Activități care să dureze între 5-10 minute sunt recomandate pentru copiii din creșe de la grupa mică, cu vârste între 3 luni și un an – ROFUIP 2024

121 de vizualizări
Photo by Lukas: https://www.pexels.com/photo/person-holding-red-and-black-toy-car-3622568/
Copiii de la creșă care au până într-un an ar trebui să ia parte la activități ce durează 5-10 minute, se recomandă în Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ (ROFUIP) 2024. Apoi pe măsură ce copilul crește activitățile pot dura mai mult, se mai precizează în document. Amintim că, potrivit legii Educației, la creșă sunt câte trei grupe de copii de la 3 luni la 3 ani.

Activități care să dureze între 5-10 minute sunt recomandate pentru copii din creșe de la grupa mică cu vârste între 3 luni și un an. Durata activităților poate varia, în funcție de particularitățile copiilor și de interesul manifestat de copil sau de grupul de copii, mai scrie în document.

Aceste precizări nu existau în vechiul ROFUIP 2022 pentru că nu erau reglementate aspecte legate de creșă, acestea fiind la vremea respectivă în subordinea autorităților locale, nu a Ministerului Educației ca acum. Din aprilie 2022, creșele au devenit parte a sistemului de educație, prin hotărârea nr. 566/2022.

Astfel, potrivit art. 11 alin (8) din ROFUIP 2024:

“În educația timpurie – nivel antepreșcolar și nivel preșcolar, durata activităților poate varia, în funcție de particularitățile copiilor și, implicit, de interesul manifestat de grupul de copii/copil pentru acestea, de conținutul activităților, precum și în funcție de maniera de desfășurare.

Recomandat este ca, pentru primul interval de vârstă (de la 3 luni la 1 an), durata unei activități să fie de cel mult 5-10 minute, după care, pentru intervalele următoare, durata activității poate crește progresiv, până la 35 minute (5 – 6 ani), respectând prevederile din planul de învățământ din cadrul Curriculumului pentru educație timpurie”.

Împărțirea pe grupe la creșă și grădiniță, prevăzută în legea Educației

Art 23 – alin (1): În învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe sau clase, după cum urmează:

  • Educația timpurie, nivel antepreșcolar:

(i) grupa mică cuprinde, în medie, 7 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 9;

(ii) grupa mijlocie cuprinde, în medie, 12 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 15;

(iii) grupa mare cuprinde, în medie, 14 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 20;

  • Educația timpurie, nivel preșcolar: grupa cuprinde, în medie, 15 preșcolari, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 20;
  • Învățământul special:

(i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;

(ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8;

(iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;

Potrivit legii Educației, nr. 198/2023, atât la creșă cât și la grădiniță copiii sunt împărțiți în câte 3 grupe.

Articolul 15 alin (1):”Învățământul preuniversitar se desfășoară pe următoarele niveluri:

a) educația timpurie (3 luni-6 ani), formată din învățământul antepreșcolar (3 luni-3 ani) și învățământul preșcolar (3-6 ani), ambele cuprinzând grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare”.

Cât privește programul copiilor de la grădiniță, ROFUIP 2024 prevede că acesta nu poate să depășească 10 ore pe zi.

Citește și:
OFICIAL Programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi la grădiniță, potrivit ROFUIP 2024

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse în valoare de până la 11% din salariul minim și un Consiliu național pentru investiții în infrastructură școlară, printre cerințele din Raportul privind starea învățământului preuniversitar din perspectiva elevilor

Reprezentanții elevilor solicită crearea unei instituții la nivel național care să monitorizeze investițiile în infrastructura școlară – „Consiliul Național pentru Investiții în Infrastructură Școlară”, cu rol de coordonator financiar, se…
Vezi articolul

Grevă japoneză anunțată de elevii din 6 județe, care cer demisia Ligiei Deca pentru „tăierea transportului elevilor din 19 judeţe”. Asociațiile anunță că atacă în instanță Hotărârea de Guvern care blochează gratuitatea transportului elevilor spre școli

Liceeni din șase județe au intrat în grevă japoneză de astăzi, 9 ianuarie, până pe 15 ianuarie, acuzând Ministerul Educaţiei că blochează gratuitatea transportului pentru elevi, transmite Agerpres. Asociaţia Elevilor…
Vezi articolul