Alexandru Rafila: Dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință în școli, e bine să ne gândim la măștile textile

8.657 de vizualizări
Foto: EuropaFM
“Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile”, a declarat șeful Societăţii Române de Microbiologie, medicul Alexandru Rafila, la Digi 24.

Întrebat dacă pot veni elevii de clasele a VIII-a și a XII-a în școli, pentru pregătirea în vederea susținerii examenelor, fără măști de protecție, Rafila a afirmat: “Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile”.

Declarațiile vin după ce achiziția de măști pentru elevi și profesori a fost anulată de Ministerul Educației, care a lansat astăzi o nouă procedură – cu doar o săptămână înainte de începerea școlii, după cum Edupedu.ro a relatat în exclusivitate.

Alexandru Rafila, la Digi 24, cele mai importante declarații cu privire la folosirea măștilor în școli:
  • Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile
  • Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile
  • Și așa, din cauza lipsei de informare, poate că părinții sunt uneori mai speriați decât ar trebui
  • Trebuie să facem informare și educare și exercițiu cu toate categoriile implicate, adică părinți, elevi și cadre didactice și personal administrativ din școli, ca să reducem la minimum pericolul.
  • Nu aș spune că școala e un loc mai periculos decât alte locuri, dacă vorbim de locuri publice în care oamenii se înghesuie
  • Dacă nu există măști chirurgicale, este o soluție aceasta cu măști textile care pot fi confecționate într-un timp relativ scurt
  • Ordinul referitor la folosirea măștilor în școli, la copii cu vârsta mai mare de 5 ani, e recomandarea utilizării măștilor textile, pentru că măștile textile sunt mai rezistente, se pot fixa mai bine și chiar dacă nu au un grad de blocare a particulelor la fel de mare, oferă o protecție destul de mare, mai ales în pauze, și e bine să ne gândim și la această variantă

4 comments
  1. Mastile reduc pericolul daca sunt purtutate de toti. Ele nu trebuie sa filtreze particulele de aer si sa captureze virusul in ele, trebuie doar sa actioneze ca o bariera pentru saliva si vapori care ies atunci cand vorbim, tusim, stranutam. Am putea invata toata lumea sa isi puna mana la gura cand tuseste dar sa fim sinceri, nu o sa functioneze niciodata. Mastile sunt cele mai bune masuri de protectie, in special in spatiile inchise

    1. Cum reduc pericolul din moment ce nu există dovezi? Noi vorbim de măști pentru că dorim să protejăm copiii de covid19, nu de tuse, strănut, vapori?

      Dacă dorim să protejăm copiii de vapori atunci distanța socială este 15 metri, unul într-o clasă.

      Nota Redacției: Acest comentariu a fost editat, prin transformarea cuvintelor scrise cu majusculă în text normal. În scris, Caps Lock (redactarea cu litere mari a mesajelor) este înțeles de obicei ca ton agresiv, țipăt, furie. Edupedu.ro încurajează dialogul civilizat, constructiv. Prin urmare, vă rugăm să vă construiți mesajele fără a folosi majuscule în propoziții întregi și în alte cazuri decât cele în care avem de-a face cu abrevieri sau titluri.

  2. Agenția de Sănătate Publică a SUA:
    “NU AM GĂSIT DOVEZI care să demonstreze că măștile de față sunt eficiente în reducerea transmisiei virusului confirmat în laborator, indiferent dacă măștile sunt purtate de persoana infectată sau de persoane din comunitate…”

    Concluzia este clară! Măștile sunt inutile!

  3. Cum reduce pericolul daca in scoli nu s-a pregatit nimic? Adevarul este ca nu va intereseaza de copii noștri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încurajarea lecturii inclusiv pe e-book, digitalizarea pentru tineri a cărților și operelor de patrimoniu și demararea finanțării voucherelor culturale – prevederi în programul de Guvernare 2024-2028

Digitalizarea patrimoniului cultural, finanțarea voucherelor culturale, eliminarea inechităților salariale în sectorul cultural, sprijinirea proiectelor culturale ale minorităților naționale și revitalizarea patrimoniului național sunt câteva dintre măsurile incluse în programul de…
Vezi articolul
Cum se calculează vechimea pentru înscrierea la gradele didactice II și I

Toate școlile trebuie să arhiveze documentele justificative ale profesorilor și angajaților care au primit anul trecut primele de carieră didactică și de carieră profesională – adresă a Ministerului Educației

Inspectoratele școlare sunt rugate de Ministerul Educației să solicite școlilor să arhiveze documentele justificative ale profesorilor și angajaților care au primit anul trecut primele de carieră didactică și de carieră…
Vezi articolul

Profesoara și lingvista Rodica Zafiu: Școala n-ar trebui deloc să stimuleze învățatul pe de rost, dictatul de comentarii e o formă de plagiat. Dar este greu, pentru că munca profesorilor ar fi de 10 ori mai grea să dea feedback fiecărui elev

Școala ar trebui să le dea tinerilor curajul să spună ceva valabil, cu propria minte, pentru a descuraja practica învățatului pe de rost de comentarii ori de a descărca referate…
Vezi articolul

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul