Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie: După 15 mai ne gândim să deschidem școlile

23.643 de vizualizări
FOTO: Salvați Copii România/ Marian Mocanu
“După 15 mai ne gândim să deschidem școlile. Școlile după 15 mai vor putea fi deschise, încă ne gândim”, a declarat prof. dr. Alexandru Rafila, preşedintele președintele Societății Române de Microbiologie și unul dintre comunicatorii oficiali ai Guvernului României în criza COVID 19, potrivit Mediafax. Este pentru prima dată când o voce autorizată oferă o dată în cazul deschiderii posibile a şcolilor.

Oficialul a anunțat că autoritățile iau în calcul reluarea cursurilor în unitățile de învățământ după de data de 15 mai, în condițiile în care se estimează că vârful epidemiei, în România, va fi atins la finalul lunii aprilie. “Unitățile de învățământ au fost igienizate. Poate că după 15 mai ne gândim să deschidem școlile. Școlile după 15 mai vor putea fi deschise, încă ne gândim“, a spus dr. Rafila.

Acesta estimează încă 3-4 săptămâni de creștere a numărului de îmbolnăviri, până la 1 mai, după care România ar putea să spere la o scădere progresivă a numărului de cazuri.”Eu cred că vom ajunge la 20.000 de cazuri până la jumătatea lunii mai. Nu am observat o supraaglomerare a terapiilor intensive. Rata de infecție a fost  fost scăzută până acum la noi, este adevărat că nu am făcut multă testare, dar nici în ATI nu sunt aglomerați”, a mai spus președintele Societății Române de Microbiologie

Declaraţia vine în contextul în care Raed Arafat, şeful DSU a declarat că “e foarte posibil să fie prelungită starea de urgenţă încă o lună”.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie a spus în ceastă dimineaţă că “nu e cazul să revenim la cursuri până când nu vor fi în siguranță elevii, studenții și profesorii”.

Şcolile şi universităţile au cursurile suspendate din 11 martie, iar scenariile luate în calcul de autorităţi arată că cel mai repede s-ar putea relua cursurile la începutul lunii mai.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat că săptămâna viitoare va prezenta public scenariile pe care ministerul Educației le are privitoare la continuarea anului școlar.

Calendarul şcolar care este în vigoare, momentan, este cel aprobat anul trecut. Acesta cuprinde:

Vacanţa de primăvară: Sâmbătă, 4 aprilie 2020 – Marți, 21 aprilie 2020
Cursuri:                           Miercuri, 22 aprilie 2020 – Vineri, 12 iunie 2020
Vacanţa de vară:           Sâmbătă, 13 iunie 2020 – data din septembrie 2020 la care încep cursurile anului școlar 2020-2021

  • vacanţa de primăvară a început pe 4 aprilie şi ţine până pe 21 aprilie 2020;
  • vacanţa de vară începe pe actualul calendar pe 13 iunie şi încă nu se ştie data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 – 2021.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020.

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor mai sus-menționate şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri.

FOTO: Salvați Copii România/ Marian Mocanu


6 comments
  1. Eu cred ca nu gandeste ce spune… daca era asa usor de gestionat si fara risc de infectare ridicat nu se extindea asa rapid virusul. va bateti joc de elevi.incheiati anu si dati examenele in toamna, nu ne lasam copiii la voia intamplarii…

    1. Sa ne vedem vii intai.Cat despre examene, probabil ne vom alinia deciziilor marii majoritatii statelor UE si anume echivalarea examenelor cu media anilor de studiu.Astfel s-ar castiga si saptamani de predare si incheierea situatiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau de numiri, care trebuie să meargă spre administrația locală”, anunță vicepremierul Dan Barna, după întâlnirea de la Cotroceni

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în ceea ce ar trebui să fie, în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau…
Vezi articolul

Universitatea „Babeș-Bolyai” a picat testul de integritate și transparență în privința analizei tezei ministrului de Interne, Lucian Bode, spune jurnalista Emilia Șercan / Decizia Comisiei de Etică este una politică

Verdictul Comisiei de Etică din cadrul Universității Babeș-Bolyai privind acuzațiile de plagiat din teza de doctorat a ministrului de interne Lucian Bode este unul politic, consideră Jurnalista Emilia Șercan, scrie…
Vezi articolul