Chestiunea scenariilor “trebuie să fie adaptată fiecărei școli”, atrage atenția doctorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie. Acesta a avertizat că “este normal” ca, în localitățile încadrate de Ministerul Sănătății ca fiind în scenariu galben din punct de vedere epidemiologic [care ar presupune învățare hibridă], în școlile “unde numărul de elevi din clase este mai mic să mergi pe verde”, deci pe învățare 100% la clase.
Explicația acestuia vine după ce Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență au respins orice solicitare de scenariu în verde, în Capitală.
Reprezentant al României la Organizația Mondială a Sănătății (OMS), Alexandru Rafila a atras atenția că aceste chestiuni “trebuie foarte bine reglate, dar din păcate prevederile din actele normative nu reglementează explicit posibilitatea adaptării scenariului în mod strict la condițiile din școli și lucrul ăsta generează imposibilitatea asumării unor măsuri de către conducerea școlii“.
“Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o localitate, contează cum este școala din punct de vedere al spațiilor, al condițiilor igienico-sanitare și al numărului de elvi. E normal ca în zonele unde înghesuiala este prea mare să aplici pentru un scenariu hibrid, iar în zonele galbene unde numărul de elevi din clase este mai mic să mergi pe verde. Mi se pare că această aplicare nediscriminatorie [a scenariului anunțat de Ministerul Sănătății] ținând cont doar de scenariul ministerului nu este cea mai fericită și ar putea fi reevaluată în următoarele săptămâni, ținând cont de numărul de elevi din fiecare școală“, a declarat la Digi 24 președintele Societății Române de Microbiologie.