(Advertorial EduApps) Testimonial profesor: “Cum m-a ajutat Google Classroom să nu întrerup școala în perioada de gripă”

4.112 vizualizări
Foto: EduApps
“Tocmai am încheiat prima săptămână de școală în care am avut toți elevii prezenți, după o lungă și încercată perioadă de gripă și alte viroze. Pentru un profesor, nu este deloc simplu să gestioneze astfel de perioade. Este firesc să îți faci griji și să planifici cum vei recupera materia parcursă cu elevii care au absentat.

Pentru mine, anul acesta a fost chiar simplu să traversez o perioadă în care am avut absenți. Am avut la îndemână aplicațiile G Suite for Education. Toții elevii mei sunt înscriși în clase Google dedicate pentru fiecare disciplină de studiu (lucru valabil, de altfel, pentru toți elevii școlii). Cu ajutorul aplicațiilor Google Classroom și Google Drive am putut păstra zilnic legătura cu elevii mei, chiar dacă ei se aflau acasă. Am avut posibilitatea să le trimit toate materialele didactice cu care am lucrat, fotografii din timpul orelor, notițele pe care le-am scris pe tablă și pe caiete. De asemenea, am trimis spre efectuare temele pe care le-am lucrat cu ceilalți copii prezenți la școală în programul de afterschool. Aplicația Google Classroom mi-a permis să primesc temele rezolvate, să le corectez și să trimit feedback elevilor.

Atunci când elevii mei au revenit la școală, nu a fost nevoie să le fac un program special de recuperare a materiei. A fost atât de simplu să îmi continui activitățile așa cum îmi propusesem în planificarea mea inițială. Se cuvine să menționez că, în tot acest proces, am avut și sprijinul familiilor care au pus la dispoziția copiilor dispozitive adecvate de lucru (tabletă/laptop/telefon) și au învățat, odată cu copiii lor, să folosească aplicațiile.

Șansa de a mă fi inițiat în domeniul utilizării tehnologiei la clasă a venit, pe de o parte, din faptul că lucrez într-o școală modernă și ancorată în realitatea vieții noastre prezente, dar, în egală măsură, din parteneriatul pe care Liceul Teoretic Național l-a dezvoltat cu firma Edu Apps. Cu sprijinul acestui partener, eu și colegii mei profesori am beneficiat de un curs intensiv de formare (Google Educator Nivelul 1) ce s-a dovedit foarte util în activitatea noastră curentă.

Parcurgând acest program de formare mi-am descoperit o nouă zonă de interes profesional, aceea de a-i învăța pe alții să folosească aplicațiile Google pentru educație. În prezent, îi inițiez pe colegii profesori angajați în anul școlar curent și sper să devin trainer autorizat de Google pentru formarea profesorilor.”

Autor: Maria Bondoc, Profesor și Director de Studii la Liceul Teoretic Național

Biografie:
Am absolvit Școala Normală C.D. Loga din Caransebeș în anul 1994, continuând studiile la Universitatea din Craiova unde am obținut licență în filologie. Am dobândit gradul didactic I în învățământ în anul 2004.

După 14 ani de activitate didactică petrecuți în învățământul preuniversitar de stat, au urmat 10 ani de experiență profesională în administrația centrală, unde m-am ocupat de domeniul finanțării proiectelor europene de formare profesională inițială și continuă în învățământul preuniversitar și universitar.

Din toamna anului 2017, m-am alăturat echipei din Liceul Teoretic Național, cu speranța de a valorifica experiența profesională acumulată și de a contribui la modernizarea învățământului românesc.

Edu Apps este partener Google și Microsoft și gestionează proiecte implementate în peste 300 de instituții educaționale din România. Licența gratuită G Suite for Education, dar și licența gratuită Office 365 A1 pot fi activate gratuit la www.clasaviitorului.ro pentru orice instituție educațională.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Program național de reducere a analfabetismului funcțional, de importanță strategică, cu școli pilot, platformă de teste și formare pentru profesori, într-un apel de 41,5 milioane de euro, la care doar Ministerul Educației poate depune proiect până pe 16 decembrie

Timp de 4 ani, Ministerul Educației va dezvolta alfabetizarea funcționala a elevilor din învățământul primar și gimnazial la literație, matematică, științe, media, digitală și socială, cu scoli pilot, platforma de…
Vezi articolul

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali și alte 5 organizații de părinți și elevi solicită retragerea proiectului legii educației și refacerea sa „în mod transparent, echitabil și centrat pe elev și actul educațional” / A fost lansat un manifest pentru 7 reforme

Mai multe organizații și grupuri de părinți și elevi au semnat un manifest, marți seara, pentru refacerea legilor educației, potrivit unui comunicat. Este vorba despre Federația Părinților și Aparținătorilor Legali…
Vezi articolul
Evaluare clasa a IV-a 2019

Testarea elevilor la ortografie în primul an de gimnaziu, concurs național de scriere și recomandări pentru profesorii de limbă – măsuri propuse de ministrul Educației din Franța pentru „îmbunătățirea stăpânirii” scrisului și cititului

Elevii care intră în primul an de gimnaziu din Franța vor fi testați și la ortografie în cadrul Evaluării Naționale de la clasa a V-a pentru ca profesorii să poată…
Vezi articolul