost incluse pe aceeași listă aprobată pentru finanțare de Ministerul Dezvoltării

Sediul Ministerului Educației din str. General Berthelot nr. 26-30 a fost inclus luni, de Ministerul Dezvoltării, pe lista clădirilor care vor fi consolidate și reabilitate prin Programul Naţional de consolidare…
Vezi articolul