Admitere liceu 2024. Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală, despre completarea fișei cu opțiuni pentru repartizare: Un copil aflat pe poziția 2.000 în ierarhie, care vrea să ajungă la o anumită școală unde anul trecut s-a intrat cu poziția 1.900, are șanse destul de bune

9.341 de vizualizări
Alina Hora / Foto: Captură – TVR Info Live
Poziția în ierarhie e foarte importantă atunci când elevii se gândesc la opțiunile lor, a declarat Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din Bucureșt, la TVR Info. Ierarhia de admitere la liceu 2024 a fost publicată de Ministerul Educației, iar de joi, 11 iulie și până pe 22 iulie, părinții împreună cu elevii și diriginții trebuie să completeze listele cu opțiunile pentru repartizarea computerizată din 24 iulie, potrivit calendarului de admitere la liceu 2024.
Anul acesta, ISMB a alocat 15.052 de locuri la clasa a IX-a la liceele teoretice și tehnologice din București, adică cu 434 de locuri mai multe decât anul trecut, când au fost 14.618 de locuri.
  • Alte sfaturi despre alegerea liceului: Diana Ioaneș, consilier școlar, despre alegerea profilului la liceu: Una dintre prejudecățile greșite ale părinților este aceea că dacă elevului nu îi place să citească, automat e bun la mate-info.
  • Directoarea Andreia Bodea: În ziua în care sunteți programați, părinți și copii, să aveți foarte clar în mână și doar să copiați pe foaie ordinea corectă a opțiunilor. Dacă copilul are anul acesta media 9,21, coborâți până la un liceu unde anul trecut s-a intrat cu 8,21

“Pot să se raporteze la poziția din ierarhia anului trecut [N. Red părinții și elevii] și să se apropie puțin de a înțelege unde are șanse copilul să ajungă, respectiv dacă avem un copil pe poziția 2.000 și vrea să ajungă la o anumită școală unde anul trecut s-a intrat cu poziția 1.900, să spunem, copilul are șanse destul de bune”, a explicat consilierul școlar Alina Hora, de la Școala centrală din București.

Miercuri, 10 iulie, a fost publicată ierarhia absolvenților de clasa a VIII-a pe județ/municipiul București, ordonați după media de admitere la liceu – care este media notelor de la examene – și ținând cont de mai multe criterii de departajare în cazul candidaților cu medii egale. Primul criteriu de care se ține cont este media generală a claselor V-VIII, în premieră din acest an.

Alina Hora a răspuns și la întrebarea: elevul ar trebui să aleagă un liceu sau un profil?

“Cred că e foarte important să se gândească la ce i se potrivește copilului, ce profil, Ar fi greșit pentru un copil care are aptitudini în zona de real să meargă la uman doar pentru că îi place un liceu anume sau invers”, a răspuns consilierul școlar.

Răspunsurile integrale ale consilierului școlar, Alina Hora

Alina Hora, consilier școlar Școala Centrală, București: Poziția în ierarhie e foarte importantă atunci când se gândesc la opțiunile lor. Pot să se raporteze la poziția din ierarhia anului trecut și să se apropie puțin de a înțelege unde are șanse copilul să ajungă, respectiv dacă avem un copil pe poziția 2.000 și vrea să ajungă la o anumită școală unde anul trecut s-a intrat cu poziția 1.900, să spunem, copilul are șanse destul de bune. Deci poziția în ierarhie foarte importantă, mai ales că anul acesta avem pentru prima oară se ține seama de media la română și la matematică, iar media anilor de școală vine ca și condiție de departajare. E foarte bine că a fost inclusă și aceasta în ierarhie, pentru că e o situație nouă și ajută un pic să lămurească lucrurile pentru părinți. 

Diana Dumitrașcu: Puteți anticipa cu cât anume vor scădea sau vor crește ultimele medii de admitere, deși s-ar putea să fie o scădere, cel puțin din ceea ce anticipează și directorii, având în vedere rezultatele mai mici în comparativ cu anul trecut?

Alina Hora, consilier școlar Școala Centrală, București: Nu știu în ce măsură e neapărat util acest calcul, pentru că e destul de matematic tot procesul și repartiția computerizată. Și atunci eu spun că întotdeauna e bine să luăm în calcul o medie cu plus / minus 50 de sutimi ca să ne dăm seama unde poate să intre copilul. Însă să ținem seama de media cu care s-ar intra e destul de dificil, pentru că vin și copiii din provincie. Mediile sunt diferite față de anul trecut și atunci cred că e important de luat în calcul media și poziția în ierarhie. În egală măsură.

