Actele necesare pentru înscrierea la concursul de Titularizare 2023. A fost introdusă declarația privind postul didactic de predare ocupat în etapele anterioare ale mobilității / Cazierul poate fi eliberat și online

90.845 de vizualizări
Foto: Captură cerere
Profesorii sau viitoarele cadre didactice se vor înscrie la concursul național de Titularizare 2023 în perioada 8-17 mai, potrivit calendarului oficial. Concret, în această perioadă are loc înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților, inclusiv pentru absolvenții promoției 2023. Lista finală a posturilor va fi publicată pe 5 mai. Spre deosebire de anul trecut, a fost introdusă declarația privind postul didactic de predare ocupat în etapele anterioare. Vezi mai jos, în articol, ce acte sunt necesare și descarcă cererea de înscriere.
  • Proba scrisă de la Titularizare 2023, concursul de angajare în învățământ, are loc pe 12 iulie.

La fel ca anul trecut, adeverința de integritate comportamentală și cazierul se află printre documentele necesare înscrierii. Cu toate acestea, o noutate este reprezentată de posibilitatea eliberării online a cazierului judiciar. Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a anunțat că, începând de la 1 februarie, cazierul va fi eliberat online, după cum a scris Economedia. În primele trei săptămâni de la interconectarea HUB-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne cu platforma Ghișeul.ro, peste 30.000 de caziere judiciare au fost eliberate gratuit, conform G4Media.ro.

Potrivit metodologiei, în afară de cererea de înscriere, candidații vor anexa în următoarea ordine actele în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unității la care funcționează în anul școlar 2022 – 2023 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia. În situația în care documentele se transmit în format electronic, prin poștă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

  1. „solicitarea scrisă privind repartizarea și într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, conform prevederilor art. 80 alin. (3) și (4) din Metodologie (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă).
  2. fișa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);
  3. copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele și domiciliul;
  4. copii de pe certificatele de naștere și căsătorie (pentru solicitanții care și-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  5. copii de pe actele de studii, foile matricole și certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenții liceului pedagogic/învățământului postliceal), certificatele/adeverințele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
    • 5′) absolvenții promoției 2023 vor prezenta copia adeverinței de la instituția de învățământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susținut examenul de licență/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultății/școlii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii și faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat și promovat modulul psihopedagogic;
  6. copii de pe certificatele de obținere a gradelor didactice;
  7. copie de pe actul de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învățământul preuniversitar (dacă este cazul);
  8. copie a acordului ME, deciziei inspectoratului școlar sau a întreprinderii de întrerupere a activității (dacă este cazul);
  9. adeverința din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul);
  10. copia filei corespunzătoare din registrul general de evidență a salariaților sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2012 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);
  11. copii ale avizelor și a atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învățământ particular (dacă este cazul);
  12. avizul/adeverința medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ;
  13. declarație pe proprie răspundere că nu desfășor activități incompatibile cu demnitatea funcției didactice, că nu am fost îndepărtat din învățământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracțiuni contra persoanei săvârșite cu intenție în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  14. adeverință eliberată de unitatea de învățământ la care sunt angajat(ă) privind sancțiunile disciplinare din ultimii 2 ani școlari încheiați și de pe parcursul anului școlar în curs;
  15. cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracțiuni contra persoanei săvârșite cu intenție în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  16. certificatul/adeverința de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă.
  17. numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrată adeverință eliberată de unitatea de învățământ din care să rezulte situația postului (structura pe ore și discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învățământ și regimul de mediu) și copii ale deciziilor de detașare din perioada 01.09.2013 – 31.08.2023 (dacă este cazul);
  18. Declarație privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilității personalului didactic.”

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2023, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de documentele solicitate de inspectoratul școlar la care se solicită înscrierea.

Cerere pentru înscrierea la concursul de Titularizare 2023

Probele practice și inspecțiile speciale la clasă au loc în perioada 24 mai – 30 iunie 2023, după cum apare în calendar. În această perioadă se desfășoară și soluționarea contestațiilor.

Calendarul complet al concursului de Titularizare 2023 poate fi consultat aici

Citește și:
DOCUMENT Ordinea etapelor de mobilitate în 2023
Modele de subiecte pentru Titularizare 2023 au fost publicate de Ministerul Educației
Centralizatorul disciplinelor din învățământul preuniversitar pentru anul 2023, publicat în Monitorul Oficial
Titularizare 2023. Cum se calculează media de departajare pentru absolvenții de liceu pedagogic și cei cu studii superioare de licență și master – document
ULTIMA ORĂ Titularizare 2023 – proba scrisă are loc pe 12 iulie. Calendarul concursului a fost publicat în Monitorul Oficial

12 comments
  1. Din moment ce ai certificat de integritate si cazier de ce iti trebuie tampenia de adeverinta ca nu ai fost sanctiona? Batalie de batjocura sa umblii prin tot judetul daca sprre exemplu ai fost in 4-6 scoli sa iei un janghinos de certificat de buna purtare?

