Amalia Zugravu, șefa de promoție a Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, anul I la Medicină: Secretul succesului meu în liceu și, în general, în parcursul academic este gestionarea timpului

23.474 de vizualizări
Foto: captura Trinitas TV
Pasiunea pentru medicină a crescut odată cu dorința de a învăța tot mai mult. Amalia Zugravu, șefă de promoție a Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, a încheiat toți cei patru ani de liceu cu media 10 și este acum studentă în anul I la Facultatea de Medicină din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” (UMFCD) din București. Ea a dat detalii într-un interviu pentru Trinitas TV despre parcursul său educațional.

Amalia a vorbit despre ea, ca elevă. În gimnaziu, a obținut mențiune specială etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Franceză, însă pregătirea pentru Evaluarea Națională i-a schimbat traiectoria. „La început, nu credeam că o să-mi placă matematica. În gimnaziu, eu am fost mai umanistă. […] Însă, când am început să mă pregătesc pentru Evaluarea Națională din clasa a VII-a, doamna de matematică cu care am făcut pregătire m-a îndrumat astfel încât să îmi placă foarte mult ceea ce fac și lucram de drag, eram motivată să lucrez chiar în plus pe lângă tema pe care o primeam”.

Deși înclinația către medicină a venit ulterior admiterii la liceu, pasiunea pentru cunoaștere a avut-o dintotdeauna. „La mine, totul a venit de la sine, pentru că eu am fost genul de copil care adora să meargă la școală și îmi plăcea foarte mult să învăț singură. […] Mama m-a sprijinit pe cât posibil să îmi satisfacă toate curiozitățile”. Tânăra a ales profilul „Științe ale naturii” cu gândul la viitorul său. „După ce am obținut medie mare la Evaluarea Națională […], mi-am ales profilul Științe ale naturii. Nu eram 100% convinsă pe medicină în acel moment, dar știam că voi avea un mai mare spectru de alegere a profesiei în viitor dacă voi alege un profil nici chiar de mate – info, nici de filologie, dar eu, cumva, mă îndreptam spre medicină”.

Cât despre programul său din timpul liceului, tânăra a a avut de înfruntat și unele obstacole. Aceasta a fost nevoită ca, în primii doi ani de liceu, să se acomodeze cu desfășurarea orelor în cea de-a doua parte a zilei. 

„Programul de după-amiază este mai solicitant decât programul de dimineață pentru că, în momentul în care mă duceam la școală la prânz și, cum era iarnă, se făcea seară de pe la patru – cinci, simțeam că s-a dus toată ziua și seara, deja la ora șapte – opt, când ajungeam acasă, […] simțeam că s-a dus toată ziua și că nu mai am timp de nimic. În schimb, în clasa a XI-a, când am început să am ore de dimineață, îmi rămânea oarecum după-amiaza liberă, eram mai motivată să încep anumite lecții, să mă apuc de învățat”.

Întrebată despre pasiunile sale, Amalia a vorbit despre nutriție și arta culinară. „Eu mi-am găsit pasiunea în pandemie, când am stat mai mult pe acasă. Am învățat să gătesc și eu aveam o pasiune deja pentru corpul uman, pentru alimentație, pentru impactul vitaminelor, tot ceea ce înseamnă nutriție m-a pasionat foarte mult. Am citit foarte mult în acest domeniu și am început să gătesc fel și fel de rețete sănătoase”, a spus aceasta.

Ajunsă la facultate, Amalia a observat că mediul universitar este foarte diferit și a simțit nevoia să își adapteze stilul de învățare. „Cumva, perfecționismul meu continuă și în facultate, sunt anul I la medicină și eu realizez cât este de mult și de învățat și, cumva, ar trebui să încep să-mi adaptez stilul de învățat astfel încât să nu mai învăț chiar atât de în detaliu sau să nu îmi bat capul cu atât de multe detalii, cum eram eu obișnuită în liceu”, a menționat Amalia.

Ambiția fetei este demonstrată prin efortul pe care îl depune pentru a avea în continuare rezultate bune. „Primul examen a fost la anatomie, iar eu pot să spun că tot semestrul am învățat la anatomie și m-am stresat, pentru că, eu mi-am dorit 10. Notele nu definesc o persoană, dar eu știam cât efort am depus și îmi doream cu nerăbdare să iau un 10”.

Tânăra îmbină, de asemenea, efortul academic cu timpul de calitate alături de oameni dragi. „Seara, mai ales acum că s-a terminat sesiunea, ne întâlnim, stăm la o ciocolată caldă, mai povestim, mai plănuim ieșiri”.

Vorbind despre trecerea de la liceu la facultate, Amalia a mai adăugat că „parcursul acesta este vizibil mai plăcut, dacă este alături de persoane dragi”.

„Inițial, m-am gândit la specializarea diabetologie și boli metabolice […] dar acum, sunt abia anul I în facultate, iar stagiile le voi începe mai târziu, în anii clinici, și poate mă voi îndrepta înspre cardiologie sau înspre pediatrie”. 


2 comments
    1. Nu.Dar în mod sigur este deșteaptă și dacă își dorește ceva ,reușește. Oamenii deștepți sunt altceva indiferent de nivelul la care își aleg sa rămână. Spre deosebire de alții ei ,dacă vor,pot urca unde majoritatea nu poate orice ar face.Si IQ-ul este scris în gene indiferent ca este agreata sau nu pentru asta.Mediocrii o vor privi întotdeauna cu invidie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tăieri de ore și de norme ale profesorilor în liceele tehnologice, din cauza unei propoziții din structura anului școlar 2019-2020. Sindicatele “Spiru Haret”: Automat vor fi cadre didactice care vor intra în restrângere de activitate

Ordinul prin care ministrul Ecaterina Andronescu a stabilit structura anului școlar 2019-2020 taie dintr-o singură propoziție ore la clasele a XI-a din liceele tehnologice, au semnalat mai mulți profesori prin…
Vezi articolul

VIDEO „Se are în vedere” o creștere graduală de la 60% la 70% a pragului de vaccinare impus pentru reluarea școlii cu prezență fizică, anunță ministrul Cîmpeanu / Toate școlile vor avea vineri ședințe de consilii de administrație pentru a decide formal cum încep cursurile luni

“Se are în vedere o ridicare a acestui prag” al ratei de vaccinare în rândul angajaților din școli, pe care autoritățile vor să îl impună drept condiție pentru reluarea școlii…
Vezi articolul

Sarcinile de învățare nu vor viza doar reproducerea de către elevi a cunoștințelor, copierea unor scheme elaborate de învățător la tablă sau a unor definiții și clasificări – recomandare pentru învățători

Sarcinile de învățare nu se vor axa doar reproducerea de către elevi a cunoștințelor, copierea unor scheme elaborate de învățător la tablă sau a unor definiții și clasificări, potrivit unui document publicat…
Vezi articolul

Noua lege a salarizării ar putea fi gata până în septembrie, spune președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților: În momentul în care finalizezi studiile, ca profesor debutant, cu puțin peste 2.000 lei, considerăm că este o jignire la adresa cadrelor didactice

Președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero, a spus că până în septembrie e posibil „să avem această nouă lege a salarizării”. Aceasta a precizat jurnaliștilor că ministrul…
Vezi articolul