Ambasadorul Israelului, după ce AUR a spus că Holocaustul e o ”temă minoră” ridicată la rang de materie: Legea privind introducerea disciplinei şcolare „Istoria Evreilor. Holocaustul” oferă elevilor prilejul de a înțelege acest episod crunt

1.380 de vizualizări
David Saranga / Foto: Facebook.com – David Saranga
Ambasadorul Israelului în România, David Saranga, a reacționat, marți, în urma declarațiilor scandaloase ale Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) care a transmis printr-un comunicat faptul că Holocaustul este ”o temă minoră” și ”o simplă lecție”.

David Saranga a condamnat vehement afirmațiile pe care le consideră jignitoare pentru genocidul evreilor din timpul Holocaustului, spunând că noua generație trebuie să cunoască în profunzime ”această pagină neagră din istoria omenirii”.

”Referitor la declarațiile care minimizează tragedia Holocaustului: Condamn vehement atitudinea și afirmațiile jignitoare ale unor lideri politici care au considerat potrivit să califice genocidul din timpul Holocaustului drept o „temă minoră” de abordat în sistemul educațional din România. Am susținut constant că informarea justă și obiectivă asupra ororilor care s-au petrecut în timpul Holocaustului din România este necesară pentru a evita ca astfel de tragedii să se repete. Noua generație trebuie sa cunoască în profunzime aceasta pagină neagră din istoria omenirii, astfel încât să înțeleagă că antisemitismul, xenofobia și intoleranța nu își au locul în societatea de astăzi și că acestea contravin valorilor democratice și europene însușite de România. Legea privind introducerea disciplinei şcolare „Istoria Evreilor. Holocaustul”, adoptată de Parlamentul României și promulgată recent de Președintele Klaus Iohannis, oferă elevilor prilejul de a înțelege acest episod crunt, dar și importanța compasiunii”, se arată în mesajul ambasadorului Israelului în România, David Saranga.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

3 comments
  1. Firește că “poporul ales” vrea o materie doar pentru ei. O întreagă etnie care își bazează identitatea din prezent pe un singur eveniment istoric. O fi important pentru ei, dar nu merită să fie o materie separată în România. Avem lucruri mai bune de predat și materii care chiar ar fi utile. Deci chiar ar trebui să se reducă la a fi “o simplă lecție”.

  2. Cred ca au deja in manualul de istorie asa ceva… daca tot vor o disciplina noua, as propune “istoria genocidului”, care ar cuprinde lectii captivante de la Hiroshima și Nagasaki,Holodomor, masacrul de la Srebrenița etc. pana la bombardarea Dresdei. Sunt convins ca dupa atata pandemie… nu-i va afecta emotional.

  3. Pentru haur totul e minor: legea, respectarea ei, pandemia, boala, sanatatea, mortii. Totul e cantitate neglijabila pentru haur. Ei sa fie sanatosi si Zuckenberg sa i mearga afacerea ca sa aiba haur unde prosti fraierii prea sociabili.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Evaluarea tuturor elevilor se va face pe baza unor standarde naționale. Profesorii vor fi sancționați dacă evaluează fără respectarea standardelor, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar

Evaluarea elevilor se va face pe baza unor standarde naționale de evaluare de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, obținut pe surse…
Vezi articolul

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică

Lotul de olimpici la matematică al României a ocupat locul 15 pe țări la Olimpiada Internațională de Matematică 2020. Aceasta este prima olimpiadă internațională care nu a mai adunat într-o…
Vezi articolul

Ateliere gratuite de educație cinematografică pentru elevi și profesori, la UNATC, în Săptămâna „Școala altfel”: vizite pe platoul de filmare, lecții de montaj și de istorie a filmului / Profesoara Iulia Voicu: Învățăm să navigăm conștient într-o lume inundată de imagini

Un atelier gratuit de educație cinematografică, despre istoria filmelor, montaj, creare de film, selecție și interpretare de imagini este organizat pentru elevi și profesori la Universitatea Națională de Arte Teatrale…
Vezi articolul