(Advertorial EduApps) Testimonial profesor: “Cum m-a ajutat Google Classroom să nu întrerup școala în perioada de gripă”

4.106 vizualizări
Foto: EduApps
“Tocmai am încheiat prima săptămână de școală în care am avut toți elevii prezenți, după o lungă și încercată perioadă de gripă și alte viroze. Pentru un profesor, nu este deloc simplu să gestioneze astfel de perioade. Este firesc să îți faci griji și să planifici cum vei recupera materia parcursă cu elevii care au absentat.

Pentru mine, anul acesta a fost chiar simplu să traversez o perioadă în care am avut absenți. Am avut la îndemână aplicațiile G Suite for Education. Toții elevii mei sunt înscriși în clase Google dedicate pentru fiecare disciplină de studiu (lucru valabil, de altfel, pentru toți elevii școlii). Cu ajutorul aplicațiilor Google Classroom și Google Drive am putut păstra zilnic legătura cu elevii mei, chiar dacă ei se aflau acasă. Am avut posibilitatea să le trimit toate materialele didactice cu care am lucrat, fotografii din timpul orelor, notițele pe care le-am scris pe tablă și pe caiete. De asemenea, am trimis spre efectuare temele pe care le-am lucrat cu ceilalți copii prezenți la școală în programul de afterschool. Aplicația Google Classroom mi-a permis să primesc temele rezolvate, să le corectez și să trimit feedback elevilor.

Atunci când elevii mei au revenit la școală, nu a fost nevoie să le fac un program special de recuperare a materiei. A fost atât de simplu să îmi continui activitățile așa cum îmi propusesem în planificarea mea inițială. Se cuvine să menționez că, în tot acest proces, am avut și sprijinul familiilor care au pus la dispoziția copiilor dispozitive adecvate de lucru (tabletă/laptop/telefon) și au învățat, odată cu copiii lor, să folosească aplicațiile.

Șansa de a mă fi inițiat în domeniul utilizării tehnologiei la clasă a venit, pe de o parte, din faptul că lucrez într-o școală modernă și ancorată în realitatea vieții noastre prezente, dar, în egală măsură, din parteneriatul pe care Liceul Teoretic Național l-a dezvoltat cu firma Edu Apps. Cu sprijinul acestui partener, eu și colegii mei profesori am beneficiat de un curs intensiv de formare (Google Educator Nivelul 1) ce s-a dovedit foarte util în activitatea noastră curentă.

Parcurgând acest program de formare mi-am descoperit o nouă zonă de interes profesional, aceea de a-i învăța pe alții să folosească aplicațiile Google pentru educație. În prezent, îi inițiez pe colegii profesori angajați în anul școlar curent și sper să devin trainer autorizat de Google pentru formarea profesorilor.”

Autor: Maria Bondoc, Profesor și Director de Studii la Liceul Teoretic Național

Biografie:
Am absolvit Școala Normală C.D. Loga din Caransebeș în anul 1994, continuând studiile la Universitatea din Craiova unde am obținut licență în filologie. Am dobândit gradul didactic I în învățământ în anul 2004.

După 14 ani de activitate didactică petrecuți în învățământul preuniversitar de stat, au urmat 10 ani de experiență profesională în administrația centrală, unde m-am ocupat de domeniul finanțării proiectelor europene de formare profesională inițială și continuă în învățământul preuniversitar și universitar.

Din toamna anului 2017, m-am alăturat echipei din Liceul Teoretic Național, cu speranța de a valorifica experiența profesională acumulată și de a contribui la modernizarea învățământului românesc.

Edu Apps este partener Google și Microsoft și gestionează proiecte implementate în peste 300 de instituții educaționale din România. Licența gratuită G Suite for Education, dar și licența gratuită Office 365 A1 pot fi activate gratuit la www.clasaviitorului.ro pentru orice instituție educațională.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau de numiri, care trebuie să meargă spre administrația locală”, anunță vicepremierul Dan Barna, după întâlnirea de la Cotroceni

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în ceea ce ar trebui să fie, în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau…
Vezi articolul

Universitatea din București îi va acorda titlul de Doctor Honoris Causa profesorului András Sajó de la Universitatea Central Europeană, fost judecător al Curții Europene a Drepturilor Omului și critic al democrației iliberale promovate de regimul Viktor Orban

Universitatea din București îi va acorda, miercuri, distincția de Doctor Honoris Causa lui András Sajó, specialist în drept constituțional comparat și profesor la Universitatea Central Europeană din Viena. Acesta, fost…
Vezi articolul

Lucian Romașcanu vorbește de nevoia unei legi a limbii române pentru ca aceasta să nu mai fie ”pătată” cu ”cuvinte care își fac loc în vorbirea curentă”/ Ministrul a refuzat să dea exemple concrete la care face referire

Lucian Romașcanu vorbește, într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Culturii, de nevoia unei legi a limbii române pentru ca aceasta să nu mai fie ”pătată” cu ”cuvinte…
Vezi articolul

Planurile-cadru și programele școlare pentru calificarea „Electrician sisteme fotovoltaice”, publicate în Monitorul Oficial la peste două luni după ce ordinul de ministru a fost semnat

Planurile de învățământ și programele școlare pentru calificarea profesională „Electrician sisteme fotovoltaice” au fost publicate în Monitorul Oficial, la peste două luni după ce ordinul de ministru pentru aprobarea acestora…
Vezi articolul