  2. Buna ziua!Caut si eu o coperta pentru dosarul de titularizare si nu gasesc.Stiti cumva unde gasesc?

  3. bună ziua, de unde pot lua adeverințele și declarațiile care se cer pentru dosar ? Este prima data când aplic pentru examenul de titularizare .

  4. Bună ziua! Aș dori să mi se explice mai clar, ca absolventă a facultății în anul curent, ce acte sunt necesare? Am citit cu atenție aceste indicații, dar nefăcând parte din sistem, mă pun în dificultate. Mulțumesc!

  5. În plus, examen de patru ore. Cine a mai văzut așa ceva? E vorba de concentrare în condiții de examen, de efort cerebral susținut. Poți să faci asta vreme de 4 ore la eficiență maximă? Nu. De ce nu s-au putut pune examene de câte două ore în două zile separate?
    Aici se vede cât de puțin se gândesc la cei care susțin examenul și cum le pun doar să fie puse.

    1. La linia maghiară noi scriem dublu, și în română și în maghiară tot în 4 ore. Și eu pun întrebarea în fiecare zi: Cine a mai văzut așa ceva?

  6. Imbecilii au mai adaugat ceva….:)). ..dati concurs oriunde in alta parte si veti vedea ca nu aveti nevoie de atatea acte. Dar daca sunteti fraieri si comozi, voi profilor si profelor si inghititi toate mizeriile…. asa va tb. Respectul se castiga prin lupta nu prin resemnare si slugarnicie.Ati accepat din 2000 incoace toate mizeriile pe care vi le au bagat pe gat toti nenorocitii de ministrii si parinti distrusi care v au condus si v au umilit intr un hal fara de hal. Pacat ….pt ca acum s a ajuns intr un punct in care nu te mai poti intoarce. Daca esti tanar si citesti ce scriu …fugi de invatamant, angajeaza te in alta parte….aici n o sa ti poti face meseria din cauza leprelor politice , distrusilor de parinti superprotectivi si superbogati sau superprosti dar si din cauza slugoilor de directori nemernici, pusi politic in functii de conducere. In rest s a dus naibii de educatie, bun simt si ….societate….asta e….vina e a noastra, a profesorilor care am predat si am acceptat umilinta!

  7. Nu are rost sa va mai prezentați la titularizare cu asa salarii. Mai bine va faceți polițiști, pensie speciala, pensionare la 45 ani etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conferință susținută de profesorul Liviu Franga și moderată de Marius Andruh, astăzi de la ora 17:00 în Aula Academiei Române: Despre „Vasile Pârvan. Profilul unui savant scriitor“ / Intrarea este liberă

Profesor emerit al Universității din București și coordonatorul studiilor dedicate istoriei filologiei clasice românești și literaturii clasice, Liviu Franga va susține astăzi, 28 noiembrie 2023, în Aula Academiei Române, conferința…
Vezi articolul

Confuzie creată în rândul directorilor de școli și angajaților aflați în grevă generală, printr-un document trimis de Ministerul Educației care făcea trimiteri și la amenzi / Sindicatele îl demontează punct cu punct: Conține dispoziții contradictorii și creează o presiune nejustificată asupra directorilor

Sindicatele din învățământul preuniversitar demontează un document trimis de Ministerul Educației, care conținea prevederi din legislație care ar avea legătură cu conflictul de muncă. Adresa de la minister a fost…
Vezi articolul

DOCUMENT Din toamnă elevii de clasele a VII-a și a VIII-a pot studia o nouă disciplină „Educație privind schimbările climatice” – programa a fost publicată în Monitorul Oficial / Vor învăța să monitorizeze activitățile de zi cu zi care contribuie la poluare și să promoveze interculturalitatea și justiția climatică

Programa școlară pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a și a VIII-a, a fost publicată în Monitorul Oficial. Programa se aplică începând…
Vezi articolul

Reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu șină, spune Sorin Hagiu, director de școală: Hârtiile din interiorul dosarului cu șină au rămas aceleași, adică eu nu mai cer acum hârtii în dosar cu șină, le cer într-o folie de plastic

Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu…
Vezi articolul