Activitate de gramatică, de 5 minute, la începutul fiecărei ore de Limba română, exerciții de redactare a unui text și ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, printre măsurile propuse de ISMB după rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024

5.083 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Desfășurarea unei activități de gramatică, de minim 5 minute, la începutul fiecărei ore de Limba română, se află printre măsurile de remediere, potrivit raportului privind organizarea și desfășurarea simulării Evaluării Naționale 2024, document publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). O altă măsură vizează exerciții de redactare a unui text, fiind vizate în mod special elementele de ortografie.

În raport se arată că doar 32% din elevii din Capitală au scris corect cuvintele propuse la subiectul I – B.8. Iată care a fost cerința primită de candidați:

În lista cu măsuri apare și organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării.

Măsuri de remediere – Limba și literatura română, potrivit ISMB:

  • „realizarea ”momentului de lectură”, de 5 minute, la începutul fiecărei ore;
  • desfășurarea unei activități de gramatică, de minim 5 minute, la începutul fiecărei ore;
  • exerciții de identificare a informațiilor esențiale, pornind de la fragmente de text mai scurte;
  • diversificarea textelor date elevilor spre lectură și selecția acestora astfel încât să fie acoperite ariile tematice studiate în gimnaziu, accesibile vârstei elevilor;
  • exerciții de redactare a unui text, fiind vizate în mod special elementele de ortografie;
  • exersarea autoevaluării și interevaluării;
  • organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării;
  • organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care să participe profesorii de limba și literatura română, diriginții, consilierii școlari, la care să fie abordată problematică gestionării timpului de lucru și a emoțiilor;
  • organizarea de simulări, la nivel de unitate de învățământ sau la nivelul municipiului București, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.”

Conform raportului ISMB, la proba de Limba și literatura română au fost prezenți 16820 de candidați și 15049 au luat note peste 5. Acest lucru înseamnă că peste 89% din candidați au luat peste 5.

45 de elevi de clasa a VIII-a au luat note sub 2 la Limba română. Peste 3.680 de elevi candidați au luat note cuprinse între 7 și 7.99.

Foto: Captură Raport ISMB

Au fost obținute și 13 note maxime. 2.745 de elevi au luat note între 9 și 9.99.

Raportat la sectoare, elevii din sectorul 1 au cel mai procentul cel mai mare de note peste 5: peste 92%. În sectoarele 3 și 6, peste 91% din candidați au luat peste 5 la Limba română.

Foto: Captură Raport ISMB

La subiectul I – A.6, 69,42% dintre elevi au identificat corect trăsătura personajului, au numit și exemplificat corespunzător mijlocul de caracterizare, au redactat corect răspunsul, respectând numărul de rânduri propus.

Tot la subiectul I – A.9, 56,21% dintre elevi au formulat corect răspunsul prin identificarea unei valori comune între textul suport și alt text studiat/citit, prezentând secvențe relevante într-o formă corectă și concisă în acord cu limita stabilită.

La subiectul I – B.5, identificarea și scrierea corectă a formelor verbale solicitate a fost realizată de un procent de 53,55%, procent raportat la numărul de evaluări.

La subiectul I – B.8, scrierea corectă a cuvintelor propuse a fost realizată de un procent de 32,03 din totalul evaluărilor.

Foto: Captură Raport ISMB

Raportul ISMB poate fi consultat mai jos:

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024 – nivel național

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Până pe 15 martie, toate școlile cu media notelor sub 7 la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 vor transmite inspectoratelor școlare planurile de intervenție – adresă a Ministerului Educației
Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară – document
Ministerul Educației impune școlilor să organizeze, până pe 22 martie, întâlniri cu părinții în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 – document
Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil
Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

4 comments
  1. Elevii sunt conștiința profesorilor care le predau materia. Elevii fără rezultate , dorința guvernului,mase ușor de manipulat .

  2. Personal, nu vad cum asa-numita activitate de 5 minute de gramatica va fi eficienta. Sa incerce ei sa explice ce inseamna fiecare “i” din cuvantul “copiii” in doar 5 minute, in conditiile in care elevii se concentreaza pe explicatiile profesorului.
    Idee buna, executie (potentiala) proasta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like