Diana Dumitrașcu, TVR Info: Capitala are oricum o situație specială, în sensul în care vin cam câți 2500 de elevi din afara Bucureștiului. 

Alina Hora, consilier școlar Școala Centrală, București: Da, vin cu medii mari, în general, da, medii mari și foarte mari și cu excepția colegiilor, unde există ceva specific o limbă străină sau informatică sau ceva în general, se vine cu medii mari. Și da, trebuie să ținem seama de numărul acesta de copii care modifică puțin ierarhia de admitere.

Diana Dumitrașcu, TVR Info: Cum aleg? După liceu sau aleg după profil?

Alina Hora, consilier școlar Școala Centrală, București: Cred că e foarte important să se gândească la ce i se potrivește copilului, ce profil, pentru că avem două categorii mari profilul real, profil uman. La profilul real avem Mate-Info cu diferite specificități info, info, billing, ș.a.m.d. Avem științele naturii pentru cei care merg spre medicină în general. Și la Uman avem filologie și științe sociale și ar fi greșit pentru un copil care are aptitudini în zona de real să meargă la uman doar pentru că îi place un liceu anume sau invers, pentru că trebuie să stea cel puțin un an acolo înainte de a putea alege dacă se mută, dacă există posibilitatea asta.

Diana Dumitrașcu, TVR Info: Dar totuși există această presiune din partea unora dintre părinți, din partea școlii sau din partea familiei, a prietenilor, să mergi înspre un anumit liceu pentru că e de renume, deși tu nu te regăsești acolo. Se întâmplă.

Alina Hora, consilier școlar Școala Centrală, București: Da, se întâmplă. Noi, ca și consilieri școlari, aplicăm un chestionar de opțiuni în clasa a VIII-a și la discuțiile cu părinții și cu copiii, pot să o spun cu bucurie, că începem să vedem o direcționare mai bună a copiilor. Caută zonele care li se potrivesc, profilurile care li se potrivesc și în general aleg să meargă cu prieteni care merg spre aceleași profiluri. În experiența mea, cel puțin, nu s-a întâmplat să am vreun copil care ar fi orientat spre real și să meargă la uman doar pentru că merge vreun prieten acolo. Deci sunt probabil cazuri mai puține decât în alți ani. Încep să se maturizeze, să se obișnuiască cu sistemul”. 

Informații de context

Ierarhia de admitere la liceu de pe admitere.edu.ro este deci diferită de „ierarhia” de la rezultatele Evaluării Naționale (de pe evaluare.edu.ro), care ordonează foștii elevi de clasa a VIII-a după media de la cele două/trei examene și atât.

Ministerul Educației a publicat marți, 9 iulie, același ghid ca cel de anul trecut pentru elevii care dau Admiterea 2024 la liceu. Singura modificare a fost grafica documentului. Materialul a fost publicat inclusiv de ministrul Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Anul acesta, ISMB a alocat 15.052 de locuri la clasa a IX-a la liceele teoretice și tehnologice din București, adică cu 434 de locuri mai multe decât anul trecut, când au fost 14.618 de locuri.

Celor peste 15.000 de locuri din acest an li se adaugă:

  • 1538 de locuri la licee vocaționale
  • 1716 locuri la licee private
  • 1798 de locuri de școli profesionale

Asta înseamnă în total 20.104 locuri la clasa a IX-a în acest an școlar.

De precizat că anul trecut 1500 de elevi din județul Ilfov au fost admiși la licee din București, iar în Capitală în general vin și elevi din județe limitrofe: Prahova, Ialomița, Dâmbovița, Călărași.

434 de locuri suplimentate înseamnă echivalentul a 16 clase nou înființate, a câte 26 de elevi, așa cum prevede Legea Educației. Dintre acestea, 9 clase sunt la liceele teoretice restul de 7 la licee tehnice și tehnologice. Față de anul trecut unele clase au fost fie desființate, fie mutate la alte licee, sau liceele au regândit clasele pe alte profile.

Clasele nou-înființate sunt pe filieră tehnologică, pe profil de servicii turism și alimentație sau pe filieră tehnică, specializarea Mecanică sau Electrică. De asemenea sunt și trei clase noi de Filologie și Științele Naturii sau Științe sociale. 

