Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) anunță că e din nou în căutarea unor evaluatori internaționali pentru studiile universitare unde este nevoie de implicarea acestora. Consiliul ARACIS a aprobat redeschiderea procesului de selecție a evaluatorilor internaționali, “astfel încât evaluarea externă a calității să se poată desfășura în condiții optime”, arată instituția într-un comunicat de presă.
Măsura a fost luată în ședința Consiliului din 27 mai, potrivit sursei citate. Decizia vine după ce o selecție asemănătoare a fost deschisă în ianuarie până la finalul lunii martie și prelungită apoi până pe 3 mai 2021.
În Registrul național al evaluatorilor internaționali ARACIS au fost înscriși anul acesta 184 de evaluatori străini, potrivit documentului publicat de instituție.
Consiliul ARACIS a aprobat și componența comisiilor de evaluare externă a programelor de studii universitare și a instituțiilor de învățământ superior – Programul vizitelor de evaluare poate fi accesat aici.
Tot atunci, ARACIS a analizat și validat rezultatele evaluărilor externe pentru 41 de programe de studii universitare (26 de licență, 11 de masterat și 4 Departamente pentru Pregătirea Personalului Didactic) și pentru 11 domenii de studii universitare de masterat.
1 comment
A ASIGURA CALITATEA nu inseamna “a face ca (!!!) calitatea sa fie sigura” cum sustin cu aplomb ignorantii nostri in domeniul Managementului calitatii.
Conform standardelor internationale ISO 9000, A ASIGURA CALITATEA (inclusiv in educatie) inseamna “generarea increderii beneficiarilor in capabilitatea furnizorilor de produse si servicii (inclusiv educationale) de-a furniza acestea exclusiv in conformitate cu “nevoile” (prezente) si “asteptarile” (viitoare) – deci “cerintele” (daca sunt exprimate in scris) – ale acestor beneficiari”….
Deci nu ARACIS asigura calitatea (desi un document european considera ca acreditarea ar fi echivalenta cu “asigurarea externa a calitatii”) ci doar insesi universitatile noastre (ceea ce documentul european denumeste “asigurarea interna a calitatii”)… Mai grav este faptul ca in comunicari, articole si alte documente europene se apreciaza unanim ca ROMANIA A ESUAT IN INTERNALIZAREA ASIGURARII CALITATII pentru numeroase motive total ignorate la noi, de 15 ani… Oricine a trecut prin scoli si universitatii isi poate da seama ca pana la “generarea increderii in capabilitatea lor de-a satisface cerintele beneficiarilor” mai este cale lunga… De abia, de aproape 18 ani, decidentii din educaatie au acceptat ca studentii ar fi clientii/ beneficiarii educatiei dar inca refuza sa considere in aceasta categorie angajatorii, absolventii, finantatorii, parintii, etc…. In schimb, prin OG75-2005, ARACIS a dobandit legal dreptul de-a fi simultan atat cea care stabileste standardele, regulile si alte referentiale dar si cea care evalueaza/ verifica conformitatea cu acestea!!! ESTE UN CONFLICT CLAR DE INTERESE!…Abia acum ARACIS s-a gandit sa transfere evaluatorilor straini misiunea evaluarii – dar … pe baza referentialelor dambovitene nu a celor internationale, CONFORME REALEI ASIGURARI A CALITATII, NU SIMULACRULUI INVENTAT IN ROMANIA! Singura solutie eficace si eficienta consta in modificarea/ abrogarea OG 75/2005, aprobata prin L87/2006 – din start plina de erori conceptuale, confuzii, prejudecati, lacune….Oricare alta solutie este doar o cosmetizare care simuleaza imbunatatirea si increderea…