Activități cu elevi de liceu și profesori în săptămâna ”Verde” sau ”Școala altfel”, organizate online de Facultatea de Geografie a Universității din București de la 1 martie / Înscrieri deschise

11.180 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Elevii și profesorii de liceu din țară au la dispoziție 12 întâlniri la care pot participa online, câte una în fiecare zi de miercuri în perioada 1 martie – 31 mai 2023, organizate de Facultatea de Geografie a Universității din București, după cum anunță reprezentanții facultății pe Facebook. Printre temele întâlnirilor se numără ”Stratul de ozon, o problemă climatică rezolvabilă?”, ”Rolul pădurilor în atenuarea efectelor schimbărilor climatice” și ”Rolul rețelelor sociale in rezolvarea problemelor de mediu”.

Inițial, întâlnirile erau planificate să se petreacă în amfiteatrele facultății, situată în Palatul Universității din centrul Capitalei, însă sutele de cereri de participare primite din țară de la profesori au determinat coordonatorii programului să le țină online pentru cei care nu pot ajunge în București. Programul complet, mai jos în articol.

”Cele 12 întâlniri sunt programate în fiecare zi de miercuri de la ora 10:00 între 1 martie și 31 mai 2023 și pot fi asociate chiar și programului Săptămâna Altfel.

Pentru că în primele trei zile după anunțarea evenimentelor avem peste 600 de elevi înscriși, am decis să asigurăm și accesul online celor ce nu pot fi prezenți fizic în Facultatea de Geografie fie pentru că există un număr limitat de locuri în amfiteatru, fie pentru că școlile lor sunt la mare distanță de București.

Așteptăm cu mare nerăbdare elevii în amfiteatrele facultății dar și online. Rugăm colegii din învățământul preuniversitar să ne transmită mesaje pentru înscrierea la unul sau mai multe evenimente la adresa de e-mail: secretariat@geo.unibuc.ro”, scriu reprezentanții facultății pe Facebook.

Amintim că programul „Săptămâna verde” și Programul „Școala altfel” se desfășoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Cele două programe nu se planifică în același modul de învățare.

De asemenea, nu se vor organiza cursuri după orarul obișnuit al unităților de învățământ, ci va fi un program special, în fiecare dintre cele 5 zile.

Activitățile care se pot organiza în „Săptămâna verde” sunt următoarele, conform regulamentului publicat recent în Monitorul Oficial (MO): „lecții în natură, dezbateri, jocuri de rol, fotografie vorbită, exerciții de construcție participativă a unor scenarii de viitor, vizionări de documentare, experimente, biblioteci vii, teatru forum, teatru legislativ, proiecte de servicii în folosul comunității, voluntariat, expediții și excursii în parcuri naturale și arii protejate, fără a se limita la acestea”. – mai multe detalii aici

Programul complet, aici:
Foto: Facebook.com

DOCUMENT Descarcă programul propus de FG-UB de mai jos (.pdf):

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Regulamentul pentru „Săptămâna verde” a fost publicat în Monitorul Oficial. Ce activități pot organiza școlile după 27 februarie
Școlile au obligația să desemneze un profesor responsabil de mediu, potrivit Ministerului Educației / Programul „Săptămâna verde” se va desfășura după o metodologie specifică

1 comment
  1. Să văd dacă am înțeles bine! Săptămâna dedicată,,verdelui,, adică naturii, protejării mediului, schimbărilor climatice, care poate presupune lecții in natură, se face de fapt online, cu vorbărie și PowerPoint-uri prăfuite! In ,,Săptămâna verde,, consumăm curent, se stă in clase, se stă cu nasul in calculatoare poluante și se salvează planeta! Ca să nu mai spun de teatru social și alte gogomănii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Elevii de clasele IX-XII trebuie să știe să creeze conținut digital, să folosească inteligența artificială responsabil și să ia atitudine în caz de hărțuire online. Cadrul de competențe digitale 2024, în consultare

Un elev de liceu ar trebui să știe să creeze conținut digital divers, să folosească inteligența artificială în mod etic și cu responsabilitate și să ia atitudine în caz că…
Vezi articolul