Citește și:
Admitere liceu 2024. Peste 400 de locuri în plus la licee teoretice și tehnologice din București, față de anul trecut, echivalentul a 16 clase
Admitere 2024. Lista liceelor teoretice din București unde s-au suplimentat locurile / Sunt 9 clase în plus față de anul trecut, dintre care doar una este la profil matematică informatică

Admitere liceu 2024. Directoarea Andreia Bodea: În ziua în care sunteți programați, părinți și copii, să aveți foarte clar în mână și doar să copiați pe foaie ordinea corectă a opțiunilor. Dacă copilul are anul acesta media 9,21, coborâți până la un liceu unde anul trecut s-a intrat cu 8,21
INTERVIU Diana Ioaneș, consilier școlar, despre alegerea profilului la liceu: Una dintre prejudecățile greșite ale părinților este aceea că dacă elevului nu îi place să citească, automat e bun la mate-info. Își dau seama apoi că depun un efort foarte mare să facă față clasei și vor să se mute

BREAKING Broșura de admitere la liceu București 2024, publicată de Inspectoratul Școlar cu o zi înainte de probele de aptitudini

2 comments
  1. Bună dimineața ! Revenim la aceeași problema presantă pentru părinți și elevi și anume admiterea la liceu, pe profil, in funcție de aptitudini! Stimata doamnă, spuneți in interviul de mai sus că dacă un elev are aptitudini pentru profil uman sa opteze pentru specializarea științe sociale sau filologie! Cum sa opteze pentru așa ceva când admiterea se realizează în funcție de medie și nu în funcție de nota pe care a obținut-o elevul la Evaluarea Națională, la fiecare disciplină? Astfel că, un elev care a obținut nota 8,50 la Limba și Literatura Română și 3,25 la Matematică nu are cum sa opteze pentru profil uman întrucât nu are media de admitere la acel profil. In schimb, “îl băgați în gura lupului”, că sa mă exprim in limbaj neacademic, admitandu-l la profil economic / turism, etc. în colegii economice sau licee tehnologice, profile la care se susține bacalaureatul la matematică nivel M2 sau M 3! In concluzie, ceea ce susțineți in acest interviu nu este o soluție de bun simt pentru zecile de mii de elevi care au media între 5-7,20 și care au obținut note la poli opuși la limba și literatura română versus matematică. As dori să oferiți o soluție de bun simt acestor elevi pentru ca aceștia să poată opta așa cum spuneți în funcție de aptitudini și nu în funcție de medie! Mulțumesc!

    1. Aveți dreptate! Media de admitere ar trebui să fie ponderată în funcție de profil și la liceele teoretice- la real să conteze mai mult media la mate, iar la uman media la limba română, la fel cum se face la liceele vocaționale unde în media finală de admitere proba vocaționlă are o pondere mai mare decât cea de la EN. Ar fi mai echitabil pentru toată lumea, dar se pare că soluțiile logice, care au sens și se potrivesc cu viața copiilor nu sunt pe radarul autorităților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cazul acuzațiilor de plagiat aduse directorului SIE, Gabriel Vlase, în 2018, reluat de Pressone după șase ani / „Cel puțin 66 de pagini de conținut plagiat” în teza de doctorat, Vlase nu neagă „nici măcar o singură dată”

Acuzațiile de plagiat aduse directorului SIE, Gabriel Vlase, într-un articol semnat de jurnalistul Sorin Semeniuc în Newsweek, în 2018, sunt reluate acum într-o investigație publicată de jurnalista Emilia Șercan pentru…
Vezi articolul

Deruta doctoratelor – studiu de caz: ASE București organizează studii doctorale și cu frecvență, și cu frecvență redusă, deși propriul regulament prevede doar doctorate științifice, ce pot avea loc doar cu frecvență / Director CSUD: Juriștii au interpretat așa, vom actualiza în septembrie

Regulamentul studiilor doctorale de la Academia de Studii Economice din București, recent actualizat și aplicabil „începând cu” anul universitar 2023-2024, prevede că la ASE este posibil doar doctoratul de tip…
Vezi articolul

Fost primar din Suceava, condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru fraudarea tezelor fiului său la Evaluarea Naţională / Le-a cerut profesorilor să-i rescrie lucrările fiului / În dosar au mai fost condamnați directoarea școlii și profesorul de matematică

Ilie Lungu, fost primar în comuna Salcea, din județul Suceava, a fost condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru fraudarea examenului Evaluării Naţionale în cazul fiului său, relatează News…
Vezi